MrPancake: Mina bilder från Thailand (Thailandsbilder)

Kan för lite om bkk för att uttala mig men gillar att shoppa på mbk så det gör vi när det är dags att fixa visum till tjejen.
Sist vi var där var ju mitt i protest svängen å det märktes för attan vilken tid det tog att köra ut ur stan.

Mbk ligger ju i dom trakterna men vad menar du med handla lätt?
Har du lite tips så är det välkommet :)
Bara ni inte får för er att köpa en "billig mobiltelefon" så är det la ok att handla där om man vill det. Jag har dock insett att det e för mig bättre att köpa ett billigt original än en billig kopia. Gillar AIIZ eller kanske något annat märke på Robinson bättre än en Gucci eller Armani-kopia alltså. Skönare tyg att ha på sig och snyggare blir det. Billigare i längden med eftersom man inte tröttnar på plagget lika fort, hållbarheten kan dock vara ungefär samma.

Mitt Bangkoktips är iaf Songkran på Nana, det e helt galet. Precis som i Pattaya, och gratis inträde jämfört med andra evenemang i Bkk som kostar pengar, Khaosarn rd skall också vara grymt, men har inte vart där på Songkran. Terminal 21 på Sukhumvit rd är också ett lite roligare köpcentrum som inte ser ut som alla andra. Om ni e i Pratunam så ta och testa båten som är ett bra alternativ i rusningstrafik. Om man tar den österut så korsar den en MRTstation och man kan ta sig vidare till exempelvis Chatuchak eller tågstationen. Om man tar den västerut så kommer man till Golden Montain sevärdigheten och då är man rätt nära Khaosarn rd, man kan till och med promenera den sista biten.

Bara ni inte får för er att köpa en "billig mobiltelefon" så är det la ok att handla där om man vill det. Jag har dock insett att det e för mig bättre att köpa ett billigt original än en billig kopia. Gillar AIIZ eller kanske något annat märke på Robinson bättre än en Gucci eller Armani-kopia alltså. Skönare tyg att ha på sig och snyggare blir det. Billigare i längden med eftersom man inte tröttnar på plagget lika fort, hållbarheten kan dock vara ungefär samma.

Mitt Bangkoktips är iaf Songkran på Nana, det e helt galet. Precis som i Pattaya, och gratis inträde jämfört med andra evenemang i Bkk som kostar pengar, Khaosarn rd skall också vara grymt, men har inte vart där på Songkran. Terminal 21 på Sukhumvit rd är också ett lite roligare köpcentrum som inte ser ut som alla andra. Om ni e i Pratunam så ta och testa båten som är ett bra alternativ i rusningstrafik. Om man tar den österut så korsar den en MRTstation och man kan ta sig vidare till exempelvis Chatuchak eller tågstationen. Om man tar den västerut så kommer man till Golden Montain sevärdigheten och då är man rätt nära Khaosarn rd, man kan till och med promenera den sista biten.

Thailand har bra kvalitet på kläder så länge man håller sig långt undan "Diesel" och "Armani".
Skulle aldrig falla mig in att köpa några kopior, då får man bättre grejer t.o.m.på BigC.

Så jag håller med dig till fullo. Har faktiskt någon AIIZ t-shirt hemma

Självklart har jag de @Grannen Olsson ;)
Bara inte haft tiden att sitta ned vid datorn och lägga in men här kommer några nya.

Här är en bild på taxi/buss båtarna jag nämnde i min berättelse tråd.
Vi åkte bara en station fram och tillbaka för att testa på men ska absolut åka fler stationer nästa gång :)
20150123_163756.jpg

En bild från sjukhuset där tjejens bror jobbar.
Ser inte alls ut som ett sjukhus i mina ögon dock. Snarare kanske ett köpcenter eller del av en flygplats :p
20150121_205828.jpg

På en av våra många promenader köpte tjejen lite blommor och rökelser för att sätta sig och be.
Jag kan inte deras traditioner så jag satte mig snällt och vänta i skuggan.
(tjejen sitter ner till höger i orange tröja)

20150124_132634.jpg

Jag älskar glass så jag blev redan i Bangkok bästa kompis med Swensens.
Fanns även i Buriram som tur är :rolleyes::D
Här är en bild på en glad Wannapa när vi sitter på Swensens i Bkk

20150123_171119.jpg

Lite lunch i bangkok på nåt ställe vi bara tog i förbifarten.
Minns inte alls vart de låg eller va de hette men inte kanske ett ställe jag heller skulle rekomendera :p
Till lunch vart de en av mina favoriter: Tom Ka Gai (mums)

20150124_175002.jpg

En dag mötte vi upp med tjejens kompisar i Bangkok och gick runt på en marknad och köpte på oss massa olika mat.
Precis bredvid låg en liten sport arena så vi hade som en liten picknick på läktaren där med all mat vi köpt på oss.

20150122_181049.jpg

Mycket mat blev de. Vi var 4st först men fler anslöt under kvällen och alla hade med sig mer mat. Dock är de ju mesta på tok för starkt för en annan att äta :p
20150122_181458.jpg

Längst upp i bild så ligger marknaden och bakom den låg sport arenan (eller va man nu ska kalla de)
Är tyvärr kass på att komma ihåg namn så minns ju aldrig vad nåt av ställena heter jag vart på. o_O

IMG_5522.JPG

Här ser man marknaden från läktaren där vi satt. Han ju bli kväll under tiden vi satt där så kanske inte syns så mycket.
Men va en mysig marknad som hade det mesta. Verkade va rätt väl besökt också med mycket folk.
Om någon vill besöka just den marknaden kan jag självklart fråga tjejen vart de ligger ;)

IMG_5530.JPG

Tänkte att vi lämnar Bangkok nu och reser vidare i Thailand.
Har lite fler bilder från Bkk så ingen omöjlighet att vi blickar tillbaka till dom senare i tråden. ;)

Den större delen av min resa i Thailand var jag ju i Buriram, närmare bestämt Huai Rat.
Så här kommer lite bilder på vart jag bodde större delen av min resa :)

Marken som tjejens familj bor på tillhör från början hennes mormor men hon har delat upp den mellan sina barn.
Dom är totalt 9st... o_O:)
Tjejens mamma är äldsta barnet och tjejen första barnbarnet.

Här bor tjejens familj. Även här vi bodde när vi hälsa på.
Till vänster är infarten från vägen.

IMG_5559.JPG

Här bor en moster samt hennes ena kusin. Kusinen bor också i Australien med hennes man.
Till höger ligger huset vi bodde i. Det är totalt 4st hus på tomten.

IMG_5549.JPG

Här bor en annan moster och de här huset är väl de som är enklast av dom.
Samt hennes ena kusin som nyligen hade fått en bebis.
Tjejens hus ligger till bakom mig till vänster och de blå huset bakom mig till höger.
IMG_5548.JPG

Här är då fjärde huset på tomten. Här bor mormor och en av mostrarna. Men hon bor även i England med sin man.
Ville man låna riktig toalett och dusch var de hit man fick gå. De fanns innen i de lilla vita huset man kan se på bilden.
Till vänster om mig så har jag tjejens hus och till höger huset på bilden ovan.
IMG_5826.JPG

Mitt emot på andra sidan vägen bor farmor. Bakom hennes hus hade tjejens familj lite mer tomt med grönsaks odlingar och ett litet "hus" till korna. :)

Här har jag alltså dom andra husen bakom mig.

IMG_5560.JPG

Hoppas ni lyckas orientera er någorlunda bland bilderna.
Tveka inte på att fråga om de är något ni funderar över.

:wai:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp