MrPancake: Min Resa och upplevelse..

 
Det finns dock djurparker som jobbar väldigt aktivt för att rädda utrotningshotade arter. Ett exempel var åtminstone tidigare Singapore Zoo som har / hade ett fint program för orangutanger. Australia Zoom (Steve Irwins park) jobbar väldigt aktivt för arters bevarande. Så allt är både på gott och ont.
Undantagen bekräftar regeln.
 
(Skrev de här inlägget igår men postar idag pga jag hade dålig mottagning igår.)


En sak jag älskar med det här och som jag kan tänka mig många fler med mig också gör är servicen.
I Sverige om man exempelvis går in på El Giganten känns de som man ofta får leta efter någon som kan hjälpa.
Här när du går in i en större butik står det personal runt varenda hörn.
Dock har dom ibland för lite att göra så då kan de nästan bli jobbigt istället för att dom går efter en.
Vet att de ogillar Anna mycket. Hon vill gärna titta lite först innan dom flyger på en med frågor.
Men igår var vi in till Buriram för att ja skulle köpa ny telefon.
Förvänta mig att ja skulle säga va jag ville ha, få min kartong betala och sen gå.
Nej hon visa oss till ett bord. Hämta kartongen öppna den och lät mig kolla så telefonen intd hade några repor eller liknande.
Sen starta hon upp den och började visa olika funktioner och fråga vilka appar jag ville ha samt installera för då kunde hon ladda ner och installera dom.
Men jag tycker det är halva grejjen med ny telefon att få fixa ordning den som jag vill ha den.
Men vilken service. Jag har ju redan sagt att jag ska ha den så dom behöver liksom inte sälja.
Hemma hade jag fått min telefon och sen kanske vart en jobbig kund om jag hade frågor.
Nej inte riktigt så illa men nästan. :)

Sista kvällen i Buriram idag, imorgon åker vi till Bkk för att sen flyga "hem" på Tisdag.
Känns jätte trist verkligen.
Värmen har hittat tillbaka hit. Hade det faktiskt riktigt kallt ett tag. Va jeans och långärmat som gällde. Var som kallast 12grader (dagtid) och blåste mycket.
Av en ren slump så bodde vi som tur va då på hotell.
Tog in på hotell för att va närmare stan när vi skulle ut och fira Annas födelsedag. Så när de kalla vädret kom kunde vi unna oss några extra dagar.

När vi gick ut för att fira Anna satte vi oss först på ett ställe som hette Bus Stop.
En ute servering som hade egen parkering därav att vi satte oss där för va så fullt med bilar överallt.
Beställde in drinkar men drack inte upp, va helt enkelt för kallt att sitta där. Första kvällen kylan kom så vi var inte alls klädda för de.
Vi gick istället vidare till ett ställe som hette Noir och där va musiken så hög att en döv hade stört sig.
Enda sättet att komunicera var att skriva på telefon och visa för varandra vilket kändes rätt osocialt och trist.
Anna och hennes kompisar drack lite öl där sen gick vi ut igen och åt lite korv och köttbullar från en mat vagn.
Anna och jag sprang bort till ett ställe som heter Speed för Anna behövde låna toaletten och det var dit vi hade tänkt gå för att fortsätta kvällen.
Väl där inne va de så fullt med folk att tunnelbanan i Tokyo hade kännts glesbefolkad så va bara att glömma en fortsättning på kvällen där och toalett besök.

Ikväll blir det till att packa om väskan.
Tänkte ja skulle lämna kvar en del kläder här så slipper man släpa allt fram och tillbaka varje gång. Så blir Anna glad också eftersom de kanske blir plats över för henne då att packa ner lite mat och dylikt hon vill ta med sig till Sverige.
Hon hade nog gärna rest med 2väskor var om hon fick bestämma 555+

Får se vad Bangkok har att ge innan de bär av till flygplatsen, inte helt bestämt oss vad vi ska göra. Blir till att åka bil dit då Annas mamma ska följa med så lilla Piia får träffa sin mamma lite som jobbar där och Annas mamma ville väl även vinka av oss på flygplatsen.
Annas bror ska köra imorgon, han jobbade ju också där förra gången vi va här med flyttat tillbaka till Buriram.
Exakt varför vet jag inte.
Men han är en typisk thai kille om man kan uttrycka sig så och skulle behöva en helt egen berättelse i sig för att förklaras.

Får se om jag hinner skriva något mer från Bkk annars skriver jag när vi är i Sverige igen.
Då ska även bildtråden fyllas på med bilder från resan.

:wai:
 
Hoppas du kom hem helskinnad, fortsätt gärna berätta (och lägg upp bilder) när du har tid.
 
Hej!

Hemskt ledsen men helt glömt bort att återkomma till er som läser.. Usch!
Men man kommer fort in i det gamla när man väl kommit hem.
Genast var det till att börja strula med internet leverantörer för att byta internet då de jag hade va uselt.
Sen skulle man landa i sitt arbete också och komma ikapp vad som hänt där.

Men nu så föll slanten ner efter legat och vickat på kanten..

Ja resan avslutades ju som sagt i Bkk, inte helt oväntat kanske.
Skulle bokat hotell via internet innan egentligen va tanken men så blev det aldrig. Därför vart det till att flänga runt lite och hitta ett hotell Anna va nöjd med. Själv är jag inte lika kräsen. Visst är de väl trevligt med ett bra hotell men jag betalar hellre lite mindre och får mindre för jag vill ändå inte spendera min tid på hotellet.
Har helt glömt vart vi tillslut hamna, men ska försöka lirka fram ur minnet vad det hette.

Hände väl egentligen inget märkvärdigt väl i Bkk. En kväll bar det av till Nana Plaza för att ta en drink och titta på folk.
Gled även in på en av Gogo barerna. Nämde det redan efter min förra resa men nämner det igen.
Verkligen inte mitt typ av ställe att hänga, speciellt inte med min flickvän. Har inte en aning vart jag ska titta.. 555+
Men man lever ju bara en gång och är bara i Thailand en gång per år så är väl bara till att ta för sig. (inte på de sättet som kanske vissa tolkar det) :p

Blev också en del sista shoping i Bkk. Jag ville bland annat gå till en butik som jag mindes från förra resan.
Dock kom jag inte ihåg vart den låg, bara att jag gilla den. Sålde alla möjliga tröjor med superhjälte motiv. :D

Har en massa bilder från resan som jag ska ta tag i att dela med mig till er också.
Till nästa resa så tänkte jag köpa mig en ny kamera. Den jag har kollat på kan man även filma med så tänkte jag skulle skapa mig ett youtube konto där jag även kan lägga upp lite filmer och länka till från min nästa resa.
Även otroligt sugen på köpa en hand hållen "steadycam" men känns som lite överkurs då jag känner mig själv och rätt säker på att jag kommer krypa ur mitt eget skinn om jag ska sätta mig ner och börja redigera film.
Herr Tålamod och jag är inte bästa kompisar om man säger så, knappt vi känner varandra om jag ska va uppriktig.

Annars då? Resan hem va inga överraskningar direkt. På flyget från Bkk till Moskva hann jag bränna av fyra filmer, Anna sov mestadels.
Flyget sen mellan Moskva och Sthlm så sov vi båda två. Jag vakna till och fick macka och dricka av flygvärdinnan men Anna va mer intresserad av att sova.
Vart en timme försenade hem. Skulle landat 21:05 men blev 22:05 istället. Varför vet jag inte riktigt.
När vi skulle landa i Moskva fick vi cirkulera runt och byta landningsbana pga snö så de blev en extra tur på 20min men borde ju inte påverkat tiden då vi landa i Sthlm?..

Nej nu skriker magen på mig så bäst jag lyssnar på den innan jag studsar in i duschen.
Blir tyvärr inte mer denna gång men bättre än inget? :)
Ska försöka återkomma till er snart igen och även kasta upp lite bilder.

:wai:
 
Tack för en trevlig berättelse. Nej barerna i Nana kan man hoppa över det finns nog annat att syssla med i Bangkok. Hur var förresten Aeroflot, jag har en inbyggd spärr mot att flyga med dom men det är kanske förutfattade meningar?
 
 

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
14 K
A
A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
 
Tillbaka
Topp