På vår weekend resa till Chonburi så bodde vi på 2 olika hotell. Första natten sov vi på ett ställe som hette "bed time" och de låg rätt centralt inne i Pattaya. Men tjejen och hennes kompisar gilla inte stället så vi bytte hotell dagen efter.
Först tyckte dom tjejen i reception va otrevlig och hade attityd och sen va rummet för litet för dom som hade barn med sig. Eller rättare sagt sängen va för liten.
Så vi bytte till Ampan Resort.
Nackdelen här var att de låg en bit utanför smeten så när tjejen på ville ta med mig och visa walking street med mera så fick vi inte tag på någon taxi.
Vi hade ju hyrt en van med chaufför men han hade redan hunnit lägga sig för kvällen.
Rummen i sig va inget märkvärdigt utan rätt basic. Tror de kosta 700baht per natt.
Men jag uppskatta verkligen den lugna innergården som vi hade precis utanför vår rumsdörr.
Till vänster om mig i bild där rampen är ligger de ett lite högra hus med rum. Vi bodde dock i rummen längst ner på bilden.
Här står jag utanför mitt och tjejens rum. Den lilla "platån" man skymtar nere i högra hörnet är en utomhus dusch.
De var sen på kvällen som magin släpptes lös. Var otroligt mysig atmosfär.
Tog bilder med både mobil och systemkameran. Men dom från kameran vart inge bra så ni får njuta bäst ni kan av mobil bilderna
Va bra tempratur i poolen. Jag älskar att simma omkring och dyka m.m så för mig kunde de gärna fått va djupare. Men räcker egentligen alldeles utmärkt. Jag är 175cm och kunde stå med vattnet i typ bröst höjd i djupa delen (närmast i bild)
Skicka iväg vår chaufför att köpa mat som vi sen åt vid poolkanten.