Ni som bor i/besöker Issan, var finns ni?

Jag har tillbringat några veckor om året i Phra tong kham de senaste vintrarna, sen har vi åkt till olika turisorter ett par veckor. Planerar för att slå mig ner där inom en inte alltför avlägsen framtid, ca: 5 mil Khorat och 8-9 mil till Chiayaphum. Så klart det är kul att träffa en och annan falang när man är där, svenskar eller andra nationaliteter, vi har ju något gemensamt :xmas_smiley:.
Grattis

Vintrarna tilbringas sydvest om Prathai. Ungefär 7 mil norrost om Korat.

image.jpg

Tawapiban Soi
Tambon Nuea Mueang, Amphoe Mueang Roi Et
Chang Wat Roi Et 45000
Thailand

Förhoppningsvis irrar jag runt här i närheten i vinter/vår en månad eller två :)

Da "irrar" du vel inn på restauranten 101 i Roi Et hvor "sjefen" jobber. Anbefaler sterk frokost med egg og bacon.

De ggr man förflyttar X:et till Isaan från Chon Buri, då blir det till Prang Kue, Si Saket och där så hälsar vi alltid på "Papa Sii Saket" vilken i släktled det blir frugans morbror och honom tycker jag om som person, inget J--vla BS från hans sida, som man annars hör....

De ggr man förflyttar X:et till Isaan från Chon Buri, då blir det till Prang Kue, Si Saket och där så hälsar vi alltid på "Papa Sii Saket" vilken i släktled det blir frugans morbror och honom tycker jag om som person, inget J--vla BS från hans sida, som man annars hör....

Driver ni erans A/C firma i Chonburi??? Isåfall skulle vilja ha en installerad i November i Pattaya.

Driver ni erans A/C firma i Chonburi???
Isåfall skulle vilja ha en installerad i November i Pattaya.

Be din GF att ringa min fru på: 083-1110010 eller 083-5544172 för att lösa insallationen av AC:n
Firman finns i Baan Beung/Chon Buri, men vi jobbar över hela Chon Buri och lite till...
Om ni har LINE(telefon Nr: )
SKYPE(jbk-airservice) el. andra uppkopplingar så finns vi där.

JBK-Airservice Ltd. Partnership(mail: jbk-airservice@hotmail.com)

Senast ändrad:
Be din GF att ringa min fru på: 083-1110010 eller 083-5544172 för att lösa insallationen av AC:n
Firman finns i Baan Beung/Chon Buri, men vi jobbar över hela Chon Buri och lite till...

JBK-Airservice Ltd. Partnership

Kan be henne ringa, men blir inte föränns i tidigast November eller Januari, igentligen inget stress, jag klarar mig gött med takfläkt men, pris intresserad. Thaien som äger huset installera 2 nu när vi flytta in betala 32000 bath gjorde han.

Var om jag ville ha en i vardagsrummet med, men är ju rätt sparsam med A/C men ifall det faller på, när skall du ner igen, fått några båtjobb?

Kommer mycket nytt nu nere i Donsö, flera nya svenskflaggade, mycket nya jobb på G.

555, pattaya är bara för bönder, vi andra håller till i isaan ;) 555

Är inte så stor skillnad, träffat en enda här nere änsålänge som är skriven i Pattaya hennes släkt utvandrade på 70 talet från Isaan, Pattaya är ju bara bebott av Isaan bor plus en minoritet till ursprungs Pattaya folk.
Såklart för bönder för era fruar och svågrar som hänger här nere ;)

Ser man på folkbokföringen borde Pattaya tillhöra Isaan ;)
12059417_1685932158317028_169894238_o.jpg
Såhär ser det ut utanför min village inte så stor skillnad, men jag har 5 min till civilisationen ;) Kan dra på en engelskspråkig bio en kväll eller käka på 5 stjärnig Svensk restaurang, betyder det ju inget för dig för du skall ju sitta ute och njuta av värmen och göra nada när du flyttar ner men betyder en del för mig att ha lite att göra ;)

Är inte så stor skillnad, träffat en enda här nere änsålänge som är skriven i Pattaya hennes släkt utvandrade på 70 talet från Isaan, Pattaya är ju bara bebott av Isaan bor plus en minoritet till ursprungs Pattaya folk.
Såklart för bönder för era fruar och svågrar som hänger här nere ;)

Ser man på folkbokföringen borde Pattaya tillhöra Isaan ;)
12059417_1685932158317028_169894238_o.jpg
Såhär ser det ut utanför min village inte så stor skillnad, men jag har 5 min till civilisationen ;) Kan dra på en engelskspråkig bio en kväll eller käka på 5 stjärnig Svensk restaurang, betyder det ju inget för dig för du skall ju sitta ute och njuta av värmen och göra nada när du flyttar ner men betyder en del för mig att ha lite att göra ;)
Pattaya tillhör isaan 555 ;) jag har ju lite längre till en svensk restaurang än så, man måste ha lite att göra även för mig, att bara sitta eller ligga i en hängmatta är inte så roligt

Glöm inte bort din frus ursprung ;)
Sålänge hon inte glömmer mitt hennes är Thailand och mitt är Sverige, eller menar du att vi skall hålla oss till hennes är Isaan och mitt är Hisingen isåfall är det redan kört och jag skiter faktist i det ursprunget ger varken mig eller henne något att tänka på Hisingen eller Isaan när vi bygger våran framtid.

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp