Lite betraktelser under tiden
Efter lunch tas det tupplur på en timme ungefär
Gäller såväl byggherrar som jobbare här mr Haam byggherren.
Betongbilen körde sönder den nyligen lagda betongplattan vid porten. Den var alldeles för klen visade det sig.
Blev senare fixad av bygglaget. Jag hade redan kärrat sten och sand dit samt armering men som Pjodd berättade i något sammanhang att thai gör gärna mera än det som står på kontraktet. Så de fixade detta. Förresten det skrevs aldrig någon kontrakt utan var muntlig och funkade minst lika bra.
Väggar blir till jag hade färdiga karmar till dörrar och fönster redo som underlättar något.
Många tankar om väggmaterial byttes. Det blev den traditionella här.
Var och tittade på andra alternativ. Tegel sa många för den är starkare menade de. Konstruktionen i och för sig är stark, den skulle klara sig utan väggar. Lättbetongstenar använde en i närheten.
Jag valde den här som pressades av en granne. Kändes bra att stödja den lokala entreprenören.
Här en kvinnlig murare som i och för sig gjorde allt annat med. Jämställt skall det vara fast jag personligen är ingen fan av betongjobb, slabbar bara när jag skall göra något. Kakel på sin höjd lite som i köket men gillar det inget vidare.
Nästa gång lite mera om väggar. Ha gärna synpunkter, tror det finns lite olika erfarenheter.