Nya inreseregler till Thailand 2026

MickeNor

Forumräv
Hade strul vid inresan igår kväll. Börja med att hon fråga hur länge jag ska stanna och varför jag inte har visum. Jag svara 58 dagar och att jag inte behöver under 60 dagar. Då fråga hon varför jag inte har retur biljett vilket jag har och visade. Hon tog kopia av biljett och ringde efter en som var högre i rang. Jag var tvungen att följe med för korsförhör. Först fylla i ett papper med ungefär samma uppgifter som TDAC. Han försökte med att det bara är två inresor per år, jag hade en i fjol och dethär är första i år. Sen frågor om var jag ska bo var tvungen att ringa upp henne och hon skicka foto på id kortet. Tog nästan en timme innan jag kunde hämta väskan. Blev lite orolig med penga frågan hade bara ca och 5000, skrev att jag skickat 20000 till hennes konto och ca 20000 på kortet att ta ut. Tvungen att uppge hur mycket jag har på bankkontot också. Tror att avgörande var att jag höll mig lugn och var nykter och såg hyfsat städad ut.

Hade strul vid inresan igår kväll. Börja med att hon fråga hur länge jag ska stanna och varför jag inte har visum. Jag svara 58 dagar och att jag inte behöver under 60 dagar. Då fråga hon varför jag inte har retur biljett vilket jag har och visade. Hon tog kopia av biljett och ringde efter en som var högre i rang. Jag var tvungen att följe med för korsförhör. Först fylla i ett papper med ungefär samma uppgifter som TDAC. Han försökte med att det bara är två inresor per år, jag hade en i fjol och dethär är första i år. Sen frågor om var jag ska bo var tvungen att ringa upp henne och hon skicka foto på id kortet. Tog nästan en timme innan jag kunde hämta väskan. Blev lite orolig med penga frågan hade bara ca och 5000, skrev att jag skickat 20000 till hennes konto och ca 20000 på kortet att ta ut. Tvungen att uppge hur mycket jag har på bankkontot också. Tror att avgörande var att jag höll mig lugn och var nykter och såg hyfsat städad ut.
Tur att det gick bra, men så jobbigt det måste vart för dig

Verkar blivit tuffare nu.
En kompis blev stoppad och förhörd i 45 minuter.
Han hade ingen utresebiljett för han har tänkt åka till Indien inom 60 dagar.
Han blev också tvungen att visa bevis på den condo han äger.
Han blev påmind om att han redan fått 60 tidigare inom senaste 12 månaderna.
Han kom igenom men är osäker på om han får 60 dagar nästa gång efter Indien.
Han brukar stanna 2 * 60 plus förlängning på 30 dagar.

Verkar blivit tuffare nu.
En kompis blev stoppad och förhörd i 45 minuter.
Han hade ingen utresebiljett för han har tänkt åka till Indien inom 60 dagar.
Han blev också tvungen att visa bevis på den condo han äger.
Han blev påmind om att han redan fått 60 tidigare inom senaste 12 månaderna.
Han kom igenom men är osäker på om han får 60 dagar nästa gång efter Indien.
Han brukar stanna 2 * 60 plus förlängning på 30 dagar.

Reglerna dom tillämpar nu säger ju max 2 st Visa Exemption på 60 dagar per år och det verkar som dom tolkar detta som 12-månadersperiod och inte kalenderår. Dessutom första extention på 30 dagar och söker man extention på den andra visa exemption får man bara 7 dagar extention.

Reglerna dom tillämpar nu säger ju max 2 st Visa Exemption på 60 dagar per år och det verkar som dom tolkar detta som 12-månadersperiod och inte kalenderår. Dessutom första extention på 30 dagar och söker man extention på den andra visa exemption får man bara 7 dagar extention.
Och se till att registrera ert boende, hon jag bor med hade inte skickat in för ett år sen när jag var här. Många frågor redan i september när jag kom in. Jag fanns inte med en endaste natt när jag var här för ett år sen.

Det är per 12 månader.
Jag har tre inresor med 60 dagar i passet inom 9 månader.
Dock har ingen vistelse varit över två veckor.
Tänker eventuellt åka en gång till i februari eller mars och stanna i mer än 60 dagar.

Det är per 12 månader.
Jag har tre inresor med 60 dagar i passet inom 9 månader.
Dock har ingen vistelse varit över två veckor.
Tänker eventuellt åka en gång till i februari eller mars och stanna i mer än 60 dagar.
Var har du fått din info om att "det är" inom 12 månader? den info jag sett säger bara "per year".

Jag reste in på.min tredje visa exempt inom 12.måmader förra veckan och har också två förlängningar på 2025.

Jag skulle dock rekommendera alla som reser in en tredje gång inom 12 månader att skaffa visum.

Var har du fått din info om att "det är" inom 12 månader? den info jag sett säger bara "per year".

Jag reste in på.min tredje visa exempt inom 12.måmader förra veckan och har också två förlängningar på 2025.

Jag skulle dock rekommendera alla som reser in en tredje gång inom 12 månader att skaffa visum.
Att det är per 12 månader är du nog ensam om att missat.

Per year är inte per kalenderår.

Bra att jag fick tre inresor på en 12 månaders period när jag reste in på min tredje visa exempt inom 12.månader förra veckan då.

Då borde du med bara kunna flyga in nästa månad.
Det är nog inga problem med min resehistorik.
När det blir är däremot osäkert innan uppehållstillståndet till Sverige är klart så väntar vi.

Du måste ha mycket bilder för en egen resetråd med så många inresor och flera förlängningar.

Ja det där scenariot har man ju väntat på, inte alls kul. Även om man har allt på plats så känns det som om dom jävlas och självklart blir man nervös för att bli hemskickad igen.

Börjar man ju fundera på hur många gånger jag rest till Thailand senaste året :unsure: Tror jag var där 3 gånger under 2025 och ny resa i mitten på februari. Exfrun har ju aldrig registrerat mig i ”vårt” hus. Ja börjar Thailand fitta sig med sådant här trams så kanske man får se sig om efter nya äventyr. Jag och polarn snackade om att resa till Vietnam och utforska lite.

Börjar man ju fundera på hur många gånger jag rest till Thailand senaste året :unsure: Tror jag var där 3 gånger under 2025 och ny resa i mitten på februari. Exfrun har ju aldrig registrerat mig i ”vårt” hus. Ja börjar Thailand fitta sig med sådant här trams så kanske man får se sig om efter nya äventyr. Jag och polarn snackade om att resa till Vietnam och utforska lite.
Vietnam är bra men känsligt för olika säsonger med väder.
Har tre olika årstider mellan nord, centrala och södra Vietnam.
Mars till maj är bra för centrala delen.
Gillar man inte indier, ryssar och kineser som nu dominerar blir det svårare.

Men till din fördel är att du aldrig stannat över 30 dagar. Jag har 58-60 dagar varje gång.

Ja fast samtidigt så får man ju 60 dagar vid inresa. Ja känns lite vingligt framåt hur som helst.
Jo men kanske som i Sverige, där är det väl 90 dagar per 6 månaders period, och söker du 80 dagar men reser hem efter 60 dagar får du väl 20 avräknade och kan söka 30 dagar till på den 6 månaders perioden?
Eller fortsatt antal inresor?
Dom ser ju när du rest ut.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp