Nya regler för retirement

Hej

Korruption och stöld samt bedrägerier är helt olika saker, i Thailand beskrivs korruptionen som endemisk i hela statsapparaten och inom alla myndigheter, det är på en nivå som skiljer sig totalt ifrån ex.vis dom Skandinaviska länderna.

I Thailand kan man t.ex köpa ett lärarjobb eller ett jobb på ett Amphoe kontor och liknande, den som betalar bäst får jobbet, sen delas dessa pengar på arbetsplatsen, chefen får mest och sen i fallande skala efter position, något sådant är väl näst intill otänkbart i Skandinavien.

Thailand har t.ex mer Generaler än stora länder som USA som krigar över hela världen, varje General har en relativt hög lön, tjänstebil, tjänstebostad, tjänstepersonal o.s.v, ofta är dessa Generaler söner eller bröder till andra Generaler som har sett till att dom har kommit fram vilket kallas nepotism.

Ta exemplet med dom värdelösa bombdetektorerna som militären köpte in för rejäla överpriser, dessutom fungerade dom inte alls, den Engelska regeringen åtalade dom som hade sålt dessa eftersom dom förmodades ha lett till att folk dödades i Irakkriget, den Engelska regeringen uppmanade även den Thsiländska militären och staten att åtala leverantören eftersom dom också hade blivit lurade, men Generalerna hövdade att dom var nöjda med detektorerna trots att dom bevisligen hade konstaterats vara värdelösa i tester utförda i England, när den Thailändska militären till slut accepterade att dom inte fungerade ville dom fortfarande inte åtala leverantören eller kräva pengarna tillbaka, man kan ju undra varför?

Mvh isan lover

Jaså sitter du och ser spöken i militärkläder, nu i tråden för regler om retirement. Jag är ju dock inte bättre som svarar :)

Bombdetektorerna hade aldrig kunnat handlas utan hjälp från engelska statsanställda, de började f.ö. inhandlas under Takkys välde 2004.
Då det kom fram att de inte fungerade förbjöd England exporten till Iran/Afghanistan, märkligt nog inte Thailand, och den brittiske säljaren åtalades och dömdes i England 2013 om jag inte minns fel.
2018 blev en thailändsk affärsman dömd till 9+10 års fängelse för försäljningen i Thailand, vilket sannolikt kommer plussas på då fler åtal väntar. Många stämningar mot personer/företag har gjorts för att försöka återfå pengar för skiten.

Fortsätt gärna ventilera dina Don Quijote-symptom i en tråd för detta. Over and out.

/ SatanG

Jaså sitter du och ser spöken i militärkläder, nu i tråden för regler om retirement. Jag är ju dock inte bättre som svarar :)

Bombdetektorerna hade aldrig kunnat handlas utan hjälp från engelska statsanställda, de började f.ö. inhandlas under Takkys välde 2004.
Då det kom fram att de inte fungerade förbjöd England exporten till Iran/Afghanistan, märkligt nog inte Thailand, och den brittiske säljaren åtalades och dömdes i England 2013 om jag inte minns fel.
2018 blev en thailändsk affärsman dömd till 9+10 års fängelse för försäljningen i Thailand, vilket sannolikt kommer plussas på då fler åtal väntar. Många stämningar mot personer/företag har gjorts för att försöka återfå pengar för skiten.

Fortsätt gärna ventilera dina Don Quijote-symptom i en tråd för detta. Over and out.

/ SatanG
:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::):):)555 har en hel påse med PoP corn , nu skall vi se vad det kommer för vänsterfloskler som svar på rena fakta , det brukar ju ogillas, men flytta gärna denna tråd dit den hör hemma , I tråden om Thailands korruption ,, Iof ett mycket intressant ämne , men som Satan G skrev , har inget i denna tråd att göra

Och kanske andra är tacksamma för att du läser mer än vad Du skriver....
Helt ok för mig blir inte upprörd eller stött på något vis. Du verkar vara en trevlig gubbe att du inte gillar mig tar jag som en komplimang. Älskar även de som gillade ditt inlägg.

/ SatanG

Militären har väl aldrig varit på Thaksin sida de har ju kuppat bort han och hans syster. Håll dig till sanningen.

/ SatanG

Hej

Själv litar jag mer på media som Bangkok Post och BBC än på dig i dessa frågor, tycker att fallet med bombdetektorerna är ett solklart fall av militär korruption, sen undrar jag varför du rycker att engelaska staten skulle stoppa Thaiand ifrån att köpa och det engelska företaget att sälja, detta samtidigt som generalerna i Thailand fortsatte hövda att dessa bombdetektorer inköpta till överpriser fungerade utmärkt enligt tester dom själva utfört.

Jag tycker att den engelska staten ska ha all heder av att dom informerade Thsiland om att dom inte fungerade, att Thailand hade betalat ett överpris och att Thsiland borde ställa företaget inför rätta och kräva pengarna tillbaka.

Men det här med militär korruption som uppdagas faller uppenbarligen inte i god jord i vissa läger, den ska helst gömmas, tigas ijhäl och försvaras hur uppenbar den än är.

Mvh isan lover

Militären har väl aldrig varit på Thaksin sida de har ju kuppat bort han och hans syster. Håll dig till sanningen.

Hej

Det är militären själva som föreslår vilka vapen dom vill köpa in inom ramen för den budget dom har fått, det var militärerna själva som testade bombdetektorerna och påstod sig vara nöjda med dom o.s.v trots påstötningar om motsatsen och information om betalade överpriser.

Varför skulle dom generaler som ligger bakom kupperna 2006 och 2014 försvara Thaksin om det var han som var skyldig till inköpen av värdelös militär utrustning och som hade berikat sig på överpriserna?

Hade så varit fallet hade dom kuppande Genetalerna naturligtvis lagt korten på bordet och avslöjat Thaksin samt åtalat honom för detta, men så ligger det naturligtvis inte till när inget händer.

Mvh isan lover

Har haft retirement visa ett antal år och kör med 800k i bank. Ska förnya mitt visum i slutet av juli...ska slanten finnas två eller tre månader innan ansökan?

Källa: Retirement Visa in Thailand | ThaiEmbassy.com och การขออยู่ต่อ - กรณีใช้ชีวิตในบั้นปลาย - Immigration
Meeting the Financial Requirements for a Retirement Visa:
Financial Requirements are as follows:
  • Bank Account showing THB 800,000
  • Monthly income of at least THB 65,000
  • Combination (Bank Account + Income x 12 = THB 800,000)
Hittar dock inget som säger min. 400k hela året eller ändrat antal månader före/efter
Kombon inkomst/bankmedel ej heller något ändrat såvitt jag kan se.

Källa: Retirement Visa in Thailand | ThaiEmbassy.com och การขออยู่ต่อ - กรณีใช้ชีวิตในบั้นปลาย - Immigration
Meeting the Financial Requirements for a Retirement Visa:
Financial Requirements are as follows:
  • Bank Account showing THB 800,000
  • Monthly income of at least THB 65,000
  • Combination (Bank Account + Income x 12 = THB 800,000)
Hittar dock inget som säger min. 400k hela året eller ändrat antal månader före/efter
Kombon inkomst/bankmedel ej heller något ändrat såvitt jag kan se.
Då är det gammal info du hittat.
Nu ska 800k finnas 3 mån före ansökan och 3 mån efter och sen aldrig under 400k på hela året.
Ett nytt alternativ till inkomst eller 800k är att man visar månatliga insättningar på minst 65k.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp