"Nya" visumregler till Laos

Sorry jag missade detta.

Helt klart en fördel!
Hade jag bott närmre gränsen så hade jag åkt över 1-2 ggr i veckan o handlat billiga cigg hahaha. För att inte nämna deras goda "Lao sandwich" som jag äter varje gång jag åker dit.

@suriya Ohh, bara under 2018? :( Nåja, bättre det än inget;)

Hej

Deras Tax Free butiker har mycket gott att erbjuda, t.ex gin, whiskey och konjak av bra kvalitet till riktigt bra priser, liksom viner, man kan handla hur mycket man vill både på in och utresa, men man får ju passa sig i tullen.

Mvh isan lover

@Phonta Preliminärt ska jag ut o fiska på lördag med grannen. Kommer att lägga ut lite bilder på flotten vi kommer vara på och omgivningen, så du får en bild på hur primitivt det kan vara;).
Jag tycker det är trevligt (blir aldrig roligare än sällskapet man är med) men det är ingen lyxyacht;)

@Phonta Preliminärt ska jag ut o fiska på lördag med grannen. Kommer att lägga ut lite bilder på flotten vi kommer vara på och omgivningen, så du får en bild på hur primitivt det kan vara;).
Jag tycker det är trevligt (blir aldrig roligare än sällskapet man är med) men det är ingen lyxyacht;)
Gumman min har hört från sin bror att det lär finnas stor fisk där , vet du om det stämmer , låter kul med lite bilder , ser jag fram emot

Gumman min har hört från sin bror att det lär finnas stor fisk där , vet du om det stämmer , låter kul med lite bilder , ser jag fram emot

Har också hört detta. Dock tror jag inte på en större fångst där vi kommer att bli förankrade. Inte så djupt där.

Det jag däremot är otroligt sugen på är att köpa en "eka/roddbåt" som säljs i Kalasin. För under 10.000Baht så får man en ny skaplig båt/eka. Dessa är förvisso i plast, men inte den plasten man först kommer att tänka på. Ngt mellanting mellan plast och glasfiber.
En elmotor på detta, 2 batterier och ett solskydd med solpaneler. Dagen är räddad. Har trollingfiskat i svensk insjö med elmotor. Ett batteri räckte långt.

Har även en "radar" som visar djup och var fiskarna finns som jag tog med hemifrån.
Förhoppningsvis så får jag ihop detta till hösten men dessvärre ligger detta lite längre ner på priolistan så det lär nog inte hända:( men man måste drömma, eller omprioritera lite;)

Jodå, bilder kommer:)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp