PanPans blandade bilder från Thailand.

Ett ganska fint hus i jämförelse med det ruckel jag besökte i slutet av 90 talet i Loei.

Ett plåtskjul på några pålar med ett stort rum och två små sovrum.

Maten lagades på en ballkong.

BTT
Det var det när jag flyttade dit med, hål i taket stora som 10 bahtingar och väggarna rötna.
Övervåningen byggde jag till för ca 90.000 baht, nya väggar, innertak, yttertak, A/C fönster med fönsterkarmar etc.
Vi bodde där under bygget så 1 månad utan väggar.
Då var Norska kronan stark och bahtlönen hög så ingen kostnad.
Så hela övervåningen är ny, umdervåningen bestod av 50/50 tegel och presenning.

Hämtar ungarna på skolan, idag blev det glass och börja regna.

20230906_152058.jpg

20230906_152155.jpg

20230906_152257.jpg

Hade jag aldrig stått ut med.

På sin höjd en vecka och knappt det sen hade jag tagit första bästa buss tillbaka till Pattaya.

Till och med när jag var på Ao Nang fick jag nog efter två dygn och tog bussen tillbaka till Bangkok.

Ao Nang är ju helt dött i jämförelse med Pattaya.

BTT

Å andra sidan så hade nog inte PanPan stått ut med ditt liv. Det verkar rätt torftigt över lag

Jag hade inte stått ut med panpans liv.

Efter vad jag förstått så pendlar han till Norge från Pattaya.

Han måste ju vara totalt slutkörd när han kommer tillbaka till familjen i Pattaya.

I övrigt så lever han sitt liv och jag lever mitt.

BTT
Inte direkt slutkörd, är ju vanlig flygresa, inget ansträngande precis.
Ledig varannan månad, flyger lätt utan bagage så inget krångel med check in, bara rakt genom säkerhetskontrollen, flyger natt och sover stor del av resan.
Flyger jag till Sverige nästa Söndag, blir par nätter i Göteborg sen ombord i 4 veckor sen av och 4 veckor ledigt, ledig varannan månad och ombord sliter jag inte ihjäl mig precis, jobbar mer hemma.

Blev sugen när jag såg @Atom och @kurant bilder så kanske blir Vietnam nästa ledighet eller i Februari, kanske bättre vädermässigt då?

Senast ändrad:
Jag hade inte stått ut med panpans liv.

Efter vad jag förstått så pendlar han till Norge från Pattaya.

Han måste ju vara totalt slutkörd när han kommer tillbaka till familjen i Pattaya.

I övrigt så lever han sitt liv och jag lever mitt.

BTT

Man kan kanske vara lite trött efter flygresan.
Dock så får du ta i beaktning att ha både tjänar pengar och dessutom är i Thailand väldigt ofta.
Jag föredrar 2 år i dåligt hus än ett helt liv med dålig standard.

Sista fotot från Thailand denna gång, känns bra, kramat av barnen och fått puss av frugan.
Vart lite slappar resa denna gång inte ens städat huset 1 gång, frugan skötte det medans jag var i Pattaya och promera, simma på dagarna.
Bara 7 månader till man blir 50.

20230917_114209.jpg

Senast ändrad:
Svågern och hans fru har ju lämnat Bangkok och flyttat tillbaks till byn.
Så nu har dom marknadsstånd som dom åker runt och sätter upp.
Detta har ju svägerskan och hennes gubbe hållt på med i många år och gått bra, dom har tjänat så dom kunnat byggt ett hus av bra standard jämfört med andra i byn, 2 bilar, en hel del mark, åker ofta på semester runt i Thailand.

FB_IMG_1696649469463.jpg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp