PanPans blandade bilder från Thailand.

Sen en sväng till matmarknaden påvägen hem så frugan fick handlat mat.
20151111_165847.jpg
20151111_165725.jpg
20151111_164446.jpg
20151111_165355.jpg
20151111_164404.jpg
20151111_164423.jpg
20151111_164411.jpg

Nu kan jag ju inte köra med bilen utanför villagen är rena lervällingen, men ser ut som dom har lagt klart rören och brunnarna är på plats, ångvält fick dom dit idag så får hoppas på uppehåll par dagar nu så dom får lagt asfalten.

Ölhållare till pappa också :)
Naturenligt inte i bilen, är allt absolutist 48 timmar innan körning, inte för det behövs men kör man dagen efter med möjlig vätskebrist och dålig sömn så är det värre än rattfylla.
Många tänker inte på det men man kan många gngr dagen efter med bakfylla med 0 promille vara 100% sämre i trafiken än en full.

Naturenligt inte i bilen, är allt absolutist 48 timmar innan körning, inte för det behövs men kör man dagen efter med möjlig vätskebrist och dålig sömn så är det värre än rattfylla.
Många tänker inte på det men man kan många gngr dagen efter med bakfylla med 0 promille vara 100% sämre i trafiken än en full.

Jo men du sitter ju bak och frugan kör ;)

Men Jonas, först äter du 35 Bahts lunch två dagar i sträck men gillar det inte, sen tecknar du en rabatt på BKK Hospital för att försäkringen blir för dyr. Nu tvättar du bilen själv när det kostar några hundra Baht att få den handtvättad ... Vad har hänt, måste man komma ner och bjuda dig på en middag eller :D

Men Jonas, först äter du 35 Bahts lunch två dagar i sträck men gillar det inte, sen tecknar du en rabatt på BKK Hospital för att försäkringen blir för dyr. Nu tvättar du bilen själv när det kostar några hundra Baht att få den handtvättad ... Vad har hänt, måste man komma ner och bjuda dig på en middag eller :D
Ja men jag sa inte att jag sagt upp min nuvarande försäkring den betala jag förra månaden så nu får jag leva på sopkök. ;)
Men ena lunchen gillade jag ju, inte första dock.
Men denna ledigheten har gått lite i hälsans tecken jag har vart på undersökning på Bangkok hospital och sen dagen efter frugan så därav luncherna ;) sen köpte jag nya glasögon då mina gamla vanliga inte var bra då gjorde frugan med syntest och visade sig att hon med behövde glasögon, och dessa rabatter på Bangkok hospital blev inte så billigt för 3, så blir dyrt när man försöker hålla ett sparande samtidigt för att köpa ett hus så får bli några 35 bath luncher 5555 ;)

Senast redigerad av en moderator:
Ja men jag sa inte att jag sagt upp min nuvarande försäkring den betala jag förra månaden så nu får jag leva på sopkök. ;)
Men ena lunchen gillade jag ju, inte första dock.
Men denna ledigheten har gått lite i hälsans tecken jag har vart på undersökning på Bangkok hospital och sen dagen efter frugan så därav luncherna ;) sen köpte jag nya glasögon då mina gamla vanliga inte var bra då gjorde frugan med syntest och visade sig att hon med behövde glasögon, och dessa rabatter på Bangkok hospital blev inte så billigt för 3, så blir dyrt när man försöker hålla ett sparande samtidigt för att köpa ett hus så får bli några 35 bath luncher 5555 ;)
Det här med både försäkring och rabatt hajar jag inte riktigt. Är du en så godhjärtad att du köper rabatten för att avlasta försäkringsbolaget?

Det här med både försäkring och rabatt hajar jag inte riktigt. Är du en så godhjärtad att du köper rabatten för att avlasta försäkringsbolaget?
Nä men jag får ju hälsoundersökning bara den kostar mer än rabatt kortet om jag hade betalat hälsoundersökning själv. Sen hade jag tänkt fixa tänderna efter årsskiftet det täcker inte sjukförsäkringen, mesta i det rabattkortet är saker som du inte kan göra med sjukförsäkringen , rabattkortet är mer för innan du blir sjuk för att förebygga, försäkringen när du blivit sjuk.
Men skall ju som jag skrev antagligen skippa försäkring, och nu föll det ju in att dem hade promotion vilket gav 25% avdrag på kostnaden vid tecknande av 3 kort innan 1st December och rabattkortet gäller i 3 år.

Sen var det så bra med rabattkortetatt du behövde inte vara frisk för att teckna det, frugan var ju på undersökning och behövde mediciner så jag tecknade ett under tiden och hon fick rabatter direkt.

Sen hade det ju varit bra om man hade fått rabatt för vård som täcks av försäkringen med då det finns ett tak på vård på försäkringen hade jag ju kunnat få ut mer vård på försäkringen. Tyvärr får man inte nyttja rabatt på vård som täcks av försäkringen.

Vadå några hundra?
Det kostar en hundring att få bilen tvättad och då skurar dom även flaket, tvättat i hjulhusen med svamp, polerar däck mm och torkar allt torrt och tar rutorna även på insidan, 200 om man även vill ha den vaxad.

20151107_165845.jpg

Vadå några hundra?
Det kostar en hundring att få bilen tvättad och då skurar dom även flaket, tvättat i hjulhusen med svamp, polerar däck mm och torkar allt torrt och tar rutorna även på insidan, 200 om man även vill ha den vaxad.

20151107_165845.jpg

Kanske skall ta det nästa gång blir ju billigare då jag krävde vin i lön för att tvätta, så min tvättning kostade 400 bath ;)

Vadå några hundra?

20151107_165845.jpg
Jag brukar ju välja med städning inne i bilen också. Thai tror ju att bilen är en papperskorg och då brukar det kosta 200 i Pattaya och 160 i Isaan!

Var och kollade på en annan Village under uppbyggnad nu i förmiddags, var lite små hus och gillar inte riktigt den delen blir rakt öster om Pattaya i höjd med Pattaya Thai.
Sketet och mycket småvägar för att ta sig in till Pattaya, gillar jag det bättre som det är här jag bor nu kommer rakt ut på motorvägen och är på Sukhumvith på par minuter.
Finns 3 hus kvar till försäljning i villagen vi hyr i nu får gå och se vad dom har för erbjudande på försäljningskontoret här.

20151116_090043.jpg
20151116_092907.jpg
20151116_085415.jpg
20151116_085945.jpg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp