Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vi körde från nordöstra bangkok så det går inte att jämföra men fina vägar hela tiden. Ta vänster vid IKEA Bang Na och kör södra ringleden runt Bangkok istället för att köra enligt GPS:en som vill man ska köra rakt igenom Bangkok på betalvägarna där. Lite längre att köra men väldigt lite trafik jämfört och troligen en hel del billigare i motorvägsavgifter
Stanna och handla här för det här stället kommer din fru och ungar att älska
Vi körde från nordöstra bangkok så det går inte att jämföra men fina vägar hela tiden. Ta vänster vid IKEA Bang Na och kör södra ringleden runt Bangkok istället för att köra enligt GPS:en som vill man ska köra rakt igenom Bangkok på betalvägarna där. Lite längre att köra men väldigt lite trafik jämfört och troligen en hel del billigare i motorvägsavgifter
Dags att börja träna igen, vart lite slappt med det dom sista par åren, beachbody och 100kg bänk är målet till Maj
Frugan vill börja träna med så blir gymkort för båda när jag kommer hem.
Tänkte kanske testa på golf också och äldste sonen vill börja med fotboll igen så får hitta ett lag åt han, någon aktivitet för yngste med.
Nästan hälsosam bara cigg 2 gånger ihop med 2 fyllor sen början av December, fast då kedjerökte man .
Köra nyktert och rökfritt 6 månader hade varit en bra början om man skall träna.
Slut med pandemi dekadens och slapphet, ut och röra på oss lite samt minst en semestertripp inom landet per ledighet (om 4 veckor på av).
Frugan har varit på föräldrarmöte, går bättre för äldste nu, var ju en omställning från att lärt sig allt med eng tal och skrift på alla lektioner till att ha alla lektioner på Thailändsk tal och skrift (förutom kinesiska och Eng lektionerna).
Var ju lite svårt för han i början men nu går det bra och fick beröm av lärarna samt dom var införstådda med att varit omställning för han då han knappt läste och skrev Thai innan.
Blir bra, nu pratar han flytande Eng, har mer internationell världsbild från det han lärde årskurs 1-6 och får nu dom sista 3 åren 7-9 på grundskolan också den Thailändska biten vilket som sagt funkar bra nu termin 2 enligt han själv och läraren.
I början var det lite problem att hänga med på Thailändskan.
För 6 år sen på dagen grillade vi enligt fb och för 5 år sen enligt fb så hade den här livsförändraren dykit upp då vart han 3 månader.
Så kanske var det bbq eller vinet.....
Väntar på att någon skall bemanna kranen så vi får lastat och gå, 13 timmar till fältet.
Men jag har god tid än sålänge, blir bra, ut med en last till så går tiden.
Mycket bättre komma ut varannan månad och få hemlängtan igen och den sköna känslan när man landar på suvvan och in i värmen.
Blir ingen avmönstringsöl denna gång, var gött sist och landa och fit for action direkt, landar lagom så jag är hemma tills Big-C öppnar och få shoppa lite
Skall hålla på träningen och fortätter med det rök och alkoholfria kommande ledighet.
Gått upp 2kg ombord från väga 72kg till 74kg och det är bra då jag inte tränar för viktnedgång utan utbyte mot slapp till hård och muskler väger mer än fett, runt 75kg tränad är ok.
Kom systerfartyget till ene båten jag var på i sommras och la till.
Allt det där känner jag igen, det var en hemsk upplevelse på kyrkogården och på museet. Japanerna var fruktansvärt grymma. Men resan på järnvägen från Nam Tok till Kanchanaburi var en fantastisk upplevelse, särskilt när jag åkte tidigt på morgonen.
Allt det där känner jag igen, det var en hemsk upplevelse på kyrkogården och på museet. Japanerna var fruktansvärt grymma. Men resan på järnvägen från Nam Tok till Kanchanaburi var en fantastisk upplevelse, särskilt när jag åkte tidigt på morgonen.
Var uppe och gick en sväng längs rälsen som går vid hotellet men nu middag, poppulärt ställe för Thai på Lördagar, idag är hotellet fullbokat och det märktes på parkering idag när vi kom tillbaks.
Förbokning på hotellrestaurangen rekomenderades.
Sista natten här, bilresa hemmåt imorgon, på hitresan lura gps:n in mig mitt i centrala Bangkok, var längesen man körde där, i sådan storstad var Juken bättre.
Se om blir Disney on Ice nästa helg i Bangkok, inte beställt biljetter än.
Finns det inga i främre rad kvar på Eng blir det inget, gjorde misstaget sist och ta billigare biljetter, skulle behövt kikare den gången, kul för unge se prickar åka i mönster.
Tillbaks på rummet ser det ut såhär fast kl är ju 22, alla i/runt säng, 1 med switch, 1 med mac, en med tel, eller 2 för fick laddat min tel nu och satte mig på balkongen och kollar lite utsikt, frugan gillade naturen här.
Men till trots blir det e-samhälle i slutet, alla ville till rummet och sin e-device.
Vart 8 km, nu en glass på en bänk, det är jag värd
Grymt nöjd med nya glasögonen, ser man normalt igen, märkte att dom förra var lite out of date när jag nästan passerat vägskyltarna innan kunde läsa påväg till Kanchanaburi.
Valde import samsung notes, kom det upp 4 foton, dom är rätt gamla, där är äldste sonen lika gammal som yngste är nu, 5 år så 8 år sen.
Jag har fortsatt samma solglasögon, dom glasögon jag haft som hållt längst.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.