PanPans blandade bilder från Thailand.

Kolla in stranden ett par ggr dagtid..
Bodde där ett tag och skulle aldrig få för mig att bada där.
Jag badar inte vid stranden här heller, skall jag bada i havet åker jag ut till någon Ö.
Men hört innan att stranden där vart så skiten , kanske det har städats upp blev förvånad över hur rent det var och så renstädat, fräscht fint det var i stan.
Nu såg jag ju bara en liten bit men skall allt dit igen och kolla mer.
Kanske hade haft en städdag.

Jag badar inte vid stranden här heller, skall jag bada i havet åker jag ut till någon Ö.
Men hört innan att stranden där vart så skiten , kanske det har städats upp blev förvånad över hur rent det var och så renstädat, fräscht fint det var i stan.
Nu såg jag ju bara en liten bit men skall allt dit igen och kolla mer.
Kanske hade haft en städdag.
Nja själva byn Bang Saen är rätt fräsch för att vara thailand och en fin strandpromenad. Men stranden gillade jag inte och alldeles för lite falanger i byn för min smak. Sen var det rätt dåligt utbud på hus att hyra. Tror att du skulle sakna alla bra falang mat ställen om du hade bott där..

Nja själva byn Bang Saen är rätt fräsch för att vara thailand och en fin strandpromenad. Men stranden gillade jag inte och alldeles för lite falanger i byn för min smak. Sen var det rätt dåligt utbud på hus att hyra. Tror att du skulle sakna alla bra falang mat ställen om du hade bott där..
Ja jag får kolla igen, gillade stranden kvällstid iallafall att solstolarna stod ute hela natten så man kunde sitta där på kvällen.
Var på Walking Street där också är det alkoholfritt område? inte en öl såldes det vid marknadstånden och såg ingen som drack någon.
Vad gäller farang restaurang 555 låter det som jag går ut så mycket och äter på farang restaurang?
Ja säkert bara för jag skriver om det så låter det som mycket.
Har bara varit och ätit ute 2 gngr på 3 veckor, Svensk restaurang samma dag jag kom hem också 1 pizza i Onsdags, jag lagar mat själv för det mesta.
Åt jag iofs en schnitzel i Bangsaen med men kunde ju inte ställa mig och laga mat på hotellet ;)

20151121_200148.jpg
20151121_204632.jpg

Blir nog i säng tidigt idag vi har vart igång sen 04:00 imorse hämtade hyrbilen direkt vi landade åkte till hotellet ställde in grejerna och begav oss direkt till Zoo.
Kollade på Google map stod att det tog nästan 3 timmar att köra till White temple, stämmer det? Isåfall skippar vi nog det och kollar på det som finns i närheten istället.
Är ju här för Light festival och Loi Krathong så hinner nog inte köra dit.
20151123_184649.jpg
20151123_152451.jpg
20151123_180816.jpg
20151123_164137.jpg

Blir nog i säng tidigt idag vi har vart igång sen 04:00 imorse hämtade hyrbilen direkt vi landade åkte till hotellet ställde in grejerna och begav oss direkt till Zoo.
Kollade på Google map stod att det tog nästan 3 timmar att köra till White temple, stämmer det? Isåfall skippar vi nog det och kollar på det som finns i närheten istället.
Är ju här för Light festival och Loi Krathong så hinner nog inte köra dit.
20151123_184649.jpg
20151123_152451.jpg
20151123_180816.jpg
20151123_164137.jpg
Kollade i kartan i min iPad och det skulle ta 2,5-3 timmar att ta sig dit

Kollade i kartan i min iPad och det skulle ta 2,5-3 timmar att ta sig dit
Ja jag får se hur man gör om man går och lägger sig nu så är man väl uppe vid 05:00, käkar frukost så är vi där vid 09:00.
Inte säker på om Light festival är inställd imorgon, läste i tidningen att dom bara skulle få lov att skicka upp lyktor 1 dag i år och det på loi krathong för dom måste lägga om flygtrafiken under dessa timmar.
Får fråga i receptionen imorgon om dom vet.

Jag hoppas verkligen att ni åker dit imorgon, det är ett av mina måsten i Thailand. Någon gång kommer vi att åka dit men det bör vara vid denna årstiden. Man vill ju inte att en sådan resa skall regna bort.

Jag hoppas verkligen att ni åker dit imorgon, det är ett av mina måsten i Thailand. Någon gång kommer vi att åka dit men det bör vara vid denna årstiden. Man vill ju inte att en sådan resa skall regna bort.
Jo men läste schema nu står att öppningsceremonin för Loi Krathong börjar 18:00 sen är det parader och ljussättning av stan etc.
Här uppe håller det på i 3 dagar.
Och vill inte missa detta man har ju hört så mycket om Loi Krathong här uppe.
Templet ligger kvar men kommer ta 2 år innan jag är ledig på Loi krathong igen.

Jo man bör räkna en heldag till templet. Vägarna är inte motorvägar mycket vägar i bergen. Stressa inte. Så smart att omprioritera.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp