PanPans blandade bilder från Thailand.

Tror jag vet vem du är, och mitt privatliv skall du s..... i .Oavsett vad jag skriver.
Du har varit avstängd på detta forum och utesluten ett antal ggr förmodar jag.
Var är ditt PM "Dutten" med fla. ???
För övrigt frågar du inte ,du tjatar som ett barn.

Slutligen, vad har detta med tråden att göra.

Precis som du skriver inget med Jonas tråd att göra,, byter han inte namn varenda gång han blir utesluten här,,,många olika namn har det blivit om han nu är den jag tror,,,

Inte kommit in på torrdocka än, väntar på annan båt att bli klar.
20160404_103727.jpg
20160403_093821.jpg
20160403_100804.jpg
20160403_093720.jpg
20160403_093536.jpg

Måste vara tråkigt att bara vänta?
Eller finns det grejer ni kan förbereda?

Måste vara tråkigt att bara vänta?
Eller finns det grejer ni kan förbereda?
Jag kan svara för @Jonas så länge. Det finns alltid massor av saker att göra på varv även om man inte ligger i torrdocka. Ex svetsarbete i lasttankar och på däck. Samt överhalning av maskiner etc. Så tråkigt blir det aldrig, tvärtom.

Säkert spännande men avis på att åka ut på nordsjön i storm på vintern, skulle inte tro det..

Märks knappt, får allt blåsa riktig storm innan vi börjar märka av nåt och är vi lastade kan det blåsa orkan utan att vi rullar nåt nämnvärt men bryter över en del ;)

Nä hade hellre åkt jorden runt inte direkt pga. Vädret men inga direkt spännande hamnar här i Europa.

Märks knappt, får allt blåsa riktig storm innan vi börjar märka av nåt och är vi lastade kan det blåsa orkan utan att vi rullar nåt nämnvärt men bryter över en del ;)

Nä hade hellre åkt jorden runt inte direkt pga. Vädret men inga direkt spännande hamnar här i Europa.
Snacka för dig själv vad gäller vädret, i det fallet har storleken faktiskt betydelse. ;) Visst är det bättre när vi är lastade men en returresa från Glasgow till Göteborg kan allt ställa till en hel del oreda.

Frugan och son är påväg till bussen för att åka upp till Borabue Mahasarakham och fira Songkran.
En annan får jobba i år, jag får åka upp nästa Songkran då jag inte tyckte songkran firandet i Pattaya var nåt att ha.
12959469_1749661861944057_1567451979_o.jpg

Den är rätt stor båten ;)
Det är ingen tunnel bilen kör igenom det är under fartygets köl barbord sida stöttorna till vänster på bilden står i mitten.
20160408_144218.jpg

Husen ser inte direkt stora ut jämfört med fartyget.
20160408_112938.jpg

2x bow thruster
20160408_145007.jpg

2x propeller plus ett par små gubbar som jobbar ;)
20160407_152816.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Svänger runt på en 5 öring ;) , girförmågan på dessa shuttletankers är den bästa jag upplevt.
Inte illa men den här damen är också bra med Schillingroder och 800 kW i bogpropellern. Så det är sällan vi behöver använda bogserbåtar, nästan bara när det är obligatoriskt.

Inte illa men den här damen är också bra med Schillingroder och 800 kW i bogpropellern. Så det är sällan vi behöver använda bogserbåtar, nästan bara när det är obligatoriskt.
Samma här, används när det är obligatoriskt vilket iofs är så gott som alltid för ett fartyg i den här storleken ;)
Har 2 bow thrusters, 1 stern thruster, 2 propellrar för framdrivning och 2 roder.
Men det är ju bara för vi är DP fartyg annars hade vi väl bara haft 1 propeller och 1 roder sen inget mer.

Då var vi påväg, krävs lite mer att ta ett fartyg ut och in i hamn än att landa och lyfta med ett flygplan ;)
20160420_082202.jpg
20160420_075821.jpg
20160420_082712.jpg
Ser ju ut som en flytande stadsdel och hamnen ser ju ut som ni fyller själva.

Känns som att lyfta en jumbojet från en fotbollsplan :)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp