PanPans blandade bilder från Thailand.

Frugan har hängt hos frisören och skvallrat och sonen äter en kulglass i korvbröd medans han väntar på att storebror skall sluta.

received_401899411713296.jpeg

received_3082750581988979.jpeg

Här är det aktiviteter som gäller, spel är inte tillåtet. Han har en I-pad från skolan, jag ser till att den laddas till max 50% vilket räcker gott och väl till skolarbetet. Och när batteriet är slut hemma så är det automatiskt slutspelat. Ett litet tips. Någon mobil har han inte fått ännu och tjatar sällan om en sådan.
Från sjökapten till diktator;)
Skulle våra barn inte ha telefon, skulle dom anses konstiga av kompisarna. Det vill man ju inte utsätta dom för.
Tyvärr är utvecklingen åt det hållet, bara gilla läget.

Från sjökapten till diktator;)
Skulle våra barn inte ha telefon, skulle dom anses konstiga av kompisarna. Det vill man ju inte utsätta dom för.
Tyvärr är utvecklingen åt det hållet, bara gilla läget.

Dottern har lite för mycket tid bakom sin iPad. Fast man märker att det inte bara är av ondo.
Hon lär sig otroligt mycket och snappar upp en hel del.
Sedan så tycker jag att det är bra när hon blir trött på sin iPad och drar till lekparken.

Dottern har lite för mycket tid bakom sin iPad. Fast man märker att det inte bara är av ondo.
Hon lär sig otroligt mycket och snappar upp en hel del.
Sedan så tycker jag att det är bra när hon blir trött på sin iPad och drar till lekparken.
Problemet här är att han inte vill gå ut när batteriet är slut. Då är det TV istället. Men ungarna här är tydligen inte lika bortskämda som på vissa andra håll, det är många av klasskamraterna som inte har någon mobil. Diktator eller inte, vi uppfostrar honom på vårt sätt och hur bestämmer vi. Frugan och jag tar sådana beslut gemensamt och det är vår sak!

Problemet här är att han inte vill gå ut när batteriet är slut. Då är det TV istället. Men ungarna här är tydligen inte lika bortskämda som på vissa andra håll, det är många av klasskamraterna som inte har någon mobil. Diktator eller inte, vi uppfostrar honom på vårt sätt och hur bestämmer vi. Frugan och jag tar sådana beslut gemensamt och det är vår sak!
Var å en gör precis som man vill helt rätt!
Vissa har kontrollbehov mer än andra:rolleyes:

Äldste sonen har ingen mobil sen runt nyår, självförvållat, man kan inte va hur vårdslös som helst och tro man skall få en ny Iphone var gång den går sönder.
På skolan är det mobilförbud.
Han har sin dator, sina kompisar pratar han ändås med via nätet och inte på tel så det går på headset.

Ja, det är ju även så att alla barn är individer i tillägg till oss vuxna.
Vad som passar ett barn behöver inte passa grannens barn.

Några till från Krabi ploppa upp idag, den gången tog vi taxi från Pattaya till Krabi, var innan vi hade bil.

FB_IMG_1657115693328.jpg

FB_IMG_1657115699372.jpg

FB_IMG_1657115703803.jpg

FB_IMG_1657115712134.jpg
Jag har aldrig varit i Krabi men att döma av bilderna tycker jag det ser faktiskt ut.
Hur du kan tycka att Pattaya slår det är för mig ofattbart.
Men smaken är ju som baken.

Jag har aldrig varit i Krabi men att döma av bilderna tycker jag det ser faktiskt ut.
Hett tips är att du tar båten från Phuket, där du tydligen är varje år, och kollar in lite ställen i phang Na bukten. Mycket trevligt!

Jag har varit ett antal gånger på Krabi och att ens jämföra Pattaya med Krabi är ofattbart.

Finns ju inget nattliv överhuvudtaget på Krabi, allt är mörkt och tyst.

Ska man få tag i nåt att äta efter nio på kvällen får man ju gå mitt i djungeln och leta sig fram till ett soppställe.

Ao Nang finns det ju knappt en seven eleven butik bara en massa resebyråer.

Att jämföra Krabi med Pattaya det är som att jämföra Säffle med Göteborg

BTT

Liknande trådar

Tillbaka
Topp