Resan till Sverige

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phonta " sa:
Kan bara säga att jag ser fram emot att åka hem till Thailand tisdag nästkommande vecka.. Sverige NEJ TACK !! Men jag skall rösta för en förändring ,lita på det ;D ;D ;D

Varför ska du rösta när du ändå inte vill bo här eller vara här?
Låt dom som bor i Sverige rösta och släng din valsedel.

Så jag skall jag göra, eftersom jag är utflyttad och inte har mer än medborgarskapet som kopplar mig till Sverige så kommer jag inte rösta, det där får skattebetalarna hemma sköta, jag skall inte vara med och bestämma vad dom skall göra med sina pengar.

Men eftersom Phonta både betalar skatt och har pension ifrån Sverige så förstår jag i hög grad att han vill rösta för det kommer ju påverka hans ekonomi med.

Men om någon har mycket pengar kan ni få köpa min röst ;) men den är inte till salu vänster ut.

"Jonas " sa:
Så jag skall jag göra, eftersom jag är utflyttad och inte har mer än medborgarskapet som kopplar mig till Sverige så kommer jag inte rösta, det där får skattebetalarna hemma sköta, jag skall inte vara med och bestämma vad dom skall göra med sina pengar.

Men eftersom Phonta både betalar skatt och har pension ifrån Sverige så förstår jag i hög grad att han vill rösta för det kommer ju påverka hans ekonomi med.

Ok, det tänkte jag inte på.

Sitter just nu på Falsrebohus i Skåne hos min bäste vän, skall nu till Rökeriet och inta en middag efter gympasset

och kyckling,jag har all rätt att rösta, både som Svensk medborgare och skattebetalare

"cumulus " sa:
"khai gai" istället kanske????

"Långeman " sa:
Det beror på var man bor, det borde du veta som är såååååååååå KLOK NUMERA

"Phonta " sa:
Cumulus kan ingen Thai,bara taskig Bar Engelska :D

"bson " sa:
Han kan å vet precis allt och måste visa det hela tiden. För mig att det finns en bokstavskombination för det syndromet?

Innan ni drunknar i Er egna bitterhet, så lär Er lite grand... Det heter khai gai när det ingår ägg i maträtten, eller när ni skall t.ex. handla ägg...

Enda gången som man säger ghai khai är när du står och tittar på när hönan släpper ett ägg och ni pekar....

Även om ni är lite till åren, så är det ju kul att lära sig lite grand..Eller....

"Jonas " sa:

Tack Jonas !!!
Väldigt bra svar, kLART vi pensionärer skall rösta, vi betalar mest skatt av alla, och får ut allmosor av vår från början tänkta pension.

"Kycklingen " sa:
Varför ska du rösta när du ändå inte vill bo här eller vara här?
Låt dom som bor i Sverige rösta och släng din valsedel.

Vad snackar du nu om lilla kycklingen. Vi pensionärer är dom största skattebetalarna och var för skall vi då inte rösta,oavsett var i världen vi vistas eller bor.
Men du har nog räknat ut hur vissa av oss kommer att rösta, och det ligger nog inte på samma parti som du håller i handen och gräver din egen grav med.

"Långeman " sa:
Vad snackar du nu om lilla kycklingen. Vi pensionärer är dom största skattebetalarna och var för skall vi då inte rösta,oavsett var i världen vi vistas eller bor.
Men du har nog räknat ut hur vissa av oss kommer att rösta, och det ligger nog inte på samma parti som du håller i handen och gräver din egen grav med.

Jag förstår fortfarande inte hur du räknar när du får fram att pensionärerna är deom största skattebetalarna.

"andrejsdenruskige " sa:
Jag förstår fortfarande inte hur du räknar när du får fram att pensionärerna är deom största skattebetalarna.
Antar han menar i förhållande till vad de får ut av det ... vi som bor i Sverige kan ju nyttja den service som staten ger, men bor man inte här får man ju inte mer än lite hjälp av ambassaden med vissa saker ...

"Janne " sa:
Antar han menar i förhållande till vad de får ut av det ... vi som bor i Sverige kan ju nyttja den service som staten ger, men bor man inte här får man ju inte mer än lite hjälp av ambassaden med vissa saker ...

De flesta får inte ut så mycket av det dom betalar in.
Tänker han på pensionärer bosatta utanför Sverige?

"andrejsdenruskige " sa:
De flesta får inte ut så mycket av det dom betalar in.
Tänker han på pensionärer bosatta utanför Sverige?
Så är det ju, har man barn, blir sjuk, arbetslös etc får man ju ut mer än de som klarar sig själva. Som pensionär, om man inte har hälsan kan det löna sig att bo i Sverige av ekonomiska skäl. Dock de som han bor utomlands kan ju inte (så länge de bor utanför EU) räkna med någon ekonomisk stöttning mer än pension (om man nu ska se det som ett bidrag, det är ju en helt annan diskussion).

Jag kan tycka att det borde finnas en variant till där man skriver ut sig för gott och inte kan skriva in sig igen och då slippa skatta i Sverige (men då skulle man kanske åka på att skatta i landet man befinner sig beroende på de skatteavtal som finns med landet i fråga), eller kanske ta bort skatt på pension (speciellt den statliga).

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar