Sälja begagnat i sverige

Pepsi

Forumveteran
Med tanke på att man startat en tråd för att sälja sina saker i Thailand genom TS, så antar jag att det går lika bra att sälja sina saker i Sverige på TS.. Sälja och få mynt till Thailandsresan...

Alla är väl välkomna att sälja typ sin gamla tvättmaskin, spis eller vad de nu vill sälja. :thumbsup::thumbsup::thumbsup:
Ett mycket bra försäljnings forum/tråd där många borde vara glada för att stödja ekonomin för resor till Thailand. Betalning kan ske via PM mellan säljare och köpare.. :wai::wai::wai: Dii mack mack!!

Synd att jag inte äger något överflödigt.
Det hade varit trevligt att sälja något för pengarnas skull.
Har ca 80 dagar på mig att hitta något att sälja.

Ett alternativ är att någon kanske önskar köpa något, så kan vi se om jag kan avvara en pryl eller två.

Synd att jag inte äger något överflödigt.
Det hade varit trevligt att sälja något för pengarnas skull.
Har ca 80 dagar på mig att hitta något att sälja.

Ett alternativ är att någon kanske önskar köpa något, så kan vi se om jag kan avvara en pryl eller två.
Alla alternativ är ju bra! Köpa eller sälja... :)
Vad jag förstått är det OK att köpa/sälja via TS nu.. Att man hänvisar till ett köpställe innebär inga problem. Det går att lösa via PM. Bra med nytänkande inom forumet!! :D Tackar för tipset i den andra tråden gällande "Sälja begagnat". :wai::wai::wai:

Alla alternativ är ju bra! Köpa eller sälja... :)
Vad jag förstått är det OK att köpa/sälja via TS nu.. Att man hänvisar till ett köpställe innebär inga problem. Det går att lösa via PM. Bra med nytänkande inom forumet!! :D Tackar för tipset i den andra tråden gällande "Sälja begagnat". :wai::wai::wai:
Nu var det väl så att i den andra tråden skrevs det att sakerna skulle säljas på auktion i Pattaya;)
Sedan va det väl någon som frågade efter pris, årsmodell osv....

Nu var det väl så att i den andra tråden skrevs det att sakerna skulle säljas på auktion i Pattaya;)
Sedan va det väl någon som frågade efter pris, årsmodell osv....
Om man vill sälja saker så spelar det väl ingen roll om man hänvisar till en auktion i Pattaya eller om man säljer det i Sverige? ;) Jag kan ha en auktion hemma.. För att samla in pengar till barnen i Thailand.. :thumbsup::thumbsup: Samma förutsättningar. Gratis försäljningsplats på TS.. :wai: För det kan väl inte vara så att vissa får göra det och andra inte? :police:

Om man vill sälja saker så spelar det väl ingen roll om man hänvisar till en auktion i Pattaya eller om man säljer det i Sverige? ;) Jag kan ha en auktion hemma.. För att samla in pengar till barnen i Thailand.. :thumbsup::thumbsup: Samma förutsättningar. Gratis försäljningsplats på TS.. :wai: För det kan väl inte vara så att vissa får göra det och andra inte? :police:
Nu var @Jonas inte ute efter att sälja sakerna via TS utan på auktion. Denna information kan vara till nytta för andra medlemmar. Vi är och skall inte vara en sajt där man köper och säljer saker. Det finns andra ställen för detta. Hur många potentiella köpare i Pattaya kan Jonas nå denna vägen? Ytterst få!

Jag var inte ute efter auktion heller för den kände jag till.
Jag frågade om någon kände till andra ställen man kunde sälja begagnat på förutom auktion tex. Blocket liknande sida, marknader etc.
Och fick massa tips på ställen där man kunde sälja begagnat.
Jag var inte intresserad av att sälja till någon på TS.
Säljer jag nåt så säljer jag helst med runt hörnet garanti och till någon jag aldrig behöver prata med igen om dom har klagomål på varan ;) och då hade ju det inte passat att sälja till någon här.

Jag frågade om någon kände till andra ställen man kunde sälja begagnat på förutom auktion tex. Blocket liknande sida, marknader etc.
Säljer jag nåt så säljer jag helst med runt hörnet garanti och till någon jag aldrig behöver prata med igen om dom har klagomål på varan ;) och då hade ju det inte passat att sälja till någon här.
Tack för det klarläggandet! Hoppas nu att vi slipper ytterligare spekulationer framöver. :wai:

Tack för det klarläggandet! Hoppas nu att vi slipper ytterligare spekulationer framöver. :wai:
Jag ifrågasätter inte @Jonas. En mycket trevlig kille på TS. Min fråga var om det är ok att sälja och typ lägga ut bilder på försäljnings objekt oavsett var. Ett bra tips i fortsättningen är att fråga om försäljnings ställen och inte lägga ut privata saker för försäljning. Anser TS teamet det är ok att lägga ut privata prylar med bilder på TS för försäljning så kan andra med göra det. ;) Inget ont och inget personligt mot Jonas. En trevlig påg!! Snarare en gränsdragningsfråga för TS teamet.

Jag ifrågasätter inte @Jonas. En mycket trevlig kille på TS. Min fråga var om det är ok att sälja och typ lägga ut bilder på försäljnings objekt oavsett var. Ett bra tips i fortsättningen är att fråga om försäljnings ställen och inte lägga ut privata saker för försäljning. Anser TS teamet det är ok att lägga ut privata prylar med bilder på TS för försäljning så kan andra med göra det. ;) Inget ont och inget personligt mot Jonas. En trevlig påg!! Snarare en gränsdragningsfråga för TS teamet.
Är nog inget större problem eftersom bara du verkar bry dig om detta.

Lovar att inte sälja något eller prata om det mer om du tar bort samtliga inlägg i andra tråden gällande privata försäljningar.. Såväl text som bilder.. Inget som har med försäljning bör vara kvar.. :D
Nu har @Jonas förklarat syftet med sina inlägg och han VILL inte sälja till någon här. Den förklaringen är fullt acceptabel och ingenting kommer att tas bort.

Mina grejjer är förhoppningsvis sålda på auktion så dom finns inte att köpa.
Om man läser inlägget där jag la upp fotona så förstår man att dom hade redan vart här och hämtat grejjerna jag bara visade Krister vad jag sålde på auktion, för han skrev att han såg inte mopparna men var inte dom jag sålde på auktion.
Vad gäller mopparna så är inte dom till salu, jag skrev funderar på men dom skall med till nya huset.
Så som sagt när fotona las upp var allt redan transporterat till auktion.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
1 K
A
T
Svar
72
Visningar
16 K