SHL 2020/2021

Malmö blir överkörda i bottenstriden, finns inget så onaturligt som skåningar i ishockey, det strider mot alla naturlagar!

Utvecklingen inom hockeyn har gått framåt även i Skåne.

Fram till 90 talet var ju både Rögle och Malmö ganska mediokra division ett lag.

Minns att man tyckte det var häftigt när " storlag" som Hammarby och Huddinge kom till Ängelholm för playoff.

Däremot var det en enorm stämning i Ängelholms isstadion på den tiden med 3000 stående och vrålande supporters bakom ena målet.

STT

3 matcher ikväll. Frölunda måste spela lika bra som de gjorde mot Luleå, annars blir det stryk. Smålandsderby där allt kan hända, men jag håller mina tummar på en trevlig dag på jobbet i morgon :) Sen kan man ju fundera på vilken dryck @gunnarg dricker vid en vinst borta mot SAIK.;)

Tre riktigt bra matcher ikväll.

Kom dessutom ihåg att swisha in en hemmabiljett idag.

Kan detta stå sig?

Screenshot_2020_1029_210557.jpg

3 matcher idag. Derby i löklandet där jag hoppas HV vinner än en gång. Malmö får det tufft mot FBK, den matchen går att se på 4.an kl 15,15. Örebro vs SAIK blir som vanligt en jämn batalj.
Bra, eftermiddagen är räddad! Men Malmö är på G nu så kaffesumparna får förhoppningsvis åka hem poänglösa. Och heja HV i den matchen, naturligtvis!!

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
46 K
Anonymius
A
Svar
19
Visningar
2 K