SHL 2021 - 2022

Det är verkligen imponerande av HV, självklart skall dom upp i SHL igen och det ser ut som att Djurgården och Fagerfjant får lämna plats. Sistnämnde får kanske även han lämna plats igen om det går så illa och ta över någon division 3 klubb.

Jo man kan se division ett via nätet fast vet inte om det går att streama i Thailand.Minns i alla fall att jag såg NHL hockey på Viaplay i Pattaya för några år sedan. Cmore sänder ju allsvenskan i hockey.
BTT
Jag kan se det mesta här, kollar nhl nu.
20220329_113654.jpg

HV slutade spela helt plötsligt igår. Ledning med 3-0, blev förlust 3-4. Nåväl, lär bli annat i morgon. Ikväll ska jag följa DIF vs Timrå, och det är nog sista chansen för Stockholmarna och försöka vända detta.

Oskarshamn slog bondlurkarna, härligt! Motståndet underskattades säkert i Ängelholm, fortsätt så!
Och Fagerfjants Djurgården ligger risigt till mot Timrå på Hovet, 1-3 efter två perioder.

Nu är det kört, ser inga tecken på att jag kommer skriva i nya SHL tråden i höst. Får hoppas att HV går upp så att vi har en chans nästa år, för ekonomiskt har vi inga möjligheter att konkurrera med dom.

Ja, det ser mörkt ut för DIF och det lär bli en tunn trupp nästa säsong om det bli HA, för omsättningen i spelartruppen i år har knappast varit billig.

Det är egentligen ett starkt lag på papperet, men som kommentatorerna påpekade igår går det inte riktigt att se vad spelidén går ut på. Alla vimsar omkring och spelar för sig själva ser det ut som.

Tyckde dessa på Skellefteå AIKs forum satte huvudet på spiken kring Fagerfjant:

6702A192-7575-4AE9-8F2E-8C9D9909412C.jpeg

Ja, det ser mörkt ut för DIF och det lär bli en tunn trupp nästa säsong om det bli HA, för omsättningen i spelartruppen i år har knappast varit billig.

Det är egentligen ett starkt lag på papperet, men som kommentatorerna påpekade igår går det inte riktigt att se vad spelidén går ut på. Alla vimsar omkring och spelar för sig själva ser det ut som.

Tyckde dessa på Skellefteå AIKs forum satte huvudet på spiken kring Fagerfjant:

6702A192-7575-4AE9-8F2E-8C9D9909412C.jpeg
Jag blev faktiskt mycket förvånad när Djurgården anställde honom så snabbt efter han fick sparken från Redhawks. Någon fortsättning lär det väl inte bli om inget mirakel inträffar. Men hans kontrakt löper kanske bara säsongen ut? Han är en katastrof, Redhawks hade säkert varit i slutspel om man hade avvecklat honom tidigare.
Nu kommer Tomas Kollar fortsätta som huvudtränare, det blev klart igår. Utmärkt, han har ett riktigt hjärta för klubben.

Problemen för DIF började långt innan Fagervall blev huvudtränare. Jag ser stora likheter med HV i fjol, och där rensade man uppifrån och nedåt. Helt rätt gjort med ”facit” i hand så här långt. Det lär bli stora ändringar i DIF, som ”firar” 100 år i år. Klubben som är mesta mästare. Tragiskt för många om det blir HA.

Nu är Djurgården och Fagerfjant så gott som ute ur SHL. Timrå leder med 3-0 efter 2 perioder, det vore mirakulöst om man vänder detta. Tråkigt för Stockholm men sämsta lag måste lämna.

Domaren kan gott få en crosschecking just nu... Släpper första och sedan tar Frölunda på en likadan fem sekunder senare...

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
46 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp