Rätt och fel Släkten förstörde vårt hus och tomt. Vad göra?

Ta det inte på det sättet, höga hästar var mer tanke på nivåskillnaden på erat liv och dom som kryper i smutsen.
Jag har ju bevisligen missförstått med då jag förstått det som att din fru kom från en mer välställd familj.
Och jag har inga problem med att be om ursäkt och gör så nu, förlåt.

Det är helt lugnt. Du är nog svenska thaiforums ärligaste person så jag blev mest besviken att du såg mig på det sättet.

Jag är uppväxt i arbetarklass i möbelindustrins Tibro; den förste i min släkt, på båda sidor, som läste vidare. Jag gjorde FN-tjänst i forna Jugoslavien, ex-arbete i Botswana och tog dubbla examen för att ge mig själv chansen. Flyttade till Thailand, på chans, när jag var 26 och träffade då frugan som pluggade på universitet i Bangkok tack vare att hennes far var en lägre officer. Jag tjänade jävligt dåligt i flera år men jobbade 60-70 timmar i veckan. Idag har vi det ekonomiskt bra men jag reser fortfarande tre veckor per månad och har aldrig haft tid för någon hobby.

Min dotter får allt det mina föräldrar aldrig kunde ge mig, eller frugans föräldrar ge henne, men vi har också höga krav; 12 timmars studier per helg är givet.

Aldrig att jag glömmer mina gamla kompisar i Tibro eller att frugan glömmer sina gamla kompisar i Phanom dock.

Om du upplever att jag sitter på höga hästar eller spelar Allan så tar jag faktiskt illa upp; om någon tycker jag är dryg så är jag dock rätt nöjd; det kan behövas ibland.

Senast ändrad:
Och det irriterar mig!
Jag anser bara jag är ansvarig för utvecklingen och skapandet av mitt liv!
Staten är ansvariga för utvecklingen av samhället men individen är ansvarig för sin personliga utveckling och när det gäller minderåriga sina barns.

Precis! Annars ska ju inte ha någon ”cred” alls för vad du har åstadkommit, då det i så fall är staten som har gjort den till den du är.
Jag har en del polare som hade det långt mycket värre än mig (kanske beror på att jag hade det bra).
Ensamstående lågutbildad morsa med finska som det enda språket, grabben slet i skolan åtminstone högstadiet ut. Sedan jobbade han i New York som någon mjukvarunisse.
En annan polare hade farsan sin i Gbg och själv bodde han i Haparanda med morsan sin...som dog i cancer när han var 16 år gammal. Han har någon rätt hög position i ett ”oil Service” bolag.
Ofta kan kampen mot målet vara långt viktigare än talangen och ett behagligt liv.
Själv har jag aldrig behövt kämpa eller behövt bry mig så mycket. Jag kommer dit jag kommer och har inga större mål än att vara så lat som möjligt hela vägen.

Det är helt lugnt. Du är nog svenska thaiforums ärligaste person så jag blev mest besviken att du såg mig på det sättet.

Jag är uppväxt i arbetarklass i möbelindustrins Tibro; den förste i min släkt, på båda sidor, som läste vidare. Jag gjorde FN-tjänst i forna Jugoslavien, ex-arbete i Botswana och tog dubbla examen för att ge mig själv chansen. Flyttade till Thailand, på chans, när jag var 26 och träffade då frugan som pluggade på universitet i Bangkok tack vare att hennes far var en lägre officer. Jag tjänade jävligt dåligt i flera år men jobbade 60-70 timmar i veckan. Idag har vi det ekonomiskt bra men jag reser fortfarande tre veckor per månad och har aldrig haft tid för någon hobby.

Min dotter får allt det mina föräldrar aldrig kunde ge mig, eller frugans föräldrar ge henne, men vi har också höga krav; 12 timmars studier per helg är givet.

Aldrig att jag glömmer mina gamla kompisar i Tibro eller att frugan glömmer dina gamla kompisar i Phanom dock.

Om du upplever att jag sitter på höga hästar eller spelar Allan så tar jag faktiskt illa upp; om någon tycker jag är dryg så är jag dock rätt nöjd; fet kan behövas ibland.
Skall säga då att jag ser upp till dig (skriftligt, hur du lever har jag ingen aning om), och tar åt mig, om det är ditt verkliga jag vet jag inte men det du skriver betyder mycket för mig och hoppas du fortsätter skriva här.

Sen måste jag säga att det kändes lite kul, få @Atom out of balance and didn't se that comming, kändes ändås lite kul för en whitetrash 555 ;)

Mycket möjligt, kanske till och med troligt, att du var White Trash en gång i tiden. Du uttrycker dig ofta fortfarande som en WT, speciellt på fyllan, men tyvärr måste jag meddela att det lyser igenom att du inte är en fullblods-WT. Tvärtom tycker jag du ofta framstår som en liberal, närmast PK; smärtar nog mer kan jag tänka ;)

Sen borde jag lägga ner att försöka va nåt jag inte är, blir ju bara löjligt.
@Atom jag älskar dina inlägg så änna, fortsätt och mitt bögiga inlägg innan där jag försökte skriva som nåt jag inte är glöm det så änna ;)
Jag tycker du är och har dom mest genomtänkta inlägg plus att du är ju helskön i din humor.

Skall säga då att jag ser upp till dig (skriftligt, hur du lever har jag ingen aning om), och tar åt mig, om det är ditt verkliga jag vet jag inte men det du skriver betyder mycket för mig och hoppas du fortsätter skriva här.

Personligen litar jag inte på vad någon skriver på ett forum om jag inte träffat dem, samt att minst ett par stycken betrodda kompisar träffat dem. Så många ”betrodda” medlemmar skriver så mycket blaj, och TS är långt ifrån undantaget, att du absolut gör rätt i att inte köpa min story rakt av. Har dock träffat ganska många på TS via MPR så jag tror nog att flera av dem kan gå i god för att, i alla fall, det mesta är sant.

Hej

Nja riktigt så var det väl inte, jag har inte kallat någon för lortgris, det var ett ord du använde.

Mvh isan lover
Ok, ordet lortgris kom från mig.
Du kallade mig och andra för smutsiga och smutsgrisar. Vad är skillnaden?

A506086A-7D6A-44D1-AB79-0596BC39635E.png

3314CE0B-650C-461A-9B2A-5F378C848136.png

Ok, ordet lortgris kom från mig.
Du kallade mig och andra för smutsiga och smutsgrisar. Vad är skillnaden?

A506086A-7D6A-44D1-AB79-0596BC39635E.png

3314CE0B-650C-461A-9B2A-5F378C848136.png

Hej

Ja jag har precis som PeterSfa hört Thailändskor klaga på att falanger går och lägger sig i sängen svettiga utan att duscha, själv sett falanger gå till matbordet utan att tvätta händerna och hört Thailändare kommentera detta, detta tycker jag inte är konstigt att Thailändskorna klagar på, men jag har absolut inte kallat någon viss individ eller pekat ut någon på forumet som smutsig eller ohygienisk.

Mvh isan lover

Personligen litar jag inte på vad någon skriver på ett forum om jag inte träffat dem, samt att minst ett par stycken betrodda kompisar träffat dem. Så många ”betrodda” medlemmar skriver så mycket blaj, och TS är långt ifrån undantaget, att du absolut gör rätt i att inte köpa min story rakt av. Har dock träffat ganska många på TS via MPR så jag tror nog att flera av dem kan gå i god för att, i alla fall, det mesta är sant.
Tror inte någon av dom jag träffat från forumet vart med i MPR?
Träffat MPR på siambylla i jomtien, men det var kort snack.
Blev nåt meningsutbyte som sluta med att jag sa att "ok vart inne och kollat, verkar mest som ett forum med killar som har små k**ar och bara vill käfta".
Fick en high 5 från Reine, det är min mpr upplevelse.

Senast redigerad av en moderator:
Själv vet jag att jag är WT, uppvuxen i byn som är känd som "inskränkthetens högborg på jorden", brände sprit när jag var 16 som min 3 år yngre bror sålde utanför folkets hus. Just nu sitter jag och super och kollar på "mountain men". Kör runt i en bucklig gammal cheva truck, iklär mig ibland en t-shirt med texten "T-röd, för oss som tänkt klart" och åker till raggarträffar, bor i ett gammalt soldattorp ute i skogen. Kan det bli mer WT än så? Kom igen, ge mig en match!

Själv vet jag att jag är WT, uppvuxen i byn som är känd som "inskränkthetens högborg på jorden", brände sprit när jag var 16 som min 3 år yngre bror sålde utanför folkets hus. Just nu sitter jag och super och kollar på "mountain men". Kör runt i en bucklig gammal cheva truck, iklär mig ibland en t-shirt med texten "T-röd, för oss som tänkt klart" och åker till raggarträffar, bor i ett gammalt soldattorp ute i skogen. Kan det bli mer WT än så? Kom igen, ge mig en match!
Men dig gillade jag, fick ju vi bara några timmar ihop sist och då var ju barnen med från båda sidor.
Men jag kände att vi skulle kunna ha riktigt kul ihop en kväll, inget hymmlande, 2 rätt lika gubbar.

Har du en tröja med sådant här motiv?

4FC9AFFE-81EA-41AA-881A-9072DDCA0C32.jpeg

Detsamma! Men särskilt fulla blev vi ju inte av förklarliga skäl. Bättre lycka nästa gång. :)
Nope inte den gången men nästa gång skall det bli skillnad, inga barn, sist var vi ju på News: 4 barn, 3 män och 1 kvinna.
Inte det ultimata partygänget precis ;)
Är jag hemma när du kommer så skall vi se till att få ett riktigt fyllekalas, behövs inte mer än 2 och sprit ;)

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar
3 K