Ja, nu tycker jag det gått lite över styr och jag själv känner mig inte bekväm
@Pepsi med dina superlativ om mig. Visst jag tackar för din uppskattning men jag är ingalunda någon expert eller kanon på Thai utan har mycket att lära och precis som
@Krille säger tror jag ju också att det finns många här eller jag vet att det finns de som har goda kunskaper.
De har kanske bara inte intresset av att traggla språket som en sådan nörd som jag

. Ja det måste ju vara upp till var och en vad de vill delta i när det gäller forumet och man kan ju inte kritisera varken forumet eller någon som deltar för att man inte skriver i vissa avdelningar, man kan ju inte ställa krav på folk att de måste delta i forumet om språket för att få vara medlem.
Forumet är ju som sagt var ett allmänt forum om Thailand och språket är inte högsta prioritet, lika lite som spanska antagligen inte är högsta prioritet i ett forum om Kanarieöarna eller liknande, utan det finns ju så mycket annat som folk prioriterar och det måste man ju respektera.
Som sagt var som jag sa i en annan tråd, det finns ju rena forum för Thai och då ett utmärkt sådant med mycket hög kompetens hos medlemmarna, både Thai och västerlänningar,
ThaiLanguage.com.
Det är ju ofrånkomligt så att i ett forum med olika avdelningar blir vissa avdelningar mindre besökta än andra men de finns där för de som vill ställa en fråga eller själv dela med sig av något.
Det finns ju biografer men inte går jag på bio för det bara för att jag tittar på film, vore ju förskräckligt om det fanns ett krav på att gå på bio bara för att jag tittar på film

men de finns där för de som vill och har intresset av att gå på bio!