Tips på Thailand i slutet av september början av oktober

• Trådstartare Trådstartare banarne
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
B

banarne

Gäst
Hej!

Nyss hemkommen så funderar jag på att smita ner igen i slutet av september alternativt början av oktober. Känner väl till att det är regnperiod och undrar om det är nån som vill förtälja mig om det finns någonstans i Thailand där det kanske inte vräker ner hela tiden.

Hej!

Nyss hemkommen så funderar jag på att smita ner igen i slutet av september alternativt början av oktober. Känner väl till att det är regnperiod och undrar om det är nån som vill förtälja mig om det finns någonstans i Thailand där det kanske inte vräker ner hela tiden.
Chonburi området Pattaya är nog bäst den årstiden

Regnperioden har aldrig stört mig här. Visst regnar det ju en del till och från, men oftast inte hela dagarna, mest på kvällen/morgonen här i Bangkok, ungefär samma tid varje dag. Har inte lika mycket koll på södra Thailand, men håller med Surinräven, Chonburi/Pattaya eller Rayong, koh Samet, Koh Chang, Koh Kut lär vara helt ok då, inte för varmt och inte för mycket regn :)

Vädret börjar bättra på sig i slutet av Oktober men man får räkna med regn varje kväll. Chang Mai har Kycklingen koll på så där kan kanske hon hjälpa dig!

Hej!

Ahhh, vad menar Du, vet om regnperiod, detta kan Du lösa själv på hotellrummet i dushen....köp ett paraply, problemet löst.

Jag har inte varit i CM under den perioden men har hört att det varierar år från år. Genomsnittet är nog ändå regnskurar 1-2 dagar per vecka.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
4 K
A

Tillbaka
Topp