Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
De kallar det för jobb. Tex hade vi tagit ett halsband hade det kostat 20.000 till. Hade vi tagit en annan bar från en annan präglare hade det blivit dyrare. Även om det vart renare hade det blivit dyrare.
Låter skumt vid köp av goldbars är det fast pris efter världsmarknadspriser och skall inte skilja sig en satang mellan butiker, viktigaste är att löpa av butik som betalar marknadspriser utan avgift vid återköp..
Vid max avgift per baht runt 100, mer är för dyrt (den som skiljer sig mellan butiker) men vid återköp 0.
Priset som gäller vid köp ligger ute på nätet så man kan se att man får rätt pris, ligger även ute på Bangkokpost men uppdateras inte kontinuerligt där.
Tog ut vinsten, sålde denna för ett tag sen, köpte miningutrustning istället.

20211018_113919.jpg
 
Senast ändrad:
Låter skumt vid köp av goldbars är det fast pris efter världsmarknadspriser och skall inte skilja sig en satang mellan butiker, viktigaste är att löpa av butik som betalar marknadspriser utan avgift vid återköp..
Vid max avgift per baht runt 100, mer är för dyrt (den som skiljer sig mellan butiker) men vid återköp 0.
Priset som gäller vid köp ligger ute på nätet så man kan se att man får rätt pris, ligger även ute på Bangkokpost men uppdateras inte kontinuerligt där.
Tog ut vinsten, sålde denna för ett tag sen, köpte miningutrustning istället.

20211018_113919.jpg
Dock tar dom avgift per baht i butik vid köp (här det skiljer sig) vid sälj skall den vara 0.
 
Lägger man sig tidigt, vaknar man tidigt men lite för tidigt för att ge sig ut och cykla.
Somnar man om vaknar man väl inte föränns 07 igen, vill helst cykla innan det blir för varmt.
Kanske skulle ta en strandpromenad istället, det är ju rätt gött i gryningen.
Får väl en PSU idag så skall försöka få ett 5te gpu att fungera i helvettesmoderkortet.
Blev ingen on site skola idag, öppnar på Mån istället (kanske)
 
Lägger man sig tidigt, vaknar man tidigt men lite för tidigt för att ge sig ut och cykla.
Somnar man om vaknar man väl inte föränns 07 igen, vill helst cykla innan det blir för varmt.
Kanske skulle ta en strandpromenad istället, det är ju rätt gött i gryningen.
Får väl en PSU idag så skall försöka få ett 5te gpu att fungera i helvettesmoderkortet.
Blev ingen on site skola idag, öppnar på Mån istället (kanske)
Glöm inte kameran.
Det hade varit trevligt med lite bilder.
Lättar alltid upp stämningen lite i gråvädret här i Sverige.
 
Baserat på antalet moppar och bilar i parkeringshuset så har antalet inflyttade i condot ökat markant, som sagt längesen man var här.
 
Är irriterad som fan på mig själv sedan några timmar tillbaka.

Gjorde ett inlägg på P4 Karlavagnens facebooksida på morgonen som handlade om vad man kan sakna från hemlandet, lyssnar på programmet och tänker inte så mycket på mitt inlägg. När jag kollar mobilen på eftermiddan så ser jag att de ville prata med mig, tänk att kunna fått prata med den absolut häftigaste svenska kvinnan Farah Abadi en riktig glädjespridare, fan också.

1641988539410.jpeg
 
Senast ändrad:
Är irriterad som fan på mig själv sedan några timmar tillbaka.

Gjorde ett inlägg på P4 Karlavagnens facebooksida på morgonen som handlade om vad man kan sakna från hemlandet, lyssnar på programmet och tänker inte så mycket på mitt inlägg. När jag kollar mobilen på eftermiddan så ser jag att de ville prata med mig, tänk att kunna fått prata med den absolut häftigaste svenska kvinnan Farah Abadi en riktig glädjespridare, fan också.

1641988539410.jpeg
Men det står ju kvällens program, är väl dag i Sverige nu så inget kvällsprogram än?
 
Det är Tisdag kväll i Sverige när det är Onsdag morgon här, det trodde jag du visste om.
Ja det beror kanske hur man räknar dygnet.
00-04 natt, 04-08 morgon, 08-12 förmiddag, 12-16 dag, 16-20 eftermiddag, 20-00 kväll.
Så, så jag tänker dygnet är det natt här när dom har kväll och morgon här när dom har natt ;)
Har ingen aning när programmet sänds eller vad det är för program, så trodde det handlade om nu ikväll.
 
Inte bara corona som ställer till det...kom nu!
SmartSelect_20220112-173741_Expressen.jpg
 
I går blev det mest stranden i Jomtien. De fortsätter med utbyggnaden i bra tempo.

På kvällen blev det TV med frugan. En stor punkt var bristen på fläskkött efter utbrott av svinpest. Programmet gav uttryck för stor oro. Kanske enchans för svenska bönder att få exportera!? Misstänker att bristen på kort sikt kan skapa stora problem för bönder och matförsäljare.
 
I går blev det mest stranden i Jomtien. De fortsätter med utbyggnaden i bra tempo.

På kvällen blev det TV med frugan. En stor punkt var bristen på fläskkött efter utbrott av svinpest. Programmet gav uttryck för stor oro. Kanske enchans för svenska bönder att få exportera!? Misstänker att bristen på kort sikt kan skapa stora problem för bönder och matförsäljare.
285 baht kg för fläskotlett och fläskfile på Big-C igår..
 
Trodde mitt DP-cert skulle gå ut om 2 månader men hade sett fel på månad, håller till sommaren så ingen stress.
Vart ingen cykling idag, håller på med papprena för förlängning av mitt 1 års extension.
Sen vart jag nog lite trött sov nästan till 07:00 idag, skall jag cykla vill jag vara i condon innan 07.
Kanske tar en runda här på landet senare om jag hinner..
Men först visumdelen..
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp