Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Det är ju just "Blockets storlek" det handlar om, men det förstår han inte. Om man borrar en smallblock, kan det bli en Bigblock då ? Svar NEJ ! :laugh2: :laugh2:

Men med rätta delar så finns möjligheten att plocka ut/ur flera "Hästar" på ett smallblock från de orginal hästar det kom med.

Men att göra ett smallblock till ett bigblock, då måste man vara "Dumbledore" i Hagworth skolan och vifta hårt med trollspöt... :laugh:

@JBK.Ltd.
 
Men med rätta delar så finns möjligheten att plocka ut/ur flera "Hästar" på ett smallblock från de orginal hästar det kom med.

Men att göra ett smallblock till ett bigblock, då måste man vara "Dumbledore" i Hagworth skolan och vifta hårt med trollspöt... :laugh:

@JBK.Ltd.
Smallblock kan inte bli bb helt skillnad på block bara bultindelningen är lika som raka 6mot växellådan.obs så var det på min tid.
 
Men med rätta delar så finns möjligheten att plocka ut/ur flera "Hästar" på ett smallblock från de orginal hästar det kom med.

Men att göra ett smallblock till ett bigblock, då måste man vara "Dumbledore" i Hagworth skolan och vifta hårt med trollspöt... :laugh:

@JBK.Ltd.
Det fanns mycket eftermarknadsdelar att plocka in i en smallblock , Jag ägde en Mustang 67a med en 289a i, en originalknota, den stoppade jag in iskykammar samt iskylyftare mm, gav väl inte så mycket mer än originalet , blev lite piggare samt orolig tomgång tack vare högre kamnockar, med headers så lät den riktigt elak, gissar att den kanske skulle bromsats till 250 lite drygt. Original var dessa 289or runt 200 HK kanske var det 220, minns inte. Men inga fartvidunder, Min Cheva Chevelle med 427 a var däremot aktad på Kungsgatan i stockholm, hade även en Cuda som jag stoppade en 440 i, roliga maskiner med mycket pulver, 440 var tacksam att skrämma upp, gick att ta ut runt 600 hk ur dessa motorer
 
Det fanns mycket eftermarknadsdelar att plocka in i en smallblock , Jag ägde en Mustang 67a med en 289a i, en originalknota, den stoppade jag in iskykammar samt iskylyftare mm, gav väl inte så mycket mer än originalet , blev lite piggare samt orolig tomgång tack vare högre kamnockar, med headers så lät den riktigt elak, gissar att den kanske skulle bromsats till 250 lite drygt. Original var dessa 289or runt 200 HK kanske var det 220, minns inte. Men inga fartvidunder, Min Cheva Chevelle med 427 a var däremot aktad på Kungsgatan i stockholm, hade även en Cuda som jag stoppade en 440 i, roliga maskiner med mycket pulver, 440 var tacksam att skrämma upp, gick att ta ut runt 600 hk ur dessa motorer

Mina bröder köpte tillsammans en Oldsmobile F85 1964, 4 dörrars nęger(p.g.a. stolpen)

6eebe114caaa67e8c012d4edb24118fd.jpg


Jag och mellan bror, hällde ur orginal spisen(kommer inte ihåg vilken typ) och införskaffade en 350 med 2 toppar från en Corvette.
Under alla år ägd, 3 bakaxlar skrotade och andra maskindelar tillhörande driv maskineriet gick åt skogen.
Men kul var det och jag fick lära mig meka jänkare som 10 åring.

@JBK.Ltd.
 
Mina bröder köpte tillsammans en Oldsmobile F85 1964, 4 dörrars nęger(p.g.a. stolpen)

6eebe114caaa67e8c012d4edb24118fd.jpg


Jag och mellan bror, hällde ur orginal spisen(kommer inte ihåg vilken typ) och införskaffade en 350 med 2 toppar från en Corvette.
Under alla år ägd, 3 bakaxlar skrotade och andra maskindelar tillhörande driv maskineriet gick åt skogen.
Men kul var det och jag fick lära mig meka jänkare som 10 åring.

@JBK.Ltd.
461 eller 492 slant plug dvs sned ställda stift
 
Mina bröder köpte tillsammans en Oldsmobile F85 1964, 4 dörrars nęger(p.g.a. stolpen)

6eebe114caaa67e8c012d4edb24118fd.jpg


Jag och mellan bror, hällde ur orginal spisen(kommer inte ihåg vilken typ) och införskaffade en 350 med 2 toppar från en Corvette.
Under alla år ägd, 3 bakaxlar skrotade och andra maskindelar tillhörande driv maskineriet gick åt skogen.
Men kul var det och jag fick lära mig meka jänkare som 10 åring.

@JBK.Ltd.
Det satt väl en lättmetall V8 i den originalOm jag inte minns fel , Och ja det gicka att få in en 350, Lättmetallmaskinen var samma maskin som satt i Engelska Rover, har ägt även en sådan när jag jobbade som mek på en Lidingöfirma som skruvade Engelska skitbilar som Princess, BMC Cooper , Jaguar mfl
 
Mopar byggde som jag minns 318 både som smallblock och bigblock.
Det är dom troligen ensamma om att ha gjort med samma kubiktum i olika block.
Aluminium V8an var även poppis att montera i Volvo och den lär passa direkt mot Volvos 3vxl automat.
 
Det satt väl en lättmetall V8 i den originalOm jag inte minns fel , Och ja det gicka att få in en 350, Lättmetallmaskinen var samma maskin som satt i Engelska Rover, har ägt även en sådan när jag jobbade som mek på en Lidingöfirma som skruvade Engelska skitbilar som Princess, BMC Cooper , Jaguar mfl
Vad hette den firman på Lidingö?
Jag har bott där många år men har helt glömt att en sån funnits.
 
Det satt väl en lättmetall V8 i den originalOm jag inte minns fel , Och ja det gicka att få in en 350, Lättmetallmaskinen var samma maskin som satt i Engelska Rover, har ägt även en sådan när jag jobbade som mek på en Lidingöfirma som skruvade Engelska skitbilar som Princess, BMC Cooper , Jaguar mfl

Tror det satt ett litet gjutjärnsblock som orginal, men 350 var lättmetall för jag kommer ihåg när nymoterad motor så hade vi problem med att motorn överhettades och kokade titt som tätt, men fixade till det med att byta orginal fläkt mot elektriskfläkt och 1 steg större kylare.

@JBK.Ltd.
 
Vart en till Trang idag , Krabi satsar hårt med större flygplats och vägar för mata till och från flygplatsen. Jäkligt trångt att komma förbi nu men har flyget nån gång Krabi istället för Phuket och det har fungerat bra.
Tänkte åka ned på byn för att käka men tog stopp runt hörnet. Hål i väggen ställe men ankbröstet är det inget fel på. Avslutar med några längder i poolen.

20240419_194338.jpg


Messenger_creation_45ff7a6e-55ce-4561-8a3d-9d22016196de.jpeg
 
Ja gårdagen var det dags för ett tandläkar besök inga hål , men en jävla massa tandsten. Tungan verkade inte känna igen sig efter behandlingen. Varpå tungspetsen känns jävligt skinnflåd nu. Tja man får säga som Plura: Kärlekens tunga, kärlekens tunga,
aldrig skall jag glömma dig.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp