Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Ställt fram "women beer" till frugan efter vi alla haft het tonårs dusch...
1000008202.jpg
 
Med 2 minuter till godo för att hinna med sista tåget för natten genom Furka-tunbeln har vi nu också passerat Oberalpass och hittat ett litet hotel att bo på. Öl i baren och fotboll på tv:n.

IMG_20240705_213041.jpg


IMG_20240705_213032.jpg


IMG_20240705_195255.jpg


IMG_20240705_195236.jpg


IMG_20240705_195227.jpg


IMG_20240705_195229.jpg


IMG_20240705_193356.jpg
Fick man sitta kvar i bilen under resan där? I Tauerntunneln mellan Mallnitz och Böckstein var alla tvungna att sitta i en passagerarvagn, endast föraren fick köra bilen på och av tåget, dom andra fick lämna innan och plockas upp efter.
 
Nu är solpanelerna på plats. Graderade upp systemer med fyra paneler , så nu har jag 4500 vatt.
Så har även investerat i ett batteri. Skall bli intressant om den kan hålla hela natten.
Tog två dagar att montera.
Kostnad ca 120 tusen för material.
I augusti månad kan jag se hur mycket jag sparat på strömmen.
 
Nu är solpanelerna på plats. Graderade upp systemer med fyra paneler , så nu har jag 4500 vatt.
Så har även investerat i ett batteri. Skall bli intressant om den kan hålla hela natten.
Tog två dagar att montera.
Kostnad ca 120 tusen för material.
I augusti månad kan jag se hur mycket jag sparat på strömmen.
Gott, hoppas att allt fungerar för dig. Smart investering till det priset! Lycka till!
 
Nu är solpanelerna på plats. Graderade upp systemer med fyra paneler , så nu har jag 4500 vatt.
Så har även investerat i ett batteri. Skall bli intressant om den kan hålla hela natten.
Tog två dagar att montera.
Kostnad ca 120 tusen för material.
I augusti månad kan jag se hur mycket jag sparat på strömmen.
Vad ska det ge ström till,är det för belysning utomhus under kväll & natt ?
Har du nå foton att visa på hur det blev,kan ju vara intressant även för oss andra.
 
Jobbar med uppgradering av en fyr. Målning nya solceller, batteri osv. För övrigt den sista fyren.Var förbi nån sommar gäst som sa det var den sista AGA fyren i drift i sverige innan dom byggde om den påstod han.
Stoppade thaifestivalen i Sundsvall här om dagen, kärringen kollade om dom hade durian var dyrare än på thaibutiken, sa hon. Så det vart besök på thaibutiken istället, äldsta barnbarnet älskar durian. Festivaltältet sålde bara Singha, dricker inte det Thailand än mindre i Sverige så nått öl drickande på kvällen kändes inte lockande.

20240706_140157.jpg


20240704_121125.jpg
 
Vad ska det ge ström till,är det för belysning utomhus under kväll & natt ?
Har du nå foton att visa på hur det blev,kan ju vara intressant även för oss andra.
AC en är den som drar mest sedan två kyl, samt en tre Fan, men fulladdat batteri är det slut på ca fem timmar.
Uppskattat besparing är ca tvåtusen per månad. Från kl 8 idag fram till nu var det gratis ström. Plus att batteriet laddas. Systemet är hel atomatiskt ingen sol så går det på batteriet, urladdat batteri kopplas strömmen in.
AC går hela tiden så var det också innan solpaneler.
 
AC en är den som drar mest sedan två kyl, samt en tre Fan, men fulladdat batteri är det slut på ca fem timmar.
Uppskattat besparing är ca tvåtusen per månad. Från kl 8 idag fram till nu var det gratis ström. Plus att batteriet laddas. Systemet är hel atomatiskt ingen sol så går det på batteriet, urladdat batteri kopplas strömmen in.
AC går hela tiden så var det också innan solpaneler.
Då är det inte så avancerat utan t.o.m. du kan klara av det. :)
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp