Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Hej

Var ute med frugan och plockade kantareller och vi hittade en del nu efter regnen.

20240710_204456.jpg


Mvh isan lover
 
I går åkte jag, frugan och två barnbarn pendelbåt för att föräldrarna jobbade och dagisfröknarna ville ha ledigt. Vi åkte med vår favoritbåt till Ekerö/Tappström. Båten har försäljning av glass och en del annat viktigt. I Tappström blev det mat och lek. Hemfärden blev med buss och tunnelbana. Många båtar med turister åker runt på Mälaren. Där finns ju div slott och städer att besöka. Möjligen är Birka det största besöksmålet i egenskap av Sveriges första stad.

Kanske blir jag barnvakt i dag också. Ska bestämmas om någon timme.
 
Varit och tittat på en träbåt som är till salu,ville se den då den låg på land och verkligen granska den ordentligt under.
Men nu hade dom hunnit lägga den i sjön för att svälla. Följer med en 8 hk Yamaha 4 taktare.
Så är lite tveksam till köp nu...

20240711_173551.jpg


20240711_173610.jpg
 
Kollar på Netflix Vikingar Vallhalla serie. Helt plötsligt börjar de spela Hedningarna och det e från CDn jag har. Vilken nostalgitripp

17207344864318689709747571570987.jpg
Fantastiska livsöden egentligen Ingegerd dotter till Sveriges kung Olav blir kär i ärkefienden norges kung Olav. Skickas som straff att gifta sig med Jaroslav av ätten Rurik i Kiev. Norges kung Olav får stryk av dansken Cnut den store och tar sig till exil i Kiev och sedan Bysans. Han dör där, men hans bror, Harald lever och tjänar ihop en förmögenhet under 15 års anställning hos den Bysantinske kejsaren. Under tiden har Haralds döde brors son Magnus blivit uppväxt hos Ingegerd och skickas sedan till Norge och tar tillbaka tronen från Cnut. Magnus blir även vald till Danmarks kung. Harald följer efter till Norge efter att han flytt från sin anställning i Bysans under dramatiska former. Magnus dör av sjukdom därefter och Harald blir kung av Norge. Harald Hardrade samlar ihop en här sedan och försöker ta England men dör vid slaget vid Stamford brigde 1066. Nån vecka senare tar Wilhelm the conqueror Englands tron.

Ingegerds barn och efterkommande styr Ryssland till 1598 då Romanovska ätten tog över. Ivan den förskräcklige var den siste kejsaren av huset Rurik

Har lyssnat på Dick harrysons podd när ja kör bil 555
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp