Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Den är fantastig :) , lever grisfilé bacon och lite annat.
Du är ju en alldeles perfekt hemmaman! Det låter som en delikatess.

Själv har jag lämnat av Lilleman, han är på väg till Göteborg och Gothia Cup i innebandy nu. Tror dom skall spela 8 matcher både mot svenskt och utländskt motstånd. 3 minibussar är på väg i snöovädret nu. Hoppas att dom hinner fram i tid till första matchen.

Beställa mat själv för frugan blev inte så lyckat.
Not spiecy fungerade inte.

Jag fick kämpa med hennes order.

IMG_20250103_161622.jpg

Fick vi rullat igenom den stormen, vi hamnade inte i det värsta så blev inga 20m vågor utan bara upp till 14 stod det men den ligger stabilt båten så sov igenom natten.
Hemma är det sista dagen i byn innan dom kör mot civilisationen igen imorgon och jag glädjer mig åt att få gå och shoppa på Rusta, IKEA och Jula på Onsdag och Inet på Torsd, tjäna lite EB poäng ;)

Messenger_creation_EBA0EBE9-4040-4B25-9D68-EC1885CF5505.jpeg

Messenger_creation_69FA4A55-7F1A-4793-B4C9-887498493593.jpeg

Messenger_creation_3045F8C4-5284-4EAF-A6C0-437A39DDB173.jpeg

Messenger_creation_7A401EFB-4739-4B80-B93C-E2F8C04E818D.jpeg

En långsam incheckning trots incheckning online får man köa för boarding kort.
Visum eller utresebiljett kollas manuellt.

20250103_203614.jpg
Boardingkortet får du väl i telefon.
Jag checkar in online, biljett i tel.
Utresebiljett eller visum har inte kollats manuellt dom 2 sista gångerna jag flygit ut, nytt system.
Boardingkortet scannar du i maskin vid rulltrappan upp.
Sitter inga kontrollanter där nere längre.
Bara att scanna passet i maskin där kontrollanterna satt förr.
5 min tog allt för mig sist, från taxi tills igenom.

Senast ändrad:
Boardingkortet får du väl i telefon.
Jag checkar in online, biljett i tel.
Utresebiljett eller visum har inte kollats manuellt dom 2 sista gångerna jag flygit ut, nytt system.
Boardingkortet scannar du i maskin vid rulltrappan upp.
Sitter inga kontrollanter där nere längre.
Bara att scanna passet i maskin där kontrollanterna satt förr.
5 min tog allt för mig sist, från taxi tills igenom.
Nej du, helt andra regler till Filippinerna.

Det går att checka in online men man får inget boardingkort.
Måste köa till en disk.
Man gör en kontroll av att man har en utresebiljett inom 30 dagar eller ett visum för längre vistelse samt att eTravel är gjord online för att få borda planet.
Sen ska väl alla kontrolleras mot en spärrlista om man är bannad eller efterlyst.

Till Thailand får man sina boardingkort i telefonen och kan gå direkt till passkontrollen.

Nej du, helt andra regler till Filippinerna.

Det går att checka in online men man får inget boardingkort.
Måste köa till en disk.
Man gör en kontroll av att man har en utresebiljett inom 30 dagar eller ett visum för längre vistelse samt att eTravel är gjord online för att få borda planet.
Sen ska väl alla kontrolleras mot en spärrlista om man är bannad eller efterlyst.

Till Thailand får man sina boardingkort i telefonen och kan gå direkt till passkontrollen.
Ja men då är det ju Fillippinerna problemet ligger hos och flygbolaget.

Ja men då är det ju Fillippinerna problemet ligger hos och flygbolaget.
Hur tror du en thai som ska till Europa behandlas.

Det är inte bara att checka in online och få sitt boardingkort i telefonen och bara gå till gate.

Dom måste passera en manuell incheckning för kontroll av visum eller uppehållstillstånd hos flygbolaget.
Troligen också manuell passkontroll.

Inte lika enkelt som för en svensk som reser till Sverige med bara handbagage.

Hur tror du en thai som ska till Europa behandlas.

Det är inte bara att checka in online och få sitt boardingkort i telefonen och bara gå till gate.

Dom måste passera en manuell incheckning för kontroll av visum eller uppehållstillstånd hos flygbolaget.
Troligen också manuell passkontroll.

Inte lika enkelt som för en svensk som reser till Sverige med bara handbagage.
Innan så var det bara Thai som kunde gå igenom automatisk passkontroll vi andra behövde gå igenom manuell.
Nu kan nog alla göra det.
Du drar upp flygbolagskontrollen, incheckning av bagage för att få din flygbiljett innan säkerhetskontrollen, det är ju inte Thailand och flygplatsens kontroll.

När du fått ditt boardingkort så är det bara att gå till rulltrappan, scanna biljetten, upp till säkerhetskontrollen, ner för rulltrappan och scanna passet.

Innan så var det bara Thai som kunde gå igenom automatisk passkontroll vi andra behövde gå igenom manuell.
Nu kan nog alla göra det.
Du drar upp flygbolagskontrollen, incheckning av bagage för att få din flygbiljett innan säkerhetskontrollen, det är ju inte Thailand och flygplatsens kontroll.

När du fått ditt boardingkort så är det bara att gå till rulltrappan, scanna biljetten, upp till säkerhetskontrollen, ner för rulltrappan och scanna passet.
Jag tror inte att resande med asiatiska pass får sina boardingkort i telefonen på resor dit det krävs visum som Europa och kan gå direkt till en automatisk passkontroll.

Tror du verkligen det?

Frun kunde få sitt boardingkort i telefonen men inte jag som utlänning till Filippinerna som får mitt utskrivet i incheckningen.

Sen är det bara att scanna kortet innan security och i automatisk passkontroll

Jag tror inte att resande med asiatiska pass får sina boardingkort i telefonen på resor dit det krävs visum som Europa och kan gå direkt till en automatisk passkontroll.

Tror du verkligen det?

Frun kunde få sitt boardingkort i telefonen men inte jag som utlänning till Filippinerna som får mitt utskrivet i incheckningen.

Sen är det bara att scanna kortet innan security och i automatisk passkontroll
Nä jag skrev ju det att det är ju boardingkortet ni måste hämta hos flygbolaget och flygbolaget som kollar att ni har visum.
Det checkas även vid boarding att ni har visum.
Har du gått igenom passkontrollen än, stod thai i kö där för att visa upp pass och visum?

Själv har jag ingen aning, jag är inte asiat.

Senast ändrad:
Nä jag skrev ju det att det är ju boardingkortet ni måste hämta hos flygbolaget och flygbolaget som kollar att ni har visum.
Det checkas även vid boarding att ni har visum.
Har du gått igenom passkontrollen än, stod thai i kö där för att visa upp pass och visum?

Själv har jag ingen aning, jag är inte asiat.
Du drog upp att man alltid får boardingkort i telefonen vid online check in.

Du får fortsätta leva i den tron.
Har du fått i dig en öl?

Du drog upp att man alltid får boardingkort i telefonen vid online check in.

Du får fortsätta leva i den tron.
Har du fått i dig en öl?
Nej jag skrev inte att man alltid får boardingkort i telefon vid online check in.
Jag skrev "boardingkortet får du väl i telefonen"
Hur många öl har du fått i dig själv?

Då är man godkänd för ett år till utan rapportering till IM eller krav på pengar på banken eller inkomstintyg.
Fick fast track som senior igen och slipper köa i passkontrollen med övriga.

Fast bara gifta med Filipino får det.

20250104_043439.jpg

I Laos ser man Thai som dumma turister som skall blåsas på pengar. Men pratar man lao kan man få den lokala prissättningen.. har hänt mig o frugan

Det var mest hur slitet och ointressant allt var som gjorde att ingen av oss kände för att åka tillbaka

Enda positiva vi hittade var ett modernt cafe med riktigt goda sandwichar på bra bröd för det är svårt att hitta i Thailand.

När det gäller bra matbröd ligger Laos och Vietnam i topp i SOA.

Arvet efter fransmännen.

Ja det är något man saknar i Thailand men det är kanske också en av de få fördelar dessa länder haft av kolonisationen. Annars är det nog mest nackdelar dom upplevt.

Såg att det fanns väldigt lockande mackor på frukostmenyn i den vietnamesiska restaurang vi år middag på under nyårsafton här i Rayong.

Möjligen kan järnvägens införande till stor del hänföras till kolonisationsländerna men Thailand har ju också järnväg. Indien har dock absolut haft nytta av sitt järnvägsnät som engelsmännen byggde

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar