Visum i sverige

När hon är gift med mig och inte är i arbete , så får hon sin pension från Norge.
Hustru bidrag som alla i Norge får . Jag tror du är lite avundsjuk på den den Norska
pensionen .
klart att man måste vara avis på norsk pension,men erkänn, inte så lite avis på em-fotboll och kvalitetsshockey,va?

Då vill säkert hon ha bidrag för vård av anhörig. Sverige är fantastiskt
Och vad i hela världen är det för fel med det i så fall? Det är mycket bättre att hustrun tar hand om någon som är sjuk än att någon okänd gör det. Ingen ökad kostnad för samhället, tvärtom. Patienten mår bättre och därmed minskar kostnaderna istället.

Och vad i hela världen är det för fel med det i så fall? Det är mycket bättre att hustrun tar hand om någon som är sjuk än att någon okänd gör det. Ingen ökad kostnad för samhället, tvärtom. Patienten mår bättre och därmed minskar kostnaderna istället.

Jag tror inte jag får någon som är bättre till husarbete en min fru , hon tar allt arbete i huset .
Jag skulle tvätta bilen i Bangsaen , hon jaga mig bort , det hennes jobb .
Så jag har en flink kärring .

P1070642.JPG

P1070643.JPG

P1070644.JPG

P1050987.JPG

P1050989.JPG

PB110027.JPG

Invandrarna tar alla möjligheter till att utnyttja svenska bidragssystemen. Ingen nämnd och ingen glömd.

Invandrarna har inte bidragit med något till vår gemensamma kassa. Allt skall vara gratis.

Norske invandrare som är pensionär i Sverige , bidrar med mycket till Sverige , dom har hög pension
från Norge cirka Kr 300.000 till kr 400.000 efter skatt , och dom som brukar pengarna i Sverige
betalar 25 % moms som går till svenska stat , det är från 75 tusen till 100 tusen för året .
Sjukhus räkning betalar Norge till Sverige om vi blir sjuk , så här har Sverige bara inkomst
av oss invandrare .

Du har fått ett hembiträde,vårdbiträde och hustru i samma förpackning.:laugh:
Precis som jag då , men jag behöver än så länge ingen vård , men ALLT annat gör hon med stor glädje , all från att måla hus , diska , tvätta kläder , tvätta bilen , tvätta MC mm.. Det är fn så man skäms hur bra man har det med en go Thaigumma ;)

I dag for det 5 fulla bussar till Norge med Svensk ungdomar som inte har arbete ,
Norge tar i mot dom med öppna armar , för här är det arbete till alla som vill arbeta .

P1070880.JPG

P1070882.JPG

I dag for det 5 fulla bussar till Norge med Svensk ungdomar som inte har arbete ,
Norge tar i mot dom med öppna armar , för här är det arbete till alla som vill arbeta .

P1070880.JPG

P1070882.JPG
Detta är "bullshit" och inget annat Ev , nu är du igång igen och romantiserar ditt hemland , du gör mig och andra här förbannade på ditt sätt att resonera om detta med att insinuera hur djäkla dåligt Sverige är , jag vet vad jag vill skriva , men då blir jag avstängd från forumet så jag ger fanken i det ..
Norrmänn är lata och vill inte ha de dessa jobb , de går hellre och lyfter bidrag , Svenska ungdomar har lite mer stake i sig i och vill arbeta , detta är vad två stycken helt oberoende Norrmän boende i Norge framhåller ,(mina kamrater ) .Anlednimgen är mao att Norrmän hellre lyfter bidrag och därför vill ha Svenskar ,hårt arbetamde Svenskar för att utföra de skitjobb som Norrmännen själva inte vill ha ..

Norske invandrare som är pensionär i Sverige , bidrar med mycket till Sverige , dom har hög pension
från Norge cirka Kr 300.000 till kr 400.000 efter skatt , och dom som brukar pengarna i Sverige
betalar 25 % moms som går till svenska stat , det är från 75 tusen till 100 tusen för året .
Sjukhus räkning betalar Norge till Sverige om vi blir sjuk , så här har Sverige bara inkomst
av oss invandrare .
Försök att slå i mig nåt annat Ev , min Norske kamrat som jag träffar varje år i Pattaya för att flyga RC med samt i Arvika här i Sverige nu vid "gränsträffen " om en månad talade om helt andra anledningar till att norrmän söker vård i Sverige ."Skypar "med honom varje helg , så jag tog upp detta igår ...........Väljer att inte belysa detta vidare ,om du inte själv väljer att skrodera om din pension samt hur mycket du ger Sverige .. En relevant fråga infinner sig dock..
Varför sjukvård i Falköping , har Norge dålig sjukvård tro .. Ni har ju bättre förmåner i allt vad gäller skatter , mat mm varför söker man då som Norrman sjukvård i Sverige .. Finner detta ganska märkligt , kanske kan du förklara för en novis i detta ....

Precis som jag då , men jag behöver än så länge ingen vård , men ALLT annat gör hon med stor glädje , all från att måla hus , diska , tvätta kläder , tvätta bilen , tvätta MC mm.. Det är fn så man skäms hur bra man har det med en go Thaigumma ;)
Jag skulle inte klara av om min fru skulle göra allt. Jag vill också bidra och ha jämlikhet. Hon tar oftast hand om mat, städ, tvätt och jag om bil, underhåll av byggnader mm men vi hjälper ju varandra ... det är hela grejen.

När det gäller lite tekniska saker som t ex att skruva ihop IKEA möbler är hon fantastisk. Jag har båda tummarna mitt i nävarna så det tar en evig tid. Men hon har ärvt det tekniska sinnet från sin pappa så det går dubbelt så snabbt och blir dubbelt så bra när hon fixar sådana saker.

Det teoretiska har hon dock ingen större fallenhet för så den biten står jag för. På grund av detta kompletterar vi varandra väldigt bra.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp