Sverige i fotbolls VM

 
När du kunde se skiten utan att betala extra på vanliga TV4.
Jag har inte vanlig tv, har bara netflix, eftersom ingen hemma är någon större tv-tittare. Och gick inte att streama utan tv4 play sport stod det.
Hade väl vart billigare dock att installera nåt tv paket och köpt någon box eller vad som behövs idag men bestämde mig i startid att se på matchen.
 
Screenshot 2026-06-21 164102.webp
 
Märkligt att den där divan och egot Zlatan ska dyka upp och ta plats så fort det är VM. Förra gången i Qatar så prisade han ju Quatar på alla punkter. Ett land som ligger i topp för brott mot mänskliga rättigheter. Men sånt skiter väl Zlatan i. Bara han får synas och höras.
Han svek Malmö och Malmö FF när han blev medlem i Hammarby och nu svek han Sverige genom att gå på Trumps boxningsgala i Vita Huset.
Egentligen borde man dra in hans svenska medborgarskap.

BTT
 
Jag tappade så gott som allt hopp för Sverige efter storförlusten, men hoppet kan såklart komma tillbaka om vi presterar bättre framledes. Minst oavgjort mot Japan vore trevligt,

Det verkar troligt att Sverige, Norge, Sydkorea och Japan kommer gå vidare till sextondelsfinalen. De tre sistnämnda är (som sagt) mina favoriter om Sverige slås ut.
 
Gick tydligen en tetra eller 2 igår. Kanske dags för alkolås på mobilen för en del... :monkey:
 
Gick tydligen en tetra eller 2 igår. Kanske dags för alkolås på mobilen för en del... :monkey:
Enligt många så var han tydligen rätt dålig. AS skall självklart hållas så långt bort från politik och inflytande som möjligt, men nog har hon rätt att ha en åsikt om spelarnas prestationer. Hon var ju inte direkt ensam på Internet om sin kritik.
 
Enligt många så var han tydligen rätt dålig. AS skall självklart hållas så långt bort från politik och inflytande som möjligt, men nog har hon rätt att ha en åsikt om spelarnas prestationer. Hon var ju inte direkt ensam på Internet om sin kritik.
I den positionen hon har tycker jag hon ska hålla sig borta från sånt här.
Men det är såklart bara min åsikt, yttrandefriheten gäller henne oxå.
 
Blir allt mindre intressant det där med "landslag". Vem orkar bli till sig över färgen på en tröja?

"Samtidigt har tolv svenskfödda spelare valt att representera andra landslag i detta VM. Bland dem finns Sveriges tidigare U21-profiler Denis Gül, som nu spelar för Turkiet, samt Armin Gigovic och Dennis Hadžikadunic, som valde Bosnien framför en framtid i det blågula landslaget.

Många landslag i detta VM har spelare som är födda i ett annat land än det de representerar. Det gäller särskilt flera afrikanska länder, men också Haiti och Curaçao. Marocko ställde exempelvis upp i premiären utan en enda spelare född i landet. Det har lett till en diskussion om ett ”diaspora-VM”."
 
Blir allt mindre intressant det där med "landslag". Vem orkar bli till sig över färgen på en tröja?

"Samtidigt har tolv svenskfödda spelare valt att representera andra landslag i detta VM. Bland dem finns Sveriges tidigare U21-profiler Denis Gül, som nu spelar för Turkiet, samt Armin Gigovic och Dennis Hadžikadunic, som valde Bosnien framför en framtid i det blågula landslaget.

Många landslag i detta VM har spelare som är födda i ett annat land än det de representerar. Det gäller särskilt flera afrikanska länder, men också Haiti och Curaçao. Marocko ställde exempelvis upp i premiären utan en enda spelare född i landet. Det har lett till en diskussion om ett ”diaspora-VM”."

Det är ju på grund av dom utlandsfödda spelarna som många länder kan hävda sig hyfsat.

Många länder i särskilt Afrika och Asien har inte resurserna att träna upp bra internationella spelare.

BTT
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp