6månaders visum till sverige

 
K

Kim_H

Gäst
Hej det är så att jag och min flickvän ska ansöka om 6månaders visum/uppehållstillstånd. Förra vintern var jag i thailand med henne 3månader och sen kom hon på besök i 3 månader i sverige. Nu stannar jag i thailand till den 31mars och vi vill boka in en resa till henne så hon kan stanna lite mindre än 180 dagar.
Problemet är att jag är säsongsanställd och jobbar inom järnvägen, kommer det bli ett problem isf ?
Jag har väl ordnad ekonomi och kan visa bankutdrag 6månder tillbaks och även att kunna ta hand om henne kommande period, finns det något tips på hur man kan förmedla detta när man ansöker :) ? mvh /kim
 
Du ska visa att du har 450 kr för varje dag besöket varar för att täcka hennes försörjning under besöket. Eftersom du är säsongsanställd kan du visa upp en kopia på ditt konto 3 månader tillbaks i tiden att du har tillräckligt med pengar för besöket. Ni ska även visa upp en flygbokning som visar att även hemresan är bokad.

Mvh Thaikonsult
 
Dock finns det knep även här, om det behövs. Har Du goda bankkontakter, kanske Du kan få låna de pengar som ev. behövs i tio minuter så Du hinner få ett kontoutdrag från Ditt konto innan Du betalar tillbaks.... Så har jag gjort vid ett tillfälle.
 
Tack då ska det inte vara några problem :) Jag har med god marginal att klara 450kr per dag även utan jobb men jobba kommer jag göra oavsett, tack för svaren
 
Tänk på att aldrig förlänga ett besöks visum, vill hon stanna längre än 90 dagar så ska ni söka ett helt annat visa från början, tror att det heter uppehållstillstånd för besök. Förlänger man ett visum för besök så får dom oftast nobben nästa gång.
 
Du ska visa att du har 450 kr för varje dag besöket varar för att täcka hennes försörjning under besöket. Eftersom du är säsongsanställd kan du visa upp en kopia på ditt konto 3 månader tillbaks i tiden att du har tillräckligt med pengar för besöket. Ni ska även visa upp en flygbokning som visar att även hemresan är bokad.

Mvh Thaikonsult
 
Någon som vet hur man kan få turist Visa längre så min hustru kan vara kvar i Sverige. Och hur kan man få hjälp med snabbare handläggning av uppehållstillstånd. Tacksam för svar .
 
Någon som vet hur man kan få turist Visa längre så min hustru kan vara kvar i Sverige. Och hur kan man få hjälp med snabbare handläggning av uppehållstillstånd. Tacksam för svar .

Vad jag känner till så får man inte turistvisum längre än 3 månader. Ni måste nog söka uppehållstillstånd. Alternativet är ju att göra som så många andra gjort. Efter 3 månader på turistvisum så ansöker man om förlängning med 3 månader. Rättare sagt så ansöker man då om ett tidsbegränsat uppehållstillstånd.

Har för mig att man inte längre skall bli nekad vid nästa visumansökan bara för att man förlängt.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
13
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp