Barn och det svenska bidragssystemet

• Trådstartare Trådstartare nakonsawan
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Sir One " sa:
Nu sket du i det blå skåpet.
Det är barn vi pratar om här. Dessa ber inte om att flyttas mellan kontinenter.
Nej, vi talar inte om barn!

Vi talar om en svensk man som tagit hem sin älskade och hennes barn till Sverige i avsikten att ta hand om dem och försörja dem men nu tar ut pengar avsedda för fattiga barn från svenska staten bara för att det går.

Det är inte OK!

"mackes " sa:

Vi talar om en svensk man som tagit hem sin älskade och hennes barn till Sverige i avsikten att ta hand om dem och försörja dem men nu tar ut pengar avsedda för fattiga barn från svenska staten bara för att det går.

Det är inte OK!

Allting är OK så länge inga olagligheter begås. Här är det ingen som fuskar och myglar som så många andra gör i det svenska bidragssystemet. Det finns mycket värre fall där fusket är oerhört utbrett, de är dessa myglare som skall klämmas åt först och främst.

"mackes " sa:

Det är inte OK!
Vem har denna text här på CM?

Hjärtat är din kompass och förnuftet din karta

"ledarn " sa:
Som jag läser regler för pension ur det Svenska systemet...

Garantipension betalas endast ut om du bott här i 40 år.... :o :o
Om du alltså skulle vilja flytta tillbaka till Thailand..

Hur många Thaikvinnor tror du att hinner med 40 år då dom flesta gifter sig med gamla gubbar som passerat 60 redan..??

Näääää... Thaikvinnor får ingen hjälp av Sverige bidragsmässigt !!
Endast barnbidrag och eventuellt underhållsstöd..

Tjänstepension och privata pensionsförsäkringar får du ju jobba dig till...
Och då har du ju betalat in en massa skatt som du sen inte får tillbaka om du nu
flyttar innan du bott här i 40 år...

Alltså skulle Sverige bli skyldigt dom pengarna.. :o :o
För min fru betalar in betydligt mer skatt än vad hon får i barnbidrag och underhåll..

Så du är alltså av uppfattningen att skattepengar enbart går till bidrag?
Hon belastar inte Sverige på något annat sätt då dit hennes skattepengar går?
Varenda krona man betalar in i skatt ska komma en själv till gott är det så systemet är uppbyggt?
Diskussionen är aningen trångsynt...

"Hans Svensson " sa:
Ted sålde bl.a ett hus i England/Wales, han satte troligen in 5-10miljoner bath på fruns bankkonto, de köpte hus + mark.
Några summor redovisades aldrig i filmen, men du är helt ute och cyklar!
. Ja du. Om du tror hon fick 2.5 mil svenska kr. Såg du verkligen på filmen för 10 miljoner bath startar man inte upp en grisfarm och låter sin fru jobba där och skotta skit. Nej han trodde att om jag köper ett hus lite grisar så får hon sköta resten. Sedan tog pengarna slut. Ridå. Inga mer öl , det finns en anledning varför så många män inte flyttar innan pensionen säkerheten med pengar varje månad är undervärderad. Kommer man då i denna mans situation så kan man hyra något var man vill och vänta på nästa utbetalning.

Finns det inge moral kvar längre i vårt gamla Sverige.Dessa pengar som ni plockar ut i underhåll kan användas till dom som verkligen behöver samhällets stöd.Har ni råd att ta hit era plastbarn kan ni också stå för deras försörjning.

"gunnarg " sa:
Finns det inge moral kvar längre i vårt gamla Sverige.Dessa pengar som ni plockar ut i underhåll kan användas till dom som verkligen behöver samhällets stöd.Har ni råd att ta hit era plastbarn kan ni också stå för deras försörjning.

Och det tror du inte vi gör? 1250:- per månad är som en piss i Mississippi. Vad tror du att det räcker till? Lägg av!

"mackes " sa:

Det är inte OK!
Fattiga barn förstår inte.
Svenska staten betalar ju även till rika barn, ex barn bidrag.

"Sir One " sa:
Vem har denna text här på CM?
Hjärtat är din kompass och förnuftet din karta

"Berralund " sa:
Och det tror du inte vi gör? 1250:- per månad är som en piss i Mississippi. Vad tror du att det räcker till? Lägg av!

"Golden " sa:
Fattiga barn förstår inte.
Svenska staten betalar ju även till rika barn, ex barn bidrag.

Mitt hjärta säger inte att jag skall ta pengar från andra som bättre behöver dem.

Beloppet kanske inte är en piss i Missisippi för den ensamma mamman som ligger på gränsen och blir av med sitt förskottsbidrag nu om behovsprövning införs på grund av missbruket.

Fattiga barn förstår att de inte kan köpa den där grejen som alla kompisar har bara för att mamma inte har råd.

"Berralund " sa:
Det där beror ju på hur gammal hon var när hon kom hit. Den enda kostnaden samhället har haft för min fru hittills är SFI, resten har jag stått för själv.

Samma här Berra! Bara SFI. Resten har undertecknad betalat....och nu är hon i fullt arbete!...och betalar skatt... :nod:

Areeya

"mackes " sa:
Mitt hjärta säger inte att jag skall ta pengar från andra som bättre behöver dem.

Beloppet kanske inte är en piss i Missisippi för den ensamma mamman som ligger på gränsen och blir av med sitt förskottsbidrag nu om behovsprövning införs på grund av missbruket.

Fattiga barn förstår att de inte kan köpa den där grejen som alla kompisar har bara för att mamma inte har råd.

"areeya " sa:
Samma här Berra! Bara SFI. Resten har undertecknad betalat....och nu är hon i fullt arbete!...och betalar skatt... :nod:

Areeya

Mackes, nu tar ingen något från någon behövande. Det är ingen ensam mamma som blir utan pengar pga detta. Faktum är att vi inte ens kände till dessa pengar utan vi blev upplysta om att vi har rätt till dom. Så kom inte här och prata om missbruk av systemet.

Frank, av förklarliga skäl så kan min hustru inte jobba än och det lär dröja ytterligare ett tag. Men så länge jag klarar av att försörja familjen så är allt OK. Vi klarar oss men det blir inte mycket över skall sägas.

"Berralund " sa:
Mackes, nu tar ingen något från någon behövande. Det är ingen ensam mamma som blir utan pengar pga detta. Faktum är att vi inte ens kände till dessa pengar utan vi blev upplysta om att vi har rätt till dom. Så kom inte här och prata om missbruk av systemet.

Ja, då kan vi ju vara överens om att vi inte är överens i denna frågan då :sad_tranparent:

"areeya " sa:

Areeya
Det är väl inte så bara.Vad tror du utbildningen kostar?I thailand får du ta pengar ur egen ficka om du vill gå en utbildning i att lära sig thai.

"mackes " sa:
Ja, då kan vi ju vara överens om att vi inte är överens i denna frågan då :sad_tranparent:

Nej och det lär vi nog inte bli. Men man kan ju vara goda forumvänner ändå, karma kommer. Jag respekterar folk som står för sin åsikt. :)

Jag tror att majoriteten av dom som tar hit sin kärlek,tror att det svenska systemet kommer hjälpa dom ekonomiskt.eftersom det enligt mig inte är så många som kan försörja en hel familj på en inkomst .

Finns många som klarar att ta hit sin kärlek utan att belasta det svenska systemet

Tar man hit barn är det med avsikt att bilda sin familj här... Ändå kommer det så oerhört mycket misstro från vissa håll att vi bara vill utnyttja Sverige. Det stör mig, jag ser fortfarande inte skillnaden på att ta hit barn eller skaffa nya inom landets gränser. De ska ändå bli en del av det svenska samhället för all framtid!

Skola, barnbidrag, sjukvård osv kostar lika mycket för dessa svenska barn som mina, och jag försörjer min familj till 100%. Det finns inget annat alternativ för det finns inga bidragsregn som gäller min familj. Det är upp till mig att försörja och det görs klart redan när man ansöker att få ta hit familjen. Annat är det hos de svenska barnen där finns inga försörjningskrav om man skaffar barn, där får man både socialbidrag och bostadsbidrag osv om man inte kan försörja de ungar man avlat fram.

Barnbidraget är ett kontroversiellt bidrag sedan lång tid tillbaka. Det argumenteras det inte borde gälla alla som har barn. Men som det är nu får alla det oavsett om man är rik, fattig, svart, vit eller arvinge i familjen stenbeck oavsett hur rätt det känns. Men det är fasen inte mitt eller min "importerade" familjs fel...

"legolas " sa:
Nu får du la kamma dig nissepisse!! Blanda inte in svenska barn med thailändska barn som är avlade av 2 thailändska föräldrar, är du alldeles tossig eller... Nä nu har du nog kommit alldeles snett på det.

Svenska skattepengar skall väl för hillvitte gälla svenskar i första hand, varför skall vi börja jämställa andras barn med våra egna.... Var nu glad du får ju barnbidrag och i förlängningen så får ni säkert bostadsbidrag också, så gnäll nu inte för mycket....

barnbidraget erbjuds ju Er, och då är det ju brottsligt att tacka nej... Så nu skall jag gå till amphur här i Chaiyaphum och höra vad de kan stödja mig med, nån rättvisa får det välan vara tycker jag.. Jag får säkert stöd och hjälp, det är bara i fula snåla främlingsfientliga Sverige som ingen får hjälp...

legolas

Varför inte blanda in barn som är "avlade" i Thailand? Ser ingen skillnad där faktiskt, nu är de mina barn!! De ska bli svenska barn även dessa och leva här, och jag tänker försörja dom. Vad är problemet egentligen? Känns som du mest bestämt dig att det är fel utan att kunna motivera varför.

Enda förklaringen du kommer med är att jag behöver kamma mig, vilket förvisso stämmer just nu :afro:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

P
Svar
56
Visningar
6 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp