Barn och det svenska bidragssystemet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En "ensamstående" mamma gnällde i Expressen om hur fattig hennes 11 årige son var. Hon hade varken råd att köpa den senaste mobilen eller fyrhjuling till honom. Stackars fattiga svenska barn!

"ragnela " sa:
En "ensamstående" mamma gnällde i Expressen om hur fattig hennes 11 årige son var. Hon hade varken råd att köpa den senaste mobilen eller fyrhjuling till honom. Stackars fattiga svenska barn!
Jo, allting är ju relativt.
Så du menar med din erfarenhet att det inte finns några fattiga svenska barn?
Då kan vi ju rationalisera bort alla bidrag då...

en nyanländ mamma med tre barn får ut
21800 kr månaden skattefritt,

man sparar på äldrevården sjukvården skolor etc
men detta tar vi oss råd med .för att framstå som
goda människor ,

vad är det för land vi lever i ?
vad är det för politiker vi har??
Allt handlar om prioriteringar..

"magnusjansson " sa:

goda människor ,

Här har vi återigen ett påstående men vi saknar något som stödjer det. Visst, det kan vara sant men utan att ange källan och redogöra för omständigheterna är det inte värt mer än vad jag pissar på morgonen.

"legolas " sa:
Om du nu är så sugen på att ha en källa, så googla då och leta upp en källa, lägg inte det på andra människor, det är ju du som vill ha det...

legolas
minuskarma min käre logo. det hade jag inte väntat från dig.

Nej det e nog sant dom sitter väl i sina församlings lokaler i stället för att arbeta

Mina herrar, besinna er nu. Det är söndagskväll, fint väder och fåglarna kvittrar. Våren är här, vad mer kan man begära??

"magnusjansson " sa:
Eftersom du efterlyste en källa och du fick en.
Falköpingstidning.

och inte kan förstå vad jag skrev,
så måste jag vara dum i huvudet,
eller hur glimten,
falköpings tidning... hmm. Andrahandsuppgifter m.a.o.

Välkommen till Falköpings Tidnings digitaltidning!
Digitaltidningen är en betaltjänst

Och eftersom jag ej bor I Falköping, undrar jag nu SNÄLLT om du kan kopiera in länken från tidningen så vi alla kan läsa

"ledarn " sa:
Men det är väl inte en kvinna ifrån Thailand va ??

Nej......knappast...och troligtvis ingen annan heller...

Denna siffra....
"Sir One " sa:
Här har vi återigen ett påstående men vi saknar något som stödjer det. Visst, det kan vara sant men utan att ange källan och redogöra för omständigheterna är det inte värt mer än vad jag pissar på morgonen.

Finns ngt som heter vandringssägner.........det här är en sån som har förstorats...och förstorats. Finns inga belägg för detta.......Och jag är inte för obegränsad invandring....men vi har ett av tal med EU som vi måste följa....

Och det enda som vi(hemvändare med barn) får...är barnbidrag...som inte räcker långt för oftast ensamförsörjare som tar hit en kvinna från Thailand.

Och utvandringen till Thailand...av många gånger "unga Förtidspensionärer"...kostar också..ju..dels i bortfallen produktion i hemlandet, och pengarna konsumeras ju inte heller i hemlandet...Man ska inte kasta sten i glashus...kanske.... :angry_transparent:

Ha det bra alla trots att vi har lite olika åsikter...ibland

Areeya

"magnusjansson " sa:
Återigen bekräftas nu att nyanlända får enormt mycket bidrag,upp till 21673 kr
i månaden skattefritt, Det motsvarar en lön på 32000 i månaden för en vanlig skattebetalare,

här kommer källan !!!

En gammelmediatidning,Falköpings Tidning gick igenom
de påstående som kommunfulmäktige Hanna Wigh uttalat sig
om att det var dessa summor dom får ut.

siffrorna ifrågasattes av i en fullmäktigebedatt

så FT kollade om dom stämde.
och dom stämmer till 100 %

vad kom då FT fram till

så här mycket får hon per månad om hon är inskriven hos
arbetsförmedingen och har rätt till ersättning enligt etableringsreformen.
så vitt jag kan se så finns inte ordet etableringsreformen på tidningens hemsida.

Hanna Wigh är f.ö. sverigedemokrat. Behöver man säga mer?

"legolas " sa:
Å jääkklar minuskarma... usch jag som jobbat så för mina karma, jag vill absolut inte råka ut för minus,,, kan jag göra nåt?? Ber om ursäkt då!!! ;D

legolas
du är ju en KLOK pensionist så du har säkert sluntit på tagneterna. tröstkarma till den åldriga åsnan :)

"mackes " sa:
Hanna Wigh (SD)
Din kompis?
macke jag vill förtydliga jag sympatiserar inte med. Sd. Utan har alltid röstat på m att sedan ta information från olika källor är att hålla sig informerad. Om man är så trångsynt att man tror att ett politiskt parti har fel i allt. Så är det väl så. Jag kan tycka mycket är fel i dom flesta partier men vissa sakfrågor är på linje med vad jag tycker är ok. Sedan kan jag tycka att fråga om jag är kompis med Hanna är att gå lite långt. Dom frågade mig efter källan. Dvs svaret macke jag är inte kompis med Hanna wigh. Långt därifrån

Jag tycker Nakonsawan att du självklart ska ta hit dins frus barn och adoptera dessa om möjligt. Att de ska få samma förutsättningar som svenska barn är ju en självklarhet, man kan ju aldrig rå för vem man blir kär i och du har ju bott i Sverige och betalat skatt. Att de får barnbidrag, skolgång etc är ju också självklart.

Det som jag har lite svårt att förstå är underhållsbidrag, adoptera barnen så kan du väl inte få det. Att påstå att 1250 per barn och månad och skattefritt inte gör skillnad (skit i missisippi) har jag svårt att förstå. För två barn blir det ju 30 000 skattefritt om året, dvs en resa för hela familjen till Thailand. Detta måste ju vara helt snett. Jag har inte vetat om det förrän nu när jag läste det. Det är väl till för importerade barn (här tycker jag det är stor skillnad älskar man mamman till barnen och vill ha hit barnet så måste man ju ta till sig barnen och inte suga in pengar från staten).

Får man inte föräldrapenning också även om barnen är ganska gamla, det ville väl regeringen sätta stopp för om barnen var över fyra år. Annars får man väl 480 dagar per barn man tar hit. Jag tycker är de små ska man ha några dagar men är de i skolåldern så kan man ju inte ha rätt till det ... min åsikt. Jag har lärt mig att man ska jobba till sig ett bra liv inte leva på bidrag.

Min son avlades på vår bröllopsresa i Vitnamn, vi kom hem när fostret var ca 8 veckor, eftersom det var mindre än 8 månader till planerad förlossning fick jag de 180 första dagarna 180 kr/dag i föräldrarpeng (eftersom jag var ärlig, de sa på F-kassan att ingen innan sagt det så det var första gången de kände till att någon var ärlig) så jag skulle försörja min fru, min son och mig själv på 180 kr/dag eftersom jag blev kär i henne. Hon har inga barn sedan tidigare och är ung och skulle om vi stannar i Sverige lätt hinna bo här 40 år innan hon har rätt till folkpensionen .

Inte har vi fått något extra ... varför ska man få extra för man träffar någon som har barn. Älskar man dem betala för dem ...

Däremot ska barnen ha samma rättigheter som alla andra i samhället!

Det är min åsikt!

"magnusjansson " sa:

goda människor ,

Förstår inte varför folk inte tror på summan.

Men att man "får ut" betyder inte att det är summan man får i handen.

Lägenhet betald + barnbidrag*3 + underhållsbidrag*3= ca 13k-14k.
Sedan pengar till kläder och retroaktiva underhållsbidrag och annat gör nog att man kommer upp någonstans runt siffrorna som nämns.

Vad man sedan tycker om det hela är en annan sak. Men att man bara är emot siffrorna bara för att man verkligen inte vill vara rasist, känns lite konstigt.

"andrejsdenruskige " sa:
Förstår inte varför folk inte tror på summan.

Men att man "får ut" betyder inte att det är summan man får i handen.

Lägenhet betald + barnbidrag*3 + underhållsbidrag*3= ca 13k-14k.
Sedan pengar till kläder och retroaktiva underhållsbidrag och annat gör nog att man kommer upp någonstans runt siffrorna som nämns.

Vad man sedan tycker om det hela är en annan sak. Men att man bara är emot siffrorna bara för att man verkligen inte vill vara rasist, känns lite konstigt.
karma bra skrivet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

P
Svar
56
Visningar
5 K
Anonym
A

Tillbaka