Billiga resor Sverige-Thailand. Thailand-Sverige.

billiga flygbiljetter

Om man vill åka till Thailand i slutet av november kan man komma ner mycket billigt om man kan tänka sig att stanna i 2 veckor och bo ospecificerat.
Detur har dessa biljetter och när vi kollade i dag fanns biljetter kvar.
Helt otroligt billiga priser 5999 kr.

Det är verkligen lockande.
Har aldrig åkt charter men vad sjuttan. I det här läget så kan man ju faktiskt inte åka billigare.
Tyvärr har jag själv ingen möjlighet eftersom jag redan varit i thailand 2 ggr i år i sammanlagt 8 veckor så här finns ingen semester kvar.

ha re gött

Marianne :wai:

ja semester är slut men man kan göra sjukskrivning 1 månad hos läkaren då kan dom fixa läkarintyg åt er. Vore kul åka dit igen för mig också om jag vinner pengar eller om någon skänker mig pengar.

Thai airways sommarkampanj är i full gång. Den startade för två veckor sedan och det är mycket få biljetter kvar. Barn under 16 år betalar endast 25 %. Nästa år får man vara i väg i en månad och med sista utresedatum 20 juni.
Ska ni boka får ni vara väldigt snabba och vara beredda på att betala hela biljetten inom en vecka.

marianne :wai:

Min arbetskamrat, hennes sambo och deras kompisar köpte en resa på två veckor till Phuket ospecificerat i slutet på november. De var beredda på att få ett riktigt spartanskt boende och spekulerade i att ev. ta ett annat boende på plats. Det visade sig att de hade världens tur. De fick alla fyra ett boende på ett femstjärnigt hotell utanför Patong. Vilken fantastisk tur.

ha re gött
Marianne :wai:

nu sitter jag i thailand och vill foerleanga resan lite :D e det nogon som har lite tips po hur man bokar en oppen 1 ors biljett eller dylikt jag er totalt forvirrad :D jag vill bara stanna det e det enda som snurrar i mitt huvud just nu

Mvh Lotus

hej!!!''

hur längé har du tänkt att stanna? Kan du inte bara köpa en enkel, eller en restresa framöver och bara använda returbiljetten?
hör av dig igen och förklara bättre så får vi alla försöka hjälpa till...
det måste ju vara någon av oss som kan komma med något.

ha re gött

Hej!

var i kontakt med Odenresor igår och preliminärbokade 4 resor till thailand åt vänner. Då fick jag reda på att Thai airways har släppt ytterligare ett antal billiga biljetter på sin kampanj. Det har tydligen varit riktig turbulens de senaste dagarna. Folk preliminärbokar och sen bestämmer de sig för att inte resa och så blir det plötsligt lediga resor.
Så om du är intresserad av att resa till Thailand på sommaren ring med en gång och kollla. Biljetter går fort - det kan handla bara om timmar....

Nu har ju inte mitt inlägg med själva biljetten att göra utan om boendet. Jag brukar hyra en lägenhet (göres på plats) när jag är nere istället för hotell. I Patong Beach så kan man boka billiga lägenheter denna tid på året för en 5-6000 bath för en hel månad, finns många lägenheter att hyra bortom brandstationen

avreseort

Om man kan tänka sig att vara flexibel vad gäller vilken ort man reser ifrån här hemma så kan det vara lönsamt. ibland funkar det ena stället för att nästa gång kanske få resa från en annan ort.
Om man bor i närheten av göteborg så är väl vanligast att man reser därifrån men därifrån går inte lika många flyg som ifrån stockholm för att ta ett exempel. ibland kan det löna sig att bila till stockholm eller som vi nu ska göra ta ett tåg till malmö där vi ska resa ifrån. tåget hemifrån kostar inte mer än 500 kr tur och retur för mig och min man.

marianne

köpa biljett på tradera.

numera kan man vara med i en auktion på tradera om man vill ha en billig resa. man får gå in och lägga bud. man kan även meddela ett högsta bud så sköts auktionen av tradera.
jag vet inte hur lång tid en auktion varar men tiden är bestämd från början så kan man gå in och bevaka själv om man vill.

såg några resor som såldes billigt här om dagen.

ha re gött
marianne

Hej!
Någon som vet en sida man kan gå in på / ringa till, som är som "pricerunner"... där dom kan kolla alla flyg / priser på internet och hitta dom billigaste resorna till Thailand

Ska åka mellan 21feb-18april... eller datum runtomkring om det finns billigare flyg då, har kollat på flera sidor och det billigaste jag hittat är över 10 000 kr tur och retur. Men det ska väll finnas billigare?

Maria

Var inne och kollade på MrJet nu, och då gick det att komma ner runt dryga åttatusen...fast det var ju från Arlanda, bara flygstol och inte direktflyg så det kanske inte är vad du söker?
Det är den sida där jag hittat billigast alternativ hittills i alla fall, så det kan vara värt att kolla. (www.mrjet.se)
:wai:

vi använder oss ofta av odenresor i göteborg eller stockholm. de är väldigt bra att ha att göra med och de brukar ligga bra till i pris. det finns många sätt att kolla på. jag kollar alla alternativ. jag lägger ned mycket tid på att leta resor - överallt. allt ifrån restresor, flygstol, reguljärt, kampanjpriser olika avreseorter etc...

marianne

jag tycker både det är kul och så blir det billigare. ibland hör man kompisar som betalar fantasipriser och det skulle jag aldrig göra. jag snålar inte när jag är i thailand men jag vill ha ett bra pris på resan.

ha re gött
marianne

mellan detta inlägg och nästa har ett inlägg tagits bort pga reklam. därför ser det ut som om inläggen inte hör samman.

Tack så mycket!
Hittade inget pris för 7 680 kronor, ändras det kanske från dag till dag?

Vet du vad priserna är mellan Bangkok-Phuket? Och hur ofta går dom?

Maria

Går dagligen från Don Muang (numera inrikesflygplatsen) med flera olika bolag. Om du har några dar i BKK så kika in och fixa en biljett och åk därifrån till Phuket.

Kan kosta allt mellan ett par hundra kronor upp till tusen kronor.

Anars är det väl boka härifrån, Sverige då det finns mellanlandning och direkt förbindelse till Phuket från SuwannaPhum

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
2 K
Lhon Gen
L

Tillbaka
Topp