E-Visum Visa O spouse family.

PanPan

Forumveteran
Fan vad krånglig nya E-visum är, många dokument som skall laddas upp som inte var krav på innan.
Får väl vänta tills jag är inskriven i Sverige innan jag kan söka.
3. Declaration.
8. "Residence permit" antar personbevis?
11. Och nr 11???

Blir bara krångligare och krångligar fixa visum, trodde E-visumet skulle underlätta.
Nä jag går och gör nåt vettigt istället.

20230330_101035.jpg

20230330_101014.jpg

20230330_100953.jpg

Vet ingenting om e-visa. Men i ditt fall borde du kunna ansöka om ett visa för att besöka familjen?

Vet ingenting om e-visa. Men i ditt fall borde du kunna ansöka om ett visa för att besöka familjen?
Det är ju visa-O spouse/family det gäller.
Idag söks inte det på Ambassaden i Sverige utan ansökan görs elektroniskt som jag visar.
Sist jag sökte var det fortsatt med papper och mindre dokumentkrav.
Jag är utskriven så kan inte visa personbevis resident i Sverige.

Det är ju visa-O spouse/family det gäller.
Idag söks inte det på Ambassaden i Sverige utan ansökan görs elektroniskt som jag visar.
Sist jag sökte var det fortsatt med papper och mindre dokumentkrav.
Jag är utskriven så kan inte visa personbevis resident i Sverige.
Ja, så in med 400k i thaibanken, så skall det vara ok.

Ja, så in med 400k i thaibanken, så skall det vara ok.
Men jag skall inte ha extension, har redan haft det par år, lät det gå ut, har ingen lust vela med imm årligen och betala för reentry samt låsa pengar.
Nu skall jag jobba 4 veckor, ledig 4 veckor behöver ingen 90 dagars rapportering.
På vanligt Visa O spouse/family multiple entry som jag skall söka är inget 400k krav.
Jag vet vad jag skall ha, har gjort det här i 12 år.
Tråden handlar om E-Visum ansökningsproceduren att mer dokument och ladda upp än innan när man gick med pappersbunt till konsulatet/ambassaden.

Fan vad krånglig nya E-visum är, många dokument som skall laddas upp som inte var krav på innan.
Får väl vänta tills jag är inskriven i Sverige innan jag kan söka.
3. Declaration.
8. "Residence permit" antar personbevis?
11. Och nr 11???

Blir bara krångligare och krångligar fixa visum, trodde E-visumet skulle underlätta.
Nä jag går och gör nåt vettigt istället.

20230330_101035.jpg

20230330_101014.jpg

20230330_100953.jpg
Gjorde detta i november 2022.
3. Ladda ner dokumentet "klicka blå text" Underteckna det och ladda upp.
8. Ladda upp bild på passet
11. Ladda upp bild på passet

Så då har jag gjort klart min Visa-O spouse/family 1 year multiple entry E-visa ansökan, submittar den när jag landat i Sverige, vet inte om det har någon betydelse men dom kan ju se att man är i Thailand nu så är väl lika bra att vänta, landar i Stockholm om 2 dygn.
Tack @Baggen för bra och enkel förklaring.
Inget ordbajsande som många skall hålla på med när det kommer till visum så det blir förvirring istället för hjälp.

Får säga att efter man kom igenom första gången och fick koll på det så är e-visum det bästa på många år.
Behöver inte längre åka till Savvanakhet eller sitta i Sverige och vänta.
Kan söka var man än är och visumet kom på mail efter några dagar.
Sökte när jag var ombord.

Har registrerat mig idag för E-visa ansökan och började söka Non Immigrant (O) Spouse/Family men det kommer endast upp på fältet "Number of Entries" Single

Jag önskar att söka Multiple men detta inte som ett möjligt val utan det fanns enbart Single

Jag ser noteringen men det gick ju inte att ens välja Multiple

Någon som känner igen problemet?

Skall fortsätta imorgon och bad frugan att ta en bild från sin mörkblå Tabian Ban husbok för att verifiera adressen där hon bor. Bad henne även skriva på ett papper att vi är gifta och bor tillsammans och signera samt skriva datum och låta granarna ta ett foto där hon också visar sitt Thai ID

Har dock också diverse andra papper som också verifierar att vi bott ihop rätt många år och vi gifte oss 2023. Personbevis, Vigselbevis etc.

Får se vad som kommer upp när jag jobbar mig framåt i E-Visa ansökan?

Ska åka till min dotter nu och hon får ta ett nytt foto och ett foto ytterligare där jag håller mitt pass framför mig på ett foto också.

1706886537447.png

Har registrerat mig idag för E-visa ansökan och började söka Non Immigrant (O) Spouse/Family men det kommer endast upp på fältet "Number of Entries" Single

Jag önskar att söka Multiple men detta inte som ett möjligt val utan det fanns enbart Single

Jag ser noteringen men det gick ju inte att ens välja Multiple

Någon som känner igen problemet?

Skall fortsätta imorgon och bad frugan att ta en bild från sin mörkblå Tabian Ban husbok för att verifiera adressen där hon bor. Bad henne även skriva på ett papper att vi är gifta och bor tillsammans och signera samt skriva datum och låta granarna ta ett foto där hon också visar sitt Thai ID

Har dock också diverse andra papper som också verifierar att vi bott ihop rätt många år och vi gifte oss 2023. Personbevis, Vigselbevis etc.

Får se vad som kommer upp när jag jobbar mig framåt i E-Visa ansökan?

Ska åka till min dotter nu och hon får ta ett nytt foto och ett foto ytterligare där jag håller mitt pass framför mig på ett foto också.

1706886537447.png
Polare skulle söka nytt 1 årigt multiple entry e-visa O spouse/family för en månad sen.
Han sa att det var borttaget men jag ville inte skriva nåt här föränn jag visste säkert, jag skall inte söka nytt föränns i April.
Men nu är ni 2 som säger samma.

Stämmer bra det multiple entry e visa borttaget tyvärr
Tack då vet jag hur det det ligger till när man söker ifrån Sverige och får jag ett "Non Immigrant Single Entry (O) Spouse/Family Visa" så funkar detta bra för mig också även om ett "Multiple Entry" skulle passat mig ännu bättre.

En del sägs åka till Thailand med Visa Exempt eller Tourist Visa och sedan söka "(O) Visa" på ett lokalt Immigration kontor. Kanske det fortfarande då det går ett "Multiple Entry" på det viset? Har man dock rest till Thailand och redan har ett giltigt "(O) Visa" när man besöker ett Immigration kontor så går det väl kanske inte att få ett nytt "(O) Visa" på plats vare sig det är ett "Single or Multiple Entry" gissar jag. Men man kan ju alltid fråga...

Jag skall söka nya thailändska körkort när jag kommer till Thailand och hoppas att jag får 5-åriga denna gången om jag har ett "Non Immigrant Single Entry (O) Spouse/Family Visa".

Jag skall under min kommande vistelse i Thailand förbereda för ett senare tänkt ansökan om "Extension of Stay with 90 Day Reporting" kanske redan för nästa kommande vinterhalvår.

Ska också stänga mitt "Fixed Account" på Bangkok Bank (Udon Thani Branch) då detta av någon konstig anledning bara går att använda i Udon Thani och öppna ett nytt konto som också går att se och flytta pengar till via Bangkok Bank Appen . Mitt andra konto som heter "Savings Account" som jag har ett ATM kort kopplat till är dock kopplad till Bangkok Bank Appen jag har i min mobil, men "Fixed Accont" fick inte kopplas till Appen och går heller ej koppla när jag försökt lägga till detta i appen. Frugan hade samma problem och fick besked att hon inte kunde använda sitt "Fixed Account" när hon gick till en Bangkok Bank i Si Racha och öppnade då två helt nya konton på Bangkok Bank i Si Racha och båda dessa når hon via Appen så att hon kan se kontona och flytta pengar mellan dessa. Hon stängde sedan sina konton i Bangkok Bank (Udon Thani branch).

Liknande trådar

A
Svar
13
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp