Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Säg vad du själv tjänar istället, varför skall han svara på den?
Du kan skriva att minimum kravet är 65.000 baht i månaden svårare är det inte.
Han kanske inte vill bli beskylld för att skryta bland Jantefolket, kanske @Spången kommer och lipar.
Varför ska jag göra det?
Jag har knappt någon aning om de mest grundläggande reglerna vad gäller dessa visum och har inget behov att läsa mig fram till det ännu.
Står inte allt här? Räkna får man göra själv så man inte har någon att skylla på när det går fel, för det är så många om som man måste ta ställning till.
Står inte allt här? Räkna får man göra själv så man inte har någon att skylla på när det går fel, för det är så många om som man måste ta ställning till.
Upp till var och en vad man anser är krångligt, TS är gift och ska flyga till Thailand, kan vi anta att han befinner sig i Sverige? varför inte gå till Thai Ambassaden och be om ett visa för familjeanknytning, med detta så efterfrågas inga pengar...
TS har ju redan ett O visa och det ska väl gå att förlänga på IM i Thailand innan giltighetstiden går ut.
Visumet gäller till 26 oktober och han reser in den 11 oktober, så det finns två veckors utrymme.
Gäller bara att ha med alla de papper som behövs till IM.
Japp ,och det är perfekt med två veckor till detta ,, detta Non O gäller dock enbart om han innan han åkte hem köpte ett re entry , i annat fall så har han EJ ett Non O
TS har ju redan ett O visa och det ska väl gå att förlänga på IM i Thailand innan giltighetstiden går ut.
Visumet gäller till 26 oktober och han reser in den 11 oktober, så det finns två veckors utrymme.
Gäller bara att ha med alla de papper som behövs till IM.
Ett Non o spouse kan enligt vad jag vet bara fås i hemlandet (ej helt säker dock på detta ),, däremot kan han med sitt Non O som bas få ett retirement Ett års UT , kanske är han för ung för detta och därför vill ha ett med familjeanknytning och krav på 400k thbt/år
Ett Non o spouse kan enligt vad jag vet bara fås i hemlandet (ej helt säker dock på detta ),, däremot kan han med sitt Non O som bas få ett retirement Ett års UT , kanske är han för ung för detta och därför vill ha ett med familjeanknytning och krav på 400k thbt/år
Nej jag var och fick non O spouse 1 år multiple entry på konsulatet i Savannakhet förra månaden så är inte bara i hemlandet.
Jag skrev ju det tidigare i tråden att det är ju bara 2 timmar från hans provins Kalasin.
Nej jag var och fick non O spouse 1 år multiple entry på konsulatet i Savannakhet förra månaden så är inte bara i hemlandet.
Jag skrev ju det tidigare i tråden att det är ju bara 2 timmar från hans provins Kalasin.
Vad ska han söka nytt visa för? Han har ju redan ett.
Det enda som gäller är om han har pengar nog att fixa UT på det men det verkar inte vara så viktigt...
Om jag skall åka den 16e januari , när skall man söka sitt Vis Non O spouse , då med tanke på helger ?? Någon ide , om jag söker detta redan 15e december dvs fyra veckor innan , hur på verkar detta inresedatum och giltighet .. tror det fanns någon max tid mellan utfärdande och inresa
Fann detta på Thai Amb sida . DO NOT apply for a visa earlier than 3 months before your expected date of arrival in Thailand for a single entry visa.
Vad ska han söka nytt visa för? Han har ju redan ett.
Det enda som gäller är om han har pengar nog att fixa UT på det men det verkar inte vara så viktigt...
Han var 4-5 månader om året i Thailand.
Han kanske inte ens har åldern inne för retirement och familje ut för 4-5 månader var mycket krångligare skulle ju ordna med det sist men sket i det.
Japp ,och det är perfekt med två veckor till detta ,, detta Non O gäller dock enbart om han innan han åkte hem köpte ett re entry , i annat fall så har han EJ ett Non O
Han var 4-5 månader om året i Thailand.
Han kanske inte ens har åldern inne för retirement och familje ut för 4-5 månader var mycket krångligare skulle ju ordna med det sist men sket i det.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.