Förlänga vistelsen i Thailand på plats

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Jonas " sa:
Jag flyger alltid utan returbiljett gjort i 3 år aldrig någon som ställt någon fråga, får min returbilljett bokad när jag är här nere eftersom jag aldrig vet påmönstring i förväg.

Vi har ju bokad returbiljett redan, jag bokade när Thai hade en kampanj i höstas occh sparade minst SEK 7000 på det. Men det fixar sig på något sätt. :)

Kan du inte ringa resebyrån och be dom korta ner din hemresa med 7 dagar så slipper du allt krångel för dom få dagarna.

"Berralund " sa:
Vi har ju bokad returbiljett redan, jag bokade när Thai hade en kampanj i höstas occh sparade minst SEK 7000 på det. Men det fixar sig på något sätt. :)

Har du redan tjänat 7000kr på biljetterna så gör ju inte 10.000 B så mycket :)
Du kommer ju ändå att ligga på +.

"Kycklingen " sa:
Kan du inte ringa resebyrån och be dom korta ner din hemresa med 7 dagar så slipper du allt krångel för dom få dagarna.

Nej tyvärr låter det sig inte göras, biljetterna är inte ombokningsbara har jag för mig. Därav det låga priset. Det kan också vara ombokningsbart mot avgift men då kan det kvitta, det blir lika dyrt som visumavgiften.

"Berralund " sa:
Nej tyvärr låter det sig inte göras, biljetterna är inte ombokningsbara har jag för mig. Därav det låga priset. Det kan också vara ombokningsbart mot avgift men då kan det kvitta, det blir lika dyrt som visumavgiften.

Det var ju synd, men det löser sig säkert ändå för er.
Men det känns som en onödig regel som ska börja gälla nu, inte många av oss som var beredda på detta.

"Kycklingen " sa:

Gå in på ett Thaikontor då du anländer och boka om din hemresa, det har jag själv gjort och det var inga problem, klart på 5 min.

"Långeman " sa:
Gå in på ett Thaikontor då du anländer och boka om din hemresa, det har jag själv gjort och det var inga problem, klart på 5 min.

Om biljetterna är ombokningsbara kan man naturligtvis göra så, men det får vara. Familjen förväntar sig att vara på plats den tiden och jag vill inte göra dom besvikna.

"Berralund " sa:
Visst kan jag kolla med Köpenhamnsambassaden, det är ju smidigare att åka dit (fast inte mycket billigare). 1900 Baht per person för några dagar är dyrt, men jag skall kolla alla möjligheter. Det bästa är ju om man kan få allt avklarat medan man väntar men det är väl en utopi att det skall fungera.

Tack allihopa för er hjälp! :wai:
Kolla med dem i Kph om du inte kan skicka dit passen ... om du nu inte ska passa på att fixa frugans pass det är ju inte dyrare än fixa visa i det svenska passen ... men det förståss då kanske du missar en utflykt till Udon när du är nere ... och ett besök på Swensen's det vill man ju inte missa ;) man kan ha roligare än fem veckor i Nong Bua Lamphu :) de små tripperna förgyller vardagen ...

"Janne " sa:
Kolla med dem i Kph om du inte kan skicka dit passen ... om du nu inte ska passa på att fixa frugans pass det är ju inte dyrare än fixa visa i det svenska passen ... men det förståss då kanske du missar en utflykt till Udon när du är nere ... och ett besök på Swensen's det vill man ju inte missa ;) man kan ha roligare än fem veckor i Nong Bua Lamphu :) de små tripperna förgyller vardagen ...

Så sant så sant. Udon är faktiskt en väldigt trevlig stad om man ger sig tid att upptäcka den. :)

"Janne " sa:
Tyvärr bara för mycket faranger

Ja för att vara i Isaan är det så men det har säkert som någon skrev med våra fruar att göra. Men för min del är det bättre med många faranger i samma situation som jag själv än med en massa turister. Den tiden är förbi för min del, skall jag turista så föredrar jag en lugn strand utan någon invasion av försäljare. Och sådana stränder finner man väl bara på ställen dit dom stora horderna av turister inte hittar.

Förresten, skall man turista med familjen under den svenska sommaren behöver man inte åka till Thailand. Blir det så för vår del någon gång blir det säkert något barnvänligt ställe vid Medelhavet.

I khao lak fanns det inte en enda försäljare vid någon av alla stränderna som vi var vid.
Det var tydligen förbjudet att gå runt där och försöka sälja något, ville man äta eller dricka fick man beställa det vid strandrestaurangerna som även hade solstolar att erbjuda gratis.
En strand tog dom betalt för att hyra solstol, resten lånade ut dom gratis.

"Berralund " sa:
Nu när det har krånglat till sig med turistvisumansökningar per post till konsulatet i Göteborg blir ju genast frågan aktuell om man kan söka förlängning på plats i t ex Udon Thani eller Khon Kaen. Eller måste man åka in till exempelvis Laos för att få ytterligare 15 dagar?

Någon här som vet och/eller har gjort detta?

Waten i Eslöv har besök från The Royal ambassy den 19-20 april(Songkran) och de utfärdar pass båda dagarna! Kolla ambassadens hemsida.

hej vi åkte till laos på en dagstur nu i dec o fixa 15 nya dagar. kosta ca 1300 baht per person snabbt o smidigt gick med papperna. dock var vientiene i mitt tycke ingen höjdare.

hej vi åkte till laos på en dagstur nu i dec o fixa 15 nya dagar. kosta ca 1300 baht per person snabbt o smidigt gick med papperna. dock var vientiene i mitt tycke ingen höjdare.

"areeya " sa:
Waten i Eslöv har besök från The Royal ambassy den 19-20 april(Songkran) och de utfärdar pass båda dagarna! Kolla ambassadens hemsida.

Tack för det tipset, det skall vi absolut kolla upp. Det kan väl inte vara så väl att dom utfärdar turistvisum också??

"Berralund " sa:
Ja för att vara i Isaan är det så men det har säkert som någon skrev med våra fruar att göra. Men för min del är det bättre med många faranger i samma situation som jag själv än med en massa turister. Den tiden är förbi för min del, skall jag turista så föredrar jag en lugn strand utan någon invasion av försäljare. Och sådana stränder finner man väl bara på ställen dit dom stora horderna av turister inte hittar.

Förresten, skall man turista med familjen under den svenska sommaren behöver man inte åka till Thailand. Blir det så för vår del någon gång blir det säkert något barnvänligt ställe vid Medelhavet.

Norra White sand beach Kho Chang i Mars hade varit något för dig då inga försäljare mer än några få som sålde luftmadrasser, tyst lugnt och fick läst anledningen till att där inte fanns vattenaktiviteter pga. ön är nationalpark så förbjudet. Inga fylleslag etc. men det var i Mars kan ju se anorlunda ut andra månader.
Var på Bang Thao beach Phuket för några år sen också mer barnvänligt, mesta stängde ner redan vid 22:00 bara barnfamiljer att se, inte en bar fanns det bara vanliga restauranger men var 7 år sen så mycket kan ha förändrats.

Nrister problemet e inte Suvan utan här hemma när han ska checka in har han en resa längre än 30 dagar e risken stor dom nekar honom att åka för att han inte har gilltigt visa thailand e inga problem.....

Därför jag hade en blind billjet efter 27 dagar me åter resa dagen efter

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp