Glimtens bilder

 
Ja, tiden går fort. Nu är hon 15 månader.
Hon har börjat att prata lite, då både på svenska, thai och engelska.

Det enda hon inte gillar är när hon ska ut och måste ta på sig vinter kläder, då ålar hon sig och skriker
Det ändrar sig när det kommer snö. Vår lille blir förvisso 5 år i april men han blir galen av lycka när någon snöflinga visar sig. Ha en fin Jul och hälsa brorsan om du träffar honom.
 
Julgranen gillar hon, den sattes upp redan tidigare i veckan och den har hon vält några gånger

20171216_135347.jpg
 
Ja, nu har det iof gått ett tag, men nu är det full fart på henne igen. Hon vart bra vid nyår, men nu såg jag att dom hade både magsjuka och någon annan sjukdom på förskolan, den ena sjukdommen avlöser den andra
Tyvärr bara att försöka gilla läget och göra det bästa av situationen. Jag känner igen det alltför väl.
 
Peppar peppar ta i trä ... men våra barn har knappast varit hemma en enda dag från förskola eller dagis. Jag såg nästa fram emot att VABa men har gjort det endast en dag i hela deras liv. De har nog aldrig haft magsjuka ... jag minns att de hade vattenkoppor, min fru var hemma med vår nyfödda dotter då så jag behövde inte VABa. Jag ringde sjukvårdsupplysningen, de sa var tacksam hon kommer få ett livslångt skydd men troligen inte känna av det. Dagen efter var hon kry.
 
Magsjuka i "bakteriafria" Sverige? Ja, det låter inget vidare. :-( Under mina resor till Thailand, har jag aldrig träffat på någon thailändare som har blivit mag/kräksjuk trots att "mathygienen" är mycket sämre (med svenska mått mätt).
Dom fall som jag har hört talas om och sett, har handlat om turister i Thailand. Finns det ett samband?
 
Magsjuka i "bakteriafria" Sverige? Ja, det låter inget vidare. :-( Under mina resor till Thailand, har jag aldrig träffat på någon thailändare som har blivit mag/kräksjuk trots att "mathygienen" är mycket sämre (med svenska mått mätt).
Dom fall som jag har hört talas om och sett, har handlat om turister i Thailand. Finns det ett samband?
När det gäller matförgiftning (bakterier) så är det nog vanligare att turister blir sjuka i Thailand då bakteriestammarna ofta är nya för turisten. Vinterkräksjukan är orsakad av virus och sprids lättare på vinterhalvåret då det är kallt (men finns naturligtvis hela året).

Jag hade aldrig haft vinterkräksjukan men sen muterade viruset för cirka 7-8 år sedan och nu blir jag sjuk varje vinter. Varje gång är jag övertygad om att jag skall dö :(
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp