Husrenovering i Sverige och Thailand.

Putsa istället.

Personligen tycker jag tegelfasad är snyggare än putsad fasad. Speciellt putsade fasader i Sverige som oftast är från 60 70 tal ser för bedrövliga ut. I Thailand är det lite fantasi på putsade fasader och mycket trevligare.

Kollade lite nu och verkar som även kan krävas bygglov för det.
Ja vi får se det är inte prio 1 nu.
Första blir det här rummet, det jag tänkt bo i medans jag gör klart resten av huset.
Tänkt måla det i ljusgrå färg, vita lister och fönsterkarmar.
Sen möblerar jag bara det tills det är dags för fru och barn att komma på semester.
Kanske blir hela deras sommarlov Mars-Maj, nästan 3 månader.

42489634.jpg

42486728.jpg

42486730.jpg

42486729.jpg
Ja skall man vara noga så är det bygglov eller byggansökan för att byta färg/ytskikt på fasaden. Samma med färg/beklädnad på tak som någon annan nämnde. Jag bytte färg på taket när jag lade om det 2016 utan att anmäla. Lite busig måste man vara :) Bytte även kulör på gamla huset när jag målade om utan att anmäla.

Jag menar att vad har panpans husrenovering i Sverige med Thailand att göra?

Att han har ett behov av att berätta det mesta av vad han företar sig i tillvaron har väl inte undgått någon.

Jag känner igen fenomenet. Har råkat ut för dom personerna även på andra forum.

En karl som bodde i en lägenhet i Hägersten berättade varje dag på facebook vilken tid han gick upp, vad han åt till frukost, hur många räkningar han hade att betala i månaden, vilka tv program han skulle se på kvällarna, vad han köpte för mat när han gick till affären.
Detta upprepade han år efter år och det var samma rutiner han upprepade dag efter dag.

Och utan att någon frågade honom.

Jag vet inte vad man ska kalla detta beteende för men något namn har det nog.

När det gäller panpan tycks han ha ett behov av att berätta om hur mycket pengar han har och vad han kan köpa och investera i.
Jag har aldrig sett någon fråga honom om detta utan det berättas utan att han bekymrar sig om några egentligen är intresserade av att veta allt detta.

Men gör det honom glad och lycklig så låt honom fortsätta.

BTT

Senast ändrad:

Att han har ett behov av att berätta det mesta av vad han företar sig i tillvaron har väl inte undgått någon.

En karl som bodde i en lägenhet i Hägersten berättade varje dag på facebook vilken tid han gick upp, vad han åt till frukost, hur många räkningar han hade att betala i månaden, vilka tv program han skulle se på kvällarna, vad han köpte för mat när han gick till affären.
Detta upprepade han år efter år och det var samma rutiner han upprepade dag efter dag.

BTT

BTT
Det finns namn på ditt beteende att alltid kritisera andra för vad de gör.

Det finns namn på ditt beteende att alltid kritisera andra för vad de gör.

Det finns det säkert men varför berätta om allt man lyckats med utan att någon frågat??

Björn Ranelid brukar få den frågan varför han måste berätta om sina framgångar innan någon ens frågat honom om detta.

Svaret brukar bli att om man är duktig på något så varför ska inte omgivningen få veta detta.

Ex har han hållt fler föreläsningar och läst dikter än någon annan nu levande människa och kört 10000 tals mil på dom svenska vägarna.

Det finns det säkert men varför berätta om allt man lyckats med utan att någon frågat??

Björn Ranelid brukar få den frågan varför han måste berätta om sina framgångar innan någon ens frågat honom om detta.

Svaret brukar bli att om man är duktig på något så varför ska inte omgivningen få veta detta.

Ex har han hållt fler föreläsningar och läst dikter än någon annan nu levande människa och kört 10000 tals mil på dom svenska vägarna.

De flesta av oss andra har inga problem med det. Du har ju själv skrivit spaltmeter om ditt förra liv i Thailand.

När det gäller panpan tycks han ha ett behov av att berätta om hur mycket pengar han har och vad han kan köpa och investera i.
Jag har aldrig sett någon fråga honom om detta utan det berättas utan att han bekymrar sig om några egentligen är intresserade av att veta allt detta.

Men gör det honom glad och lycklig så låt honom fortsätta.

BTT
Skriv lite om dina husrenoveringar i denna tråden sen kan du skriva om folk du irriterar dig på i den tråden, finns en tråd som tar upp det ämnet med.
Och skall du gå på repeat om dina barfantasier så får du gå till den låsta delen.

För egen del har denna tråden vart positiv iaf, hade jag inte fått inläggen från andra så hade jag både målat teglet och kört med högtryck.
Fick jag tänkt om.
Blir det vattenslang och inte för hård skrubborste.
sSamt ev lite mögeltvätt på vissa ställen om det behövs, Jag skulle i ditt ställe i första hand upp och kolla takråspånten på krypvinden, kolla upp ev svartmögel vid gamla läckor mm, Börja med taket brukar vara en bra regel vid husrenovering , lita inte fullt ut på entreprenörer, lär dig själv samt ifrågasätt det lär du dig mest på.

sSamt ev lite mögeltvätt på vissa ställen om det behövs, Jag skulle i ditt ställe i första hand upp och kolla takråspånten på krypvinden, kolla upp ev svartmögel vid gamla läckor mm, Börja med taket brukar vara en bra regel vid husrenovering , lita inte fullt ut på entreprenörer, lär dig själv samt ifrågasätt det lär du dig mest på.
Kan ju även kolla hur det är med insektsnät nere i takfot/underspikning kan med tiden torkat sönder. Luftspalter och ventilationsgaller i gavlarna/spetsarna för att få luften att cirkulera & hålla undan fukt.

Skriv lite om dina husrenoveringar i denna tråden sen kan du skriva om folk du irriterar dig på i den tråden, finns en tråd som tar upp det ämnet med.
Och skall du gå på repeat om dina barfantasier så får du gå till den låsta delen.

Det handlar inte enbart om husrenoveringar utan du lägger ju friskt in bilder på var du ska bo så alla vet var det är.

Vet inte om det är så klokt med tanke på att du i perioder vistas i Thailand med.

Ev tjuvar vet ju då om att huset står tomt.

BTT

Det handlar inte enbart om husrenoveringar utan du lägger ju friskt in bilder på var du ska bo så alla vet var det är.

Vet inte om det är så klokt med tanke på att du i perioder vistas i Thailand med.

BTT
Att du kan irritera dig på det är obegripligt. Om det är så jobbigt är det ingen som tvingar dig att se och läsa. Vi är många som tycker det är intressant, kör på @PanPan .

BTT
Det står inte tomt, både min far och styvmor bor där och det enda som finns i huset är en luftmadrass och en gräsklippare.
Huset kommer möbleras 2nd hand, räknar med att lägga ca 15.000kr på möbler när jag har räknat på vad man får på Blocket.
Kommer inte finnas nåt av värde där.
Så dom tjuvarna kommer mest bli besvikna.
Tror inte ens jag kommer sätta in en tv då jag inte kollar så mycket på tv.

Ja skall man vara noga så är det bygglov eller byggansökan för att byta färg/ytskikt på fasaden. Samma med färg/beklädnad på tak som någon annan nämnde. Jag bytte färg på taket när jag lade om det 2016 utan att anmäla. Lite busig måste man vara :) Bytte även kulör på gamla huset när jag målade om utan att anmäla.

Krävs ju bygglov för det mesta eller åtminstone anmälningsplikt.

Ibland blir det lite väl tramsigt

Att du kan irritera dig på det är obegripligt. Om det är så jobbigt är det ingen som tvingar dig att se och läsa. Vi är många som tycker det är intressant, kör på @PanPan .

Irriterar mig absolut inte. Är mest orolig att han ska råka ut för ev stalkers på grund av att han berättar så friskt om sig själv.

Finns gott om idioter på nätet.

Att jag skulle irritera mig på en Pattayaveteran är mig totalt främmande. Tvärtom så högaktar jag folk som har den goda smaken att bosätta sig i paradiset.
BTT

Liknande trådar

Tillbaka
Topp