Gårilla
Forumräv
Jo har låtit frugan kolla lite men grannfrun säjer hon aldrig kommer att sälja till frugan. Det lilla huset där översvämmas ofta då det ligger på eller t.o.m.under gatunivån. Min fru säger att det både ser hemskt ut och luktar väldigt illa inomhus och jag har inte varit dör men gissar på att lukten kommer från mögel. Grannfrun har snackat i området att hon skall höja huset till en kostnad som verkar orimligt högt. Jag ser det som rent struntprat från någon som aldrig kommer att kunna göra något. Huset borde rivas innan ett helt nytt hus byggs upp från en förhöjd grund.Har ni provat med att köpa granntomten, eller begär de för mycket?
Vi köpte grannhuset med tomt när de prutat ner tillräckligt efter några år
Kanske det kan bli en affär en dag och vi köper loss den tomten om priset är rätt. Det är rätt många i området som kontaktat frugan inte minst sedan det blev bestämt att vi fixar frugans hus. Tyvärr så har dock de flesta helt orealistiska förväntningar på vad deras mark är värd i alla fall mina ögon. Tyvärr ligger öven de flesta tomterna inte heller bra för några som oss som bor växelvis i Sverige och Thailand på det vis att de ligger tämligen öppna och lättillgängliga.
Men frugan har ju även starka känslomässiga band till den plats hon växt upp. Detta hus är nu drygt 20 år sedan det byggdes efter att det hus som fanns tidigare blev rivet. Lite synd att inte marken höjdes samtidigt då men det är som det är…