Husrenovering i Sverige och Thailand.

I Sverige inget av personligt värde som jag bryr mig det minsta om det skulle bli stulet sålänge försäkringsbolaget ersätter det, så borde ligga mer i deras intresse att huset är skyddat.

I Thailand är det kameror och säkerhetsvakter i villagen, behöver inget i huset.
Har på 13 år aldrig haft kamera i Thailand och inte blivit av med något.
Ring Cam kameran i Udon och den som skall installeras i Si Racha är på önskemål av min fru och har inte så mycket med oro för stölder utan att hon vill ha lite koll på bl.a att den hon anlitat för att städa och vattna blommor i Udon kommer som avtalat. Oavsett var kamerorna är så kommer de upp i samma app. I Sverige så har området jag bor i lyckligtvis knappt haft några problem och en anledning tror jag att det finns bara en väg in och ut hit ut så risken att åka fast är stor vid upptäkt då polisen kan bara ställa sig där vägen börjar och plocka t.ex. en bil på vägen utom t.ex. jag har sett något på kamerorna. I tillägg har vi dock grannsamverkan så jag har telefonnummerna till mina grannar och de mitt så att vi kan ringa varandra om man ser något. I tillägg så berättar vi för varandra när vi skall resa bort.

Har ni hemlarm, funderar på om det är värt det? Försäkringsbolaget betalar ju ändå om nåt händer.
Ser inte vitsen med att betala månadskostnad för det, borde mer ligga i deras intresse att ge gratis.
Har inget av affektionsvärde.

Screenshot_20240719_095411_Gmail.jpg

Skulle du vela ha larm så kan du få 10.000 poäng på Eurobonus-kortet

Skulle du vela ha larm så kan du få 10.000 poäng på Eurobonus-kortet
Fast med den kostnaden hade det lönat sig att hålla mig till LF där jag har hemförsäkring, jag har 10% rabatt på min försäkring nu pga det är min bank + 15% rabatt till om installerar larm, installation och utrustning gratis och månadsavgift 289kr.
På sas eurobonus den billigaste 6000kr plus 499kr i månaden.
Kan jag teckna LF och köpa poäng till det priset.

Fast med den kostnaden hade det lönat sig att hålla mig till LF där jag har hemförsäkring, jag har 10% rabatt på min försäkring nu pga det är min bank + 15% rabatt till om installerar larm, installation och utrustning gratis och månadsavgift 289kr.
På sas eurobonus den billigaste 6000kr plus 499kr i månaden.
Kan jag teckna LF och köpa poäng till det priset.

Om man jagar poäng så finns det säkert försäkringsbolag som har deal med Eurobonus.
Jag har inte så stor koll på allt då jag är för lat för att maximera poängen.
Jag är så pass slösaktig så jag får mina poäng ändå

Om man jagar poäng så finns det säkert försäkringsbolag som har deal med Eurobonus.
Jag har inte så stor koll på allt då jag är för lat för att maximera poängen.
Jag är så pass slösaktig så jag får mina poäng ändå
Det blir kanske billigare för @PanPan att göra frugan tiĺl viljes och flytta till Sverige med familjen. Större besparing på att slippa flyga och skita i poängen. ;)

Det blir kanske billigare för @PanPan att göra frugan tiĺl viljes och flytta till Sverige med familjen. Större besparing på att slippa flyga och skita i poängen. ;)
Nej, så mycket billigare att leva där nere så lönar sig i längden trots flyg, skulle aldrig ha råd med våran livsstil i Sverige.
Frugan kommer få en chock när hon märker att i Sverige har vi inte råd att gå ut och äta varje dag utan hon kommer få laga mat själv.
Oftast äter vi ute 2-3 gånger om dagen där nere eller beställer hem, kör mycket bil, hittar iaf på några saker i månaden.

Nej, så mycket billigare att leva där nere så lönar sig i längden trots flyg, skulle aldrig ha råd med våran livsstil i Sverige.
Frugan kommer få en chock när hon märker att i Sverige har vi inte råd att gå ut och äta varje dag utan hon kommer få laga mat själv.
Oftast äter vi ute 2-3 gånger om dagen där nere eller beställer hem, kör mycket bil, hittar iaf på några saker i månaden.
Ja, håller med. Lever samma livsstil. Flyger varje månad men har ändå mer pengar över på tre pers i Thailand än jag hade när jag var singel i Sverige.
Det var också 8 år sedan då det var hyffsade priser i Sverige. :laugh2:
Får alltid den kommentaren av alla. Är det inte dyrt att flyga?
Då lever vi jävligt bra i Thailand också. Lagar aldrig mat, tvättar aldrig själva. Dvs mycket vardagslyx enligt mig som är billigt.

Ja, håller med. Lever samma livsstil. Flyger varje månad men har ändå mer pengar över på tre pers i Thailand än jag hade när jag var singel i Sverige.
Då lever vi jävligt bra i Thailand också. Lagar aldrig mat, tvättar aldrig själva. Dvs mycket vardagslyx enligt mig som är billigt.
Samma här, flyget motsvarar väl vad folk får lägga i tex avgift på en bostadsrätt idag, det slipper jag betala där nere.
Har väl kostat mig ungefär ett snitt på 3500kr i månaden i år att pendla med flyg.

Singel i Sverige eller Thailand för den delen är svindyrt för min del.
När jag bara har ansvar över mig själv och mitt eget liv så spårar det ur totalt.
Jag hade inte haft en krona på kontot om jag var singel.

Du och din fru måste vara dj lata om ni gör så. men det ka inte vi kolla du kanske bara skarvar och ljuger

Lata?
Vi kanske prioriterar att göra annat än tråkiga saker som att tvätta och laga mat.
Vi är inte lata. Vi har råd att unna oss
Du är ju det största förlorar troll här inne tillsammans med BTT. Så avundsjuka på alla som har det bra att ni måste klanka ned på folk och anklaga dem för att vara t ex lata som du gör nu.
Gå tillbaka under din sten.

Senast ändrad:
Lata?
Vi kanske prioriterar att göra annat än tråkiga saker som att tvätta och laga mat.
Vi är inte lata. Vi har råd att unna oss
Du är ju det största förlorar troll här inne tillsammans med BTT. Så avundsjuka på alla som har det bra att ni måste klanka ned på folk och anklaga dem för att vara t ex lata som du gör nu.
Gå tillbaka under din sten.

Varför blandar du in mig i din klagolåt??

Har jag anklagat dig för att vara lat.

Du anklagar mig för att vara ett förlorartroll.

Här borde moderatorerna gripa in.

BTT

Liknande trådar

Tillbaka
Topp