Husrenovering i Sverige och Thailand.

Haft besök från Jönköping som klippt ogräset ner till ätran så fått en stig dit iaf.
Jag får väl ta resten när kommer hem, har jag en Å längs tomten skall man ju ha möjlighet att gå ner till den med.

Messenger_creation_49ee9dba-6595-48bc-b856-8787c7e5da49.jpeg

Messenger_creation_500a88ec-0819-4997-95d2-bbbeb744df84.jpeg

Messenger_creation_7a52a87e-ee93-4a6b-abb1-17dcbe29635a.jpeg

Singel i Sverige eller Thailand för den delen är svindyrt för min del.
När jag bara har ansvar över mig själv och mitt eget liv så spårar det ur totalt.
Jag hade inte haft en krona på kontot om jag var singel.

Håller med, Thailand som singel skulle bli riktigt dyrt. Blir ju en annan livsstil.
Knappast gratis som familj heller, Thailand är ju inte alltid så billigt längre men det kan man ju bestämma lite mer själv var man lägger ribban.

/ SatanG

Håller med, Thailand som singel skulle bli riktigt dyrt. Blir ju en annan livsstil.
Knappast gratis som familj heller, Thailand är ju inte alltid så billigt längre men det kan man ju bestämma lite mer själv var man lägger ribban.

/ SatanG
Om man håller sig till det som är producerat i Thailand är Thailand ett billigt land att leva i och så får man alla leenden på köpet. :thumbsup:

Om man håller sig till det som är producerat i Thailand är Thailand ett billigt land att leva i och så får man alla leenden på köpet. :thumbsup:

Jag förvånas ofta över dom som tvunget eller som påstår att dom har samma utgifter för mat och boende som i Sverige.

Vem bor i Thailand med samma omkostnader som i Sverige?

Låter ganska konstigt.

Nu kommer säkert andresjdenruskige in och kallar mig idiot eller något liknande epitet men vad vore sajten utan honom:)))

BTT

Jag förvånas ofta över dom som tvunget eller som påstår att dom har samma utgifter för mat och boende som i Sverige.

Låter ganska konstigt.

Nu kommer säkert andresjdenruskige in och kallar mig idiot eller något liknande epitet men vad vore sajten utan honom:)))

BTT
Thailand är inte lika billigt längre speciellt inte när man har sin inkomst i svenska kronor.

Låter ganska konstigt.

BTT
Om du lever på Blodpudding i Sverige kan du uppgradera till Nudelsoppa på Seven i Thailand.
Om du lever på Korv och Makroner i Sverige behöver du inte äta Nudelsoppa på Seven i Thailand. Det är bara att uppgradera lite.

Jag tycker Thailand fortfarande är billigt. Prisökningen på det jag konsumerar är inte stor på dom 15 år jag bott här och samma pris på vattnet. :thumbsup:
För 15 år sen fick man väl en khao pad gai för 25 baht, idag 50 baht så har ju vart +100% prisökning.
Bara för det fortsatt känns billigt så har priserna ökat och kronan rasat.
Finns tom en tråd om det på forumet där priser har jämförts efter inflationen.

För 15 år sen fick man väl en khao pad gai för 25 baht, idag 50 baht så har ju vart +100% prisökning.
Bara för det fortsatt känns billigt så har priserna ökat och kronan rasat.
Finns tom en tråd om det på forumet där priser har jämförts efter inflationen.
Jag äter inte ute. Jag äter hemlagad mat. Jag vill veta vad jag äter.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp