Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag hade likadant hos mig när vi fällde ett träd vid vägkanten att 2 stycken klättrade upp i trädet och kapade gren för gren så att inte trädet skulle ta med sig elledningarna
Usch, det ser inget vidare ut. Och det kan väl bli värre nu när sydvästmonsunen ligger på. Men jag hoppas att @Gottland klarar sig och Scandinavian Corner utan några skador.
Idag har vi inte varit vid någon strand, men i morgon åker vi ut igen. Jag tror dock dom andra stränderna har klarat sig bättre än den jag fotade. Jodå @Gottland har sitt boende längre upp så det ligger säkert.
En skur om dagen men faktiskt uppehåll hela dagen idag även om det varit mulet. Jag brände mig lite igår även om jag bara solade 2-3 timmar och det var mulet. I morgon ska det bara soldis så det blir stranden.
Grillkväll med revben, potatisgratäng och sallat hos SC.
Det var en kille från Örebro som har bott där sen nyår. Han skulle hemåt nu och beställde detta som avskedsmat.
Vi träffade killen -14 och nu i januari när vi var nere sist.
Klassiska "svanhanduken", kollade lite var det kommer ifrån detta med att vika handdukar på detta sätt och förmodligen kommer det från kryssningsfartyg.
Det kommer från personal som gjorde i ordning rummen för t ex kaptenen och annan högre personal där man gjorde i ordning sängen för natten genom att ta av överkastet, öppna täcket lite på glänt och lägga en liten vikt näsduk eller servett eller liknande på kudden i form av ett djur, fjäril eller liknande eller en bit choklad, sen utvecklades väl detta mer och mer och har ju blivit populärt.
Hmmm, det är i varje fall ingen som gör något sådant åt mig ombord. Men å andra sidan så får jag allt själv städa min hytt. Det är bara lyxliraren @Jonas som blir bortskämd med städning. Men två nätter kvar hemma sen får vi se vilka djur dom viker åt oss på Chatrium Riverside i Bangkok.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.