MC och allt som hör till oavsett land

 
Snygg hoj, placerigen av ekrarna gör väl att man kan använda slanglösa däck antar jag , något jag gärna har i Thailand, ganska vanligt med punka här måste jag säga,, laga med en plugg och ha med en liten kompressor är ganska smidigt och funkar bara med slanglösa däck
Jepp placering av ekrar är just för att kunna ha slanglöst. Jag har "punkakit" med plugg och kolsyrepatroner. Har aldrig behövt använda men bra att ha med sig om olyckan skulle vara framme.
 
Jepp placering av ekrar är just för att kunna ha slanglöst. Jag har "punkakit" med plugg och kolsyrepatroner. Har aldrig behövt använda men bra att ha med sig om olyckan skulle vara framme.
Vet inte om man kan köpa dessa kolsyrepatroner här, kunde inte ta dem på flyget ner så jag köpte en liten 12 v kompressor som jag lätt kan ha med i packningen, pluggkit har jag likaså
 
Snygg hoj, placerigen av ekrarna gör väl att man kan använda slanglösa däck antar jag , något jag gärna har i Thailand, ganska vanligt med punka här måste jag säga,, laga med en plugg och ha med en liten kompressor är ganska smidigt och funkar bara med slanglösa däck
Såg en tiger 900 pro idag, såg j***ligt bra ut
 
Menar du Triumph Tiger, om så funkar inte för mig med mitt taskiga knä, iofs 90 % bättre , men vill ha framflytt och fotplattor samt highwaypegs
Denna när den är ombyggd till den röda, men skall om den skall målas röd vara riktigt mörkröd , närmast lila. Då får jag en riktigt pigg maskin, med bra bränsleekonomi samt närmast vibrationfri gång, har tröttnat lite på V twin maskiner faktiskt, alltid behöva lägga sig på ett visst hyfsat vibrationfritt varvtal som kanske inte alls passar dem man kör ihop med , sen vill jag kunna ligga i 110-120 och inte pressa maskin det minsta, allt detta fixar Magnan suveränt, sen en skoj maskin som gör 1/4 milen på runt 12 sek, många moderna hojar som blir efter , och även de flesta Harleys, Nästan som de moderna sportmaskinerna

Magna 2.jpg


Custom Magna 1.jpg
 
Senast ändrad:
Denna när den är ombyggd till den röda, men skall om den skall målas röd vara riktigt mörkröd , närmast lila. Då får jag en riktigt pigg maskin, med bra bränsleekonomi samt närmast vibrationfri gång, har tröttnat lite på V twin maskiner faktiskt, alltid behöva lägga sig på ett visst hyfsat vibrationfritt varvtal som kanske inte alls passar dem man kör ihop med , sen vill jag kunna ligga i 110-120 och inte pressa maskin det minsta, allt detta fixar Magnan suveränt, sen en skoj maskin som gör 1/4 milen på runt 12 sek, många moderna hojar som blir efter , och även de flesta Harleys, Nästan som de moderna sportmaskinerna

Magna 2.jpg


Custom Magna 1.jpg
Är väl en V maskin det där också eller ser jag helt galet? Har aldrig kört någon Magna så ingen aning om det är bra tryck i den. Tycker min GS har bra tryck med sina 14,3kg i vrid och 136hk. När jag vill gasa lite extra så tar jag Aprilian som har 175hk och 40kg lättare än GSn. Har svårt att tro att en 750 (var väl en 750?) custom skulle vara piggare. Spelar ju mindre roll för mig dock om någon kör ifrån mig jag har dom hojar jag trivs med. Trivdes bra med min HD fast den var helt original och långt ifrån raket men den typen av hoj så behöver det inte svartna för ögonen när man vrider på rullen :)
 
Är väl en V maskin det där också eller ser jag helt galet? Har aldrig kört någon Magna så ingen aning om det är bra tryck i den. Tycker min GS har bra tryck med sina 14,3kg i vrid och 136hk. När jag vill gasa lite extra så tar jag Aprilian som har 175hk och 40kg lättare än GSn. Har svårt att tro att en 750 (var väl en 750?) custom skulle vara piggare. Spelar ju mindre roll för mig dock om någon kör ifrån mig jag har dom hojar jag trivs med. Trivdes bra med min HD fast den var helt original och långt ifrån raket men den typen av hoj så behöver det inte svartna för ögonen när man vrider på rullen :)
Nää, knappast att den är piggare än dina, i alla fall inte piggare än Aprilian :laugh2: Det är en V4, Honda hade länge en modell som hette Honda 750 VFR , en racemaskin , exakt samma maskin har de satt i denna , den ger iofs bara 87 hk och 70 nm i vrid varvar 10500 rpm och en Toppfart på runt 200k, så för sin tid ochäven idag en vass maskin. Mycket problem med gen1 , Men detta är en annan konstruktion som kom 1994. Så de flesta cruisermaskinerna har inte denna prestanda, men givetvis de stora BMW adventuremaskinerna. Magnan är relativt okänd , men som Honda Fan så är jag ganska påöäst om dessa
 
Nää, knappast att den är piggare än dina, i alla fall inte piggare än Aprilian :laugh2: Det är en V4, Honda hade länge en modell som hette Honda 750 VFR , en racemaskin , exakt samma maskin har de satt i denna , den ger iofs bara 87 hk och 70 nm i vrid varvar 10500 rpm och en Toppfart på runt 200k, så för sin tid ochäven idag en vass maskin. Mycket problem med gen1 , Men detta är en annan konstruktion som kom 1994. Så de flesta cruisermaskinerna har inte denna prestanda, men givetvis de stora BMW adventuremaskinerna. Magnan är relativt okänd , men som Honda Fan så är jag ganska påöäst om dessa
Aha en V4 så trevligt :) Ja då blir det lite smidigare gång mot en twin.
 
Vet inte om man kan köpa dessa kolsyrepatroner här, kunde inte ta dem på flyget ner så jag köpte en liten 12 v kompressor som jag lätt kan ha med i packningen, pluggkit har jag likaså
Kan STARKT rekommendera Xiaomi luftpump istället för kolsyrapatroner, laddas via USC-C och kostar 1000 - 1300 Baht via Lazada. Har får fått punktering med Tracern 900 två gånger, och två kolsyrepatroner räcker INTE att fylla upp ett bakdäck (180/55-17) ens behjälpligt.

Pumpen är inte större än en gammal Ericsson/Nokia telefon.

Note! Köp INTE kopia på Xiaomi pumpen har själv fått en via Lazada och även vänner, dessa är inget mindre än skit!

xiaomi-mi-1s-mini-pump.jpg
 
Kan STARKT rekommendera Xiaomi luftpump istället för kolsyrapatroner, laddas via USC-C och kostar 1000 - 1300 Baht via Lazada. Har får fått punktering med Tracern 900 två gånger, och två kolsyrepatroner räcker INTE att fylla upp ett bakdäck (180/55-17) ens behjälpligt.

Pumpen är inte större än en gammal Ericsson/Nokia telefon.

Note! Köp INTE kopia på Xiaomi pumpen har själv fått en via Lazada och även vänner, dessa är inget mindre än skit!

xiaomi-mi-1s-mini-pump.jpg
Bra tips, Får se om min lilla pump som då är betydligt större än en den du beskriver är funkrionell för mig, den fyller lätt ett Pickup hjul på en k vart utan att bli för varm eller haverera, En Biltema pump från Sverige
 
 

Liknande trådar

A
Svar
95
Visningar
13 K
Gazton
G
W
Svar
46
Visningar
5 K
W
P
Svar
1
Visningar
2 K
boonkaan
B
 
Tillbaka
Topp