Mina nya och gamla bilder del 2.

När jag var i Sverige så blev det läckage vid anslutningen på en av toastolarna men då ryckte svågern in och hjälpte frugan att fixa till det:D

1636243251817.jpeg

1636243291691.jpeg

Som gammal rörmokare tyckte jag det var ett konstverk så jag köpte lister målade ramade in och skickade till en arbetsgivare som jag haft i Sverige.

1636243514144.jpeg
Det där borde du ta patent på! :laugh2::angel:

När jag började mina morgonpromenader så blev jag utskälld av nästan alla "aggresiva" hundar, fast JAG har aldrig mött någon aggresiv hund under de 33 åren jag besök eller bott i landet. När jag promenerat några gånger i byn så blev de fromma som lamm.

Den här jycken var värst av dem alla, ett jäkla skällande.

1638779991385.jpeg

1638780025515.jpeg

Genom att muta dem med hundgodis så möter de mig numera med viftande svans utan att skälla ut mig.

1638780270850.jpeg
Och så "skall" du säga"tjossssssh" åt så dom skiter på sig! :D

Brorsonen kom från Australien.
Han hade ett stopp i Thailand och ville då besöka oss, han var lite orolig att han inte skulle hitta mig men jag sa att flygplatsen i Nakhon Phanom är inte så stor och du ser oss.

1640082006250.webp

Tobias är fiskeintresserad så då fick det bli en tur, dock inget napp.

1640082189502.webp

Det blev även ett besök i en by i närheten för att mata apor.

1640082360564.webp

Idag har svågern och frugan plockat fisk i en av mina dammar:)

1640601471520.jpeg

Så nu strömmar folket i byn till oss och köper men inte fan får jag några stålar:(;)

1640601939204.jpeg

1640601986107.jpeg
Hej

Med ”plocka” antar jag att du avser att dom pumpade ur vattnet i dammen och plockade fisken i leran som blev kvar, ett nöje som knappast någon bybo kan motstå, har själv alltid gillat att vara med och plumsa omkring i leran med en korg att stoppa fisken i, ser att ni fick gott om fisk så det blev väl både mat och pengar.

Fick ni något annat än fisk, tänker då på ormar och sköldpaddor m.m ?

Mvh isan lover

Hej

Med ”plocka” antar jag att du avser att dom pumpade ur vattnet i dammen och plockade fisken i leran som blev kvar, ett nöje som knappast någon bybo kan motstå, har själv alltid gillat att vara med och plumsa omkring i leran med en korg att stoppa fisken i, ser att ni fick gott om fisk så det blev väl både mat och pengar.

Fick ni något annat än fisk, tänker då på ormar och sköldpaddor m.m ?

Mvh isan lover
Jo de tömmer dammen först men jag går inte i den där dyn och letar fisk. Jag äter inte den fisken, provade för länge sedan men smakade som det luktar i en dypöl, jo jag såg att frugan fick pengar men än har jag inte fått några:).

Jag var inte med så jag vet inte om de hittade något annat från djurlivet.

Startat promenaden arla morgon, bergen i Laos i horisonten.

1640664345297.webp

Eldande av skräp, mindre trevligt luft här i byn under mornarna.

1640664958431.webp

20 Baht i månaden i sophämtning i månaden men lika förbaskat finns det flera sådana här sopställen i byn, bedrövligt.

1640665193158.webp

En lång drasut som spanar in en färgglad dam som vattnar sina grönsaker.

1640665362077.webp

Värmer sig vid brasan under den svala morgonen.

1640665502039.webp

Från morgonpromenaden och nu ska det firas nytt år.
Ordningsmännen i byn har satt upp sitt vakttält vid infarten till byn och jag har hundar som följer och vaktar mig under min vandring.

1640909425789.webp

Templen och dess närhet ska smyckas lite extra.

1640909604547.webp

1640909639467.webp

Bilen ska vara fin denna helg men det sker även vid andra högtider.

1640909717805.webp

Nyfiken om detta inlägg fungerar.
De spelade musik för mig på morgonpromenaden också.

Logga in eller registrera dig för att visa
Fungerade tydligen inte att lägga in mobilfilm så då får det bli bilder.

Min grönsaksförsäljerska på marknaden i Si Songkhram, hon ville ha mitt mobilnummer och det fick hon men jag förstår inte varför, för jag pratar för dålig thai och hon för dålig engelska och att prata om grönsaker är ju inte roligt.

1641175801972.webp

1641175836663.webp

Om det finns covid i byn vet jag inte men tupp och hönsinfluensa finns nog inte.

1641175951365.webp

Hej

Tack för en underbar tråd, njuter av alla fina bilder ifrån det riktiga Thailand jag gillar och som en stor del av befolkningen lever i, en härlig kontrast till lyxhotell, barer och stränder.

Mvh isan lover
Jag kan bara hålla med, det är en av de första trådarna jag kollar. Långt innan man går över till stenbordstrådarna. Att se och läsa om verkligheten i Thailand förgyller livet. :wai:

Jag kan bara hålla med, det är en av de första trådarna jag kollar. Långt innan man går över till stenbordstrådarna. Att se och läsa om verkligheten i Thailand förgyller livet. :wai:
Hej

Ja absolut, det är ju så här det ser ut och så här den stora majoriteten har det, dom lever ett enkelt liv men samtidigt ser man glada människor som lever tillsammans över generationsgränserna, det liv dom lever i byarna är det som har gjort att jag har fortsatt resa till Thailand år efter år.

Mvh isan lover

Håller med om att det är en riktig bra tråd som också handlar o Thailand! Det ska @stef@n ha cred för!

Men vilka stenbordstrådar finns det? Där medlemmarna sitter vid ett stenbord i Thailand och vet bäst?

Jag kan inte komma på nån, tyvärr.

Hej

Tack för en underbar tråd, njuter av alla fina bilder ifrån det riktiga Thailand jag gillar och som en stor del av befolkningen lever i, en härlig kontrast till lyxhotell, barer och stränder.

Mvh isan lover

Vilket forum händer du på? Kan du tipsa?
Vill gärna läsa även de trådarna om lyxhotell, barer och stränder.

För i ärlighetens namn, undantaget denna tråden är det väl inte mycket annat som är från just nu i verklighetens Thailand.

Mest massa nyheter från diverse olika källor, å en massa politisk tjafs å propaganda. Samt massa irrelevant från snetandslandet i öst.

Ne, tacka vet jag en kväll när @PanPan fått några grogg, då blir det iallafall lite go musik!

Liknande trådar

Tillbaka
Topp