Mina nya och gamla bilder del 2.

Vilket forum händer du på? Kan du tipsa?
Vill gärna läsa även de trådarna om lyxhotell, barer och stränder.

För i ärlighetens namn, undantaget denna tråden är det väl inte mycket annat som är från just nu i verklighetens Thailand.

Mest massa nyheter från diverse olika källor, å en massa politisk tjafs å propaganda. Samt massa irrelevant från snetandslandet i öst.

Ne, tacka vet jag en kväll när @PanPan fått några grogg, då blir det iallafall lite go musik!
Hej

Alla människor har ju inte samma intresse här i livet och det är väl tur det, själv är jag särskilt intresserad av den typ av trådar som stef@n här ger exempel på, sen stör det mig inte alls att andra rapporterar och skriver om sina upplevelser på andra platser, men dom är inte lika intressanta för mig personligen, därför ett extra tack ifrån min sida till just stef@n.

Mvh isan lover

Hej

Alla människor har ju inte samma intresse här i livet och det är väl tur det, själv är jag särskilt intresserad av den typ av trådar som stef@n här ger exempel på, sen stör det mig inte alls att andra rapporterar och skriver om sina upplevelser på andra platser, men dom är inte lika intressanta för mig personligen, därför ett extra tack ifrån min sida till just stef@n.

Mvh isan lover
Ja, men förstår @Samet , har goda mat bilder i BKK och tips som kan läggas in igen :thumbsup: :). Råvarukvalitet och mångfald behåller jag I Isaan, ja menar inga grodrätter eller råtta på pinne fast det är gott där uppe :beer: . Sen hör till att man kan gos äta som en Persisk prins tills småtimmarna om man hittat rätt, hahaha

Ja, men förstår @Samet , har goda mat bilder i BKK och tips som kan läggas in igen :thumbsup: :). Råvarukvalitet och mångfald behåller jag I Isaan, ja menar inga grodrätter eller råtta på pinne fast det är gott där uppe :beer: . Sen hör till att man kan gos äta som en Persisk prins tills småtimmarna om man hittat rätt, hahaha
Hej

Samet och andra får säkert uppskattning ifrån dom medlemmar som är intresserade av den typ av liv dom beskriver i sina trådar, det är ju så det fungerar på ett forum, just att folk har olika intressen, lever olika liv och tycker olika ger ju forumet en bredd som förhoppningsvis gör att alla finner något som intresserar just dom.

Mvh isan lover

Hej

Samet och andra får säkert uppskattning ifrån dom medlemmar som är intresserade av den typ av liv dom beskriver i sina trådar, det är ju så det fungerar på ett forum, just att folk har olika intressen, lever olika liv och tycker olika ger ju forumet en bredd som förhoppningsvis gör att alla finner något som intresserar just dom.

Mvh isan lover
Det är just så det skall fungera men nog om detta. Nu tycker jag att vi lämnar tillbaka tråden till @stef@n , han sköter den med bravur.

Vilket forum händer du på? Kan du tipsa?
Vill gärna läsa även de trådarna om lyxhotell, barer och stränder.

För i ärlighetens namn, undantaget denna tråden är det väl inte mycket annat som är från just nu i verklighetens Thailand.

Mest massa nyheter från diverse olika källor, å en massa politisk tjafs å propaganda. Samt massa irrelevant från snetandslandet i öst.

Ne, tacka vet jag en kväll när @PanPan fått några grogg, då blir det iallafall lite go musik!
Du kan bara inte låta bli.
Att dra igång ett tjafs bara för att någon uppskattar en tråd är ju bara sanslöst.

Atom på MPR har en tio i topp lista på lyxhotell.
Men det vet du för där har du varit inne och kommenterat.
Det finns nog flera om man letar.

Inavelsbyar det vet jag nu att det finns i Thailand.
Men det där snetandslandet skulle vara roligt att veta var det ligger.

Det här här är resultatet när jag sökte på nätet.

Din sökning - snetandslandet - matchade inte något dokument.

Förslag:

• Kontrollera att alla ord är rättstavade.
  • Försök med andra sökord.
  • Försök med mer allmänna sökord.
Stefan.
Du kan ta bort inlägget om du tycker det stör din tråd.

Senast ändrad:
Du kan bara inte låta bli.
Att dra igång ett tjafs bara för att någon uppskattar en tråd är ju bara sanslöst.

Atom på MPR har en tio i topp lista på lyxhotell.
Men det vet du för där har du varit inne och kommenterat.
Det finns nog flera om man letar.

Inavelsbyar det vet jag nu att det finns i Thailand.
Men det där snetandslandet skulle vara roligt att veta var det ligger.

Det här här är resultatet när jag sökte på nätet.

Din sökning - snetandslandet - matchade inte något dokument.

Förslag:

• Kontrollera att alla ord är rättstavade.
  • Försök med andra sökord.
  • Försök med mer allmänna sökord.
Stefan.
Du kan ta bort inlägget om du tycker det stör din tråd.
Äh inga problem bara det inte blir flera sidor gnatande.

Äh inga problem bara det inte blir flera sidor gnatande.
Jag tycker bara det är lite motsägelsefullt att göra ett sådant inlägg och sedan klaga på att det är för mycket tjafs.
Det är just sådana inlägg som skapar tjafs.
Och dessutom inte har ett dugg med tråden att göra.
Som sagt en kanontråd alltid lika trevligt med bilder från vardagen:thumbsup:
Tack:wai:

Jag tycker bara det är lite motsägelsefullt att göra ett sådant inlägg och sedan klaga på att det är för mycket tjafs.
Det är just sådana inlägg som skapar tjafs.
Och dessutom inte har ett dugg med tråden att göra.
Som sagt en kanontråd alltid lika trevligt med bilder från vardagen:thumbsup:
Tack:wai:
Tror inte jag klagat i någon tråd som jag startat när det blivit lite tjafs på detta forumet, då är lättare att sluta med inlägg och bilder, sedan är inte jag heller så len i fingrarna med mitt tryckande på skrivbordet ibland men det var mycket värre när jag söp, på den tiden ville jag knappt starta datorn vissa mornar.
Nu överlåter jag till moderatorerna att ta bort inlägg som de tycker är onödiga eller inte alls passar in eller hör till tråden.

Tror inte jag klagat i någon tråd som jag startat när det blivit lite tjafs på detta forumet, då är lättare att sluta med inlägg och bilder, sedan är inte jag heller så len i fingrarna med mitt tryckande på skrivbordet ibland men det var mycket värre när jag söp, på den tiden ville jag knappt starta datorn vissa mornar.
Nu överlåter jag till moderatorerna att ta bort inlägg som de tycker är onödiga eller inte alls passar in eller hör till tråden.
Det är din tråd @stef@n och vill du få rensat så gör jag det mer än gärna. Som sagt, det är en utmärkt tråd som säkert nästan samtliga uppskattar.

Ambulerande möbelaffär.

1641297796954.webp

Kiosk jag vandrar förbi på morgonen.

1641297929342.webp

Här ligger en jycke och väntar på godis.

1641298044264.webp

1641298069327.webp

Ambulerande möbelaffär.

1641297796954.jpeg

Kiosk jag vandrar förbi på morgonen.

1641297929342.jpeg

Här ligger en jycke och väntar på godis.

1641298044264.jpeg

1641298069327.jpeg
Hej

Ja dom här ambulerande möbelförsäljarna har vi i byn också, dom lastar på rejält och ibland hänger det grejor på utsidan, man får beundra deras vilja för det verkar vara väldigt sällan som folk köper något.

Vi har köpt några möbler av dom ambulerande försäljare som åker runt med trämöbler i teak och andra ädla träslag, ex.vis en soffa och ett bord, riktigt fina och i bra kvalitet till ett rimligt pris.

Mvh isan kover

Tog en tur till Sakon Nakhon igår för jag tyckte jag behövde ett par snabba skor till mina promenader.

Tycker dock att 2700 Baht är lite dyrt för ett par Nike som är tillverkade i Vietnam och säljs i Thailand men någon ska ju betala idrottsstjärnornas reklamintäkter. Köpte de hos Robinson som är lite dyrare men de har bra storlekssortiment och inte bara barnstorlekar.

1641516247738.webp

Tog vägen hem via Nakhon Phanom och stannade till vid en restaurang där en fransman byggt ett lilla Paris, åt ingen mat och fransmannen var hemma i Frankrike.

1641516625006.webp

Äter och dricker en liten kokosnöt varje dag så jag stannade till vid vägkanten Tha Uthen och köpte 5 stycken 135 Baht.

1641516917105.webp

Hur hon fått bort skalet och sedan kunna sälja en kokosboll med vattnet i utan att den gått sönder är för mig en gåta.

1641517277745.webp

Så här blir det när jag gör det själv med hjälpa av borrmaskin och rejäl kniv.

1641517641246.webp

Tog en tur till Sakon Nakhon igår för jag tyckte jag behövde ett par snabba skor till mina promenader.

Tycker dock att 2700 Baht är lite dyrt för ett par Nike som är tillverkade i Vietnam och säljs i Thailand men någon ska ju betala idrottsstjärnornas reklamintäkter. Köpte de hos Robinson som är lite dyrare men de har bra storlekssortiment och inte bara barnstorlekar.

1641516247738.jpeg

Tog vägen hem via Nakhon Phanom och stannade till vid en restaurang där en fransman byggt ett lilla Paris, åt ingen mat och fransmannen var hemma i Frankrike.

1641516625006.jpeg

Äter och dricker en liten kokosnöt varje dag så jag stannade till vid vägkanten Tha Uthen och köpte 5 stycken 135 Baht.

1641516917105.jpeg

Hur hon fått bort skalet och sedan kunna sälja en kokosboll med vattnet i utan att den gått sönder är för mig en gåta.

1641517277745.jpeg

Så här blir det när jag gör det själv med hjälpa av borrmaskin och rejäl kniv.

1641517641246.jpeg
Hej

Ja det är både gott och nyttigt med kokosnötter, jag äter och dricker också en hel del när vi är i byn, gillar både dom färska gröna som vi tar ned i byn och dom rostade bruna som säljs längs vägarna. Men smaken varierar ganska mycket och en del är sötare och godare än andra. Frugans anställde Pan har några palmer vid sitt hus som ger väldigt goda kokosnötter, så han brukar komma förbi med en 10-15 st ibland.

Mvh isan lover

Gamla foton från Philippinerna 1989-90 passar väl in i tråden.
Flytande baren i Sabang Beach Puerto Galera, ägaren till baren är Birger från Örebro.

Det där är ostabilt i en flatbottnad farkost och den kantrade några gånger när de forslade folk till baren.

1643105878197.webp

1643105911227.webp

1643105941921.webp

1643105971970.webp

1643106003475.webp

1643106034337.webp

Gamla foton från Philippinerna 1989-90 passar väl in i tråden.
Flytande baren i Sabang Beach Puerto Galera, ägaren till baren är Birger från Örebro.

Det där är ostabilt i en flatbottnad farkost och den kantrade några gånger när de forslade folk till baren.

1643105878197.jpeg

1643105911227.jpeg

1643105941921.jpeg

1643105971970.jpeg

1643106003475.jpeg

1643106034337.jpeg
F-N va trevligt att se ,den där båten har jag rott men med aktern förut. Kanske ett par bira för mycket troligen Ha haa . Var inte Birger elektriker?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp