Mina nya och gamla bilder del 2.

En Siamesisk spottande kobra på tomten som försökte fly sin väg.

1634898254503.jpeg

Den åkte i fruns kastrul.

1634898505136.jpeg

Men vi fick vända upp och ner på det mesta innan vi hittade den.

1634898647896.jpeg

Givetvis var det stövlar på.

1634898827847.jpeg
Fan kop mer fisk sa slpper ni att ata livsfarliga ormar

Bara funderar. Det måste vara lite knivigt att ha en fruga från Isan som äter både ormar och råttor.

"Idag ska jag laga en smaskig tallrik rotmos med fläsklägg. Ska bara plocka bort resterna efter råttan och ormen först":)))

BTT
Har inte sett frugan äta varken ormar eller råttor men å andra sidan måste det vara lika knivigt att se sin svenska fru äta grislevergryta.

Bara funderar. Det måste vara lite knivigt att ha en fruga från Isan som äter både ormar och råttor.

"Idag ska jag laga en smaskig tallrik rotmos med fläsklägg. Ska bara plocka bort resterna efter råttan och ormen först":)))

BTT
Hej

Det berikar ju livet på många sätt att ha ett ben i två olika kulturer, för det får man väl oftast med en Thailändsk fru, och det även när det handlar om mat, men visst tog det ett antal år innan man lärde sig uppskatta råtta och orm m.m som mat.

Mvh isan lover

Hej.
Orkar inte leta upp inlägget om bilder igen men du och berra har missförstått lite.
Max bilder i en tråd längd ok.
Men max foton per inlägg är 9 för att hålla ner.
Det går att override, lägger man in som du gör med text så går inlägget igenom men blir en bugg och vissa ser inte fotona.
Håller man sig under 9 foton per inlägg så skall det inte vara ett problem.
9 foton är max per inlägg som tillåts för att det inte skall bugga ut.

Hej.
Orkar inte leta upp inlägget om bilder igen men du och berra har missförstått lite.
Max bilder i en tråd längd ok.
Men max foton per inlägg är 9 för att hålla ner.
Det går att override, lägger man in som du gör med text så går inlägget igenom men blir en bugg och vissa ser inte fotona.
Håller man sig under 9 foton per inlägg så skall det inte vara ett problem.
9 foton är max per inlägg som tillåts för att det inte skall bugga ut.
Mycket möjligt men jag trivs med detta och tycker det blir bättre, ofta lite text till varje bild än mycket text överst och sedan 9-10 bilder.

Mycket möjligt men jag trivs med detta och tycker det blir bättre, ofta lite text till varje bild än mycket text överst och sedan 9-10 bilder.
Ja, jag bara förklara varför vissa inte sett dina bilder, du kan köra som du gör sålänge du håller dig till under 9 foton per inlägg så skall alla se..

Då provar med 6 bilder som hör samman.

Mera pensionärsysselsättning.
Det var inte kallt i frysen så det blev att undersöka och plocka isär för kompessorn fungerade och skåpet var nästan nytt.

1635569781779.webp

1635569845673.webp

Oj oj inte bra.

1635569905620.webp

1635569973521.webp

Som nytt igen och varför det blev massa is vet jag inte men det hände inte fler gånger.

1635570361374.webp

1635570401608.webp

När jag var i Sverige så blev det läckage vid anslutningen på en av toastolarna men då ryckte svågern in och hjälpte frugan att fixa till det:D

1636243251817.webp

1636243291691.webp

Som gammal rörmokare tyckte jag det var ett konstverk så jag köpte lister målade ramade in och skickade till en arbetsgivare som jag haft i Sverige.

1636243514144.webp

Liknande trådar

Tillbaka
Topp