PanPans blandade bilder från Thailand.

Vackert ... men STL förstod jag inte ... men det används ju inte längre ...

Vackert ... men STL förstod jag inte ... men det används ju inte längre ...
Är en typ av boj som vi kopplar i kölen på fartyget och lastar olja ifrån.
Vi är det sista fartyget i drift som har det lastsystemet.

Senast redigerad av en moderator:
Det här är STL.
tamar3.gif

Sådant är långt ifrån min verklighet, här är allt mer konventionellt. Tack för inblicken även om det är en skrotad teknik.

Sådant är långt ifrån min verklighet, här är allt mer konventionellt. Tack för inblicken även om det är en skrotad teknik.
Tekniken och lastsystemet var det säkraste men bara ett fält kvar som hade det och vi skrotas ju om 2 år och dom andra 4 fartygen skrotades för 1-2 år sen så kostnadsfråga.
Nu har alla fartygen samma system vi har ju dubbelt

Tekniken och lastsystemet var det säkraste men bara ett fält kvar som hade det och vi skrotas ju om 2 år och dom andra 4 fartygen skrotades för 1-2 år sen så kostnadsfråga.
Nu har alla fartygen samma system vi har ju dubbelt
Hoppas bara att du inte skrotas med fartyget. ;) Har dom något nybyggnadsprogram på gång?

Hoppas bara att du inte skrotas med fartyget. ;) Har dom något nybyggnadsprogram på gång?
Dom har nybyggen på gång och min framtid verkar vara ok.
Skrev ju innan att jag tyckte jag hade en kapten som inte lyssnade vet bäst etc.
Han har förändrats kraftigt sista året, han säger att jag har förändrats ;)
Fick sådana lovord från han på sista performance intervjun så jag blev nästan röd i ansiktet.
Vilket som så vill dom mönstra upp mig nu igen men jag är inte sugen på att bli kontorsråtta för det är ju det jag blir då, jag gillar och köra båt, men hur säger man nej till befordran utan att verka oengagerad?
Den positionen jag har ombord nu är vad jag vill ha i 2 år till sen funderar jag faktist på att hoppa ner i lön och gå på RoRo jorden runt efter jag köpt hus, leva och njuta lite även när man jobbar.

Dom har nybyggen på gång och min framtid verkar vara ok.
Skrev ju innan att jag tyckte jag hade en kapten som inte lyssnade vet bäst etc.
Han har förändrats kraftigt sista året, han säger att jag har förändrats ;)
Fick sådana lovord från han på sista performance intervjun så jag blev nästan röd i ansiktet.
Vilket som så vill dom mönstra upp mig nu igen men jag är inte sugen på att bli kontorsråtta för det är ju det jag blir då, jag gillar och köra båt, men hur säger man nej till befordran utan att verka oengagerad?
Den positionen jag har ombord nu är vad jag vill ha i 2 år till sen funderar jag faktist på att hoppa ner i lön och gå på RoRo jorden runt efter jag köpt hus, leva och njuta lite även när man jobbar.
Helt rätt Jonas, trivsel är viktigare än position och när lönen ändå är bra så kvittar pengar också, få förunnat att gilla sitt jobb så det ska man vara rädd om.
Jag kunde nog fått 25% högre lön på annat håll men tycker att jag har världens bästa jobb efter mina förutsättningar så finns inte på kartan att jag byter.

Helt rätt Jonas, trivsel är viktigare än position och när lönen ändå är bra så kvittar pengar också, få förunnat att gilla sitt jobb så det ska man vara rädd om.
Jag kunde nog fått 25% högre lön på annat håll men tycker att jag har världens bästa jobb efter mina förutsättningar så finns inte på kartan att jag byter.
Ja man måste leva, nu har jag ju hög lön pga. det finns ca. 13 personer i världen som kan rycka in och ta min position vi är väldigt få som har rätt papper.
Antagligen dubblar jag netto lönen som en kapten som @Berralund även om jag är 2 positioner under han.
Men jag har varit på RoRo innan, få lite landtid i New York, Tokyo etc. är guld värt även om man halverar lönen.
Bara lägga sig i poolen när man slussar i Panama med en öl efter vakten och slappna av är guld värt.
Nu jobbar man ju bara men lever inte livet när man är ute.

På den RoRo jag var hade dom ju byggt upp en racingbana på däck för RC bilar så där satt ju ingenjörerna och överstyrman och tävla med sina bilar på kvällen och pimpla öl över stilla havet.

Fina bilder där @Jonas nä uniform klarar man sig utan. Jag har faktiskt fått ett par vita skjortor av rederiet nu med Master broderat på bröstfickan. Dom vill att vi skall ha lite dresscode i hamn. Och dessa kommer kanske väl till pass på resan med nybygget från Kina i höst.

Grattis förresten till befordran om du nu accepterar densamma.

Jo men va fn hur kunde du bo i ett sånt hus? Du som gillar 5 star [emoji3]
Jag kan bo var som helst, innan bodde jag i båt ett år.
Is på rutorna på insidan - grader när jag vakna.
Sista året på Chalmers bodde jag i husvagn.
Så 5 stjärnigt lyxar jag till med ibland när vi åker nånstans men jag kan bo var som helst.
Ett tag sov jag i en kompis garderob i 1 år ;) precis så man fick in en madrass.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp