PanPans blandade bilder från Thailand.

Farsan och svärfar dansar till job2do 5555.
20180121_182836.jpg

Vad tiden går snabbt, fick upp ett minne på FB, jag var inte ens fyllda 40 när jag bodde i det huset, nu är man gubbe.
Förr.jpg
I det huset. Min fösta testperiod med att vara Pattayait... tack för den. Nu e ja med 40. Är livet slut snart?
Ja tror att fördelen med att bli äldre är att det händer mer o mer. Iaf för mig. Tiden går långsamt när man har mkt att göra och de senaste 5 åren har varit rätt intensiva

I det huset. Min fösta testperiod med att vara Pattayait... tack för den. Nu e ja med 40. Är livet slut snart?
Ja tror att fördelen med att bli äldre är att det händer mer o mer. Iaf för mig. Tiden går långsamt när man har mkt att göra och de senaste 5 åren har varit rätt intensiva
För mig är det tvärtom, tiden går för snabbt när jag har fullt upp så känns inte som man hinner med allt man vill.

Du måste vara unik @krister ;) normalt går tiden snabbare när man har mycket:)
För mig går tiden fort vad jag än gör, rätt som det är sitter man där som 70 åring och undrade vad som hände:D;)

Du måste vara unik @krister ;) normalt går tiden snabbare när man har mycket:)
För mig går tiden fort vad jag än gör, rätt som det är sitter man där som 70 åring och undrade vad som hände:D;)

Ett exempel. Jag hade ett lagerjobb i 10 månader. Det kändes som en vecka. Åkte till jobbet åkte hem åt sov. När jag dagt upp mig och slutat och jag tänkte tillbaka vad jag åstadkommit kom jag fram till att jag skulle kunnat fixa det på en vecka istället för 10 månader. Slutsats jag hade bara kastat bort 42 veckor av mitt liv.

Nu kan jag se tillbaka på senaste månaden har ja besökt 3 länder. Tränat 20 gånger. Bott 14 nätter på hotell. Vartpå konsert, bio 2 gånger käkat på massa restauranger osv. Osv. Osv

Sen går jag och betalar en avbetalning på bilarna och inser att det fortfarande 20 respektive 22 månadsbetalningar kvar. Och drar då slutsatsen att livet går extremt långsamt.

Låter detta helt fel eller vad?

Ett exempel. Jag hade ett lagerjobb i 10 månader. Det kändes som en vecka. Åkte till jobbet åkte hem åt sov. När jag dagt upp mig och slutat och jag tänkte tillbaka vad jag åstadkommit kom jag fram till att jag skulle kunnat fixa det på en vecka istället för 10 månader. Slutsats jag hade bara kastat bort 42 veckor av mitt liv.

Nu kan jag se tillbaka på senaste månaden har ja besökt 3 länder. Tränat 20 gånger. Bott 14 nätter på hotell. Vartpå konsert, bio 2 gånger käkat på massa restauranger osv. Osv. Osv

Sen går jag och betalar en avbetalning på bilarna och inser att det fortfarande 20 respektive 22 månadsbetalningar kvar. Och drar då slutsatsen att livet går extremt långsamt.

Låter detta helt fel eller vad?
Nä, så som du specar upp det har du helt klart fått ut mer av livet som du lever nu mot 42 veckorna på lagret;)

Är inte dumt att reflektera på vad man får ut av livet, för dom flesta tror jag det är ett inrutat ekorrhjul som bara spinner på.

Nä, så som du specar upp det har du helt klart fått ut mer av livet som du lever nu mot 42 veckorna på lagret;)

Är inte dumt att reflektera på vad man får ut av livet, för dom flesta tror jag det är ett inrutat ekorrhjul som bara spinner på.
Kan vara så ja helt klart. För mig om jag får en dag över visst går tiden sakta då... men om den dagen förvinner helt ur minnet är det som om man bara spolade förbi den.
Se filmen 'Click' för att förstå min tes

Utvecklingen går i rasande fart här vi bor.
Första 2 bilderna är utsikten från balkongen när vi flyttade hit.
Sista 3 bilderna är utsikten från balkongen nu, en ny village.
Fanns inga butiker eller nåt på gångavstånd.
Nu har vi restauranger, cafe, butiker, biltvätt, byggs ett stort lägenhetsområde för Thai, Italienskt företag, för arbetare.

20201113_122920.jpg

20201113_122946.jpg

20201113_122357.jpg

20201113_122353.jpg

20201113_122347.jpg

Nä i brist på annat ;) Glad att jag fick räddat dessa foton då datorn kraschade ordentligt, men fick formaterat hårdisk 2 och lagt in nytt windows på den och fört över dessa bilder till hd 2 från hd1 som jag hade windows på innan.
Så nu kan jag formatera den andra när bilderna är räddade, så skall datorn vara helt ok med efter det.

Vågade ju inte lämnat in datorn för då hade dom ju formaterat allt och alla bilder vart förlorade.

Mer från bangkok samma tur. Ser ni spökmotorcyckeltaxin på ena bilden?
Bangkok9.JPG
Bangkok10.JPG
Bangkok11.JPG
Bangkok12.JPG
Bangkok13.JPG
Bangkok14.JPG
Bangkok15.JPG
Bangkok16.JPG
Bangkok17.JPG
Jäkla bra bilder, lite annan vinkel på dom är det lixom! :beer:

Liknande trådar

Tillbaka