PanPans blandade bilder från Thailand.

Moo oc ghai förstår ja men resten är bara bla bla för mig, typ korvstroganoff, köttfärsås, kåldolmar, pannbiff, sill, råbiff, plankstek då förstår ja vad ni pratar om är det likt eller? Mat med smak i och inte sån här tråkig kost dom har här nere.
Sen pratar jag inte om stark mat all mat kan göras stark utan med smak.
Tabasco smakar bättre än chilli då chilli är rätt smaklös tråkig krydda..
Flesta kryddor vi använder västvärlden har en smak men chilli smakar ingenting bara tråkigt.

Håller med om att rå chili är ganska tråkig, men finns ju många varianter. Soltorkad och mald är ju gott i köttfärssås för at hetta upp den till exempel. Inlagd chili är också godare ...

Håller med om att rå chili är ganska tråkig, men finns ju många varianter. Soltorkad och mald är ju gott i köttfärssås för at hetta upp den till exempel. Inlagd chili är också godare ...
Kör jag hellre lite pirri pirri, här nere har jag inte hittat någon pirri pirri så får ha chilli i korvstroganoffen, i Sverige så maler jag ner 20-30 pirri pirri i min korv stroganoff då är den stark och god men med smak inte som någon tråkig thaimat ;)

Senast redigerad av en moderator:
När vi snackar Tabasco kan jag varmt rekommendera denna varianten.
20160127_060748.jpg

Samma pris som vårt blivande hus då. Något du funderar på?
Kändes som bra standard på husen, är samma firma som har par andra village jag kollat på med och även en äldre village som vi tänkt hyra från en gång men husen var lite väl dyra i månadshyra 60k och upp men var gedigna hus trots flera år på nacken så var dem i riktigt gott skick vilket inte alltid är fallet här nere.
Villagen är färdig byggd i år, alla husen stod klara verkade mest som dom höll på och fixa till innuti.
Klubbhuset skulle vara klart i Mars gemensamma swimming poolen var redan klar.
Låg en village jämter som samma firma också hade där fanns 5 hus igen, dom var större och dom låg på 5.5, 6.6 och 12 millioner.
Men tyckte att husen i den villagen för 3 millioner och upp verkade mest prisvärda, mest prisvärda jag sett här nere, utsikten över alla träden var från det huset så ligger inte centralt, men ett läge som passar mig tog 15 minuter att köra till skolan 5 minuter till motorvägen.
Marken på det huset var stor nog för att bygga en egen pool om man ville det.
3 sovrum, 3 toaletter, vardagsrum och kök.
Nu betalar man 25k i månaden i hyra och då skulle månadskostnaden där hamna på 15k efter handpenningen på 50%.

Här var från villagen jämter 6.6 millioner för detta huset färdig inrett dom gick för 4.5 millioner utan inredning men fanns inga kvar bara 5 hus fullt inredda..
Ingen inredning värd 2 millioner
20160128_130325.jpg
20160128_130332.jpg
20160128_130336.jpg
20160128_130404.jpg
20160128_130447.jpg
20160128_130529.jpg
20160128_132254.jpg

6,6 låter lite väl svettigt och frugan vill inte ha någon pool. Men visst ser det tjusigt ut och det kostar ju att ligga på topp. ;)

6,6 låter lite väl svettigt och frugan vill inte ha någon pool. Men visst ser det tjusigt ut och det kostar ju att ligga på topp. ;)
Om inte annat så är det inte värt det extra för inredning, var ju inte ens IKEA kök.
Nä men dom från 3 millioner och upp lät mer intressant, det är en rimlig summa kanske för ett hus här av den standarden lite offside.
Så funderar ;) men får fortsätta fundera lite till ingen stress, men det var som jag ville ha det, ingen mur på framsidan av själva husen så man inte såg ut, rummen var av bra storlek, ett större master room för mig och frugan sen ett lite mindre till ungen och ett extra rum som kan bli datorrum eller något.
Köra 2 extra turer ombord för handpenningen och sen 18k bath i månaden är rimligt. minskar min månadskostnad med 7000 bath om man bortser från depositionen.
Kök ingick inte i det priset men det gör inget jag vill ha mitt IKEA kök.
Köket i det inredda huset gick nog på max 100.000 bath och då överdriver jag nog priset ;)

Om inte annat så är det inte värt det extra för inredning, var ju inte ens IKEA kök.
Nä men dom från 3 millioner och upp lät mer intressant, det är en rimlig summa kanske för ett hus här av den standarden lite offside.
Så funderar ;) men får fortsätta fundera lite till ingen stress, men det var som jag ville ha det, ingen mur på framsidan av själva husen så man inte såg ut, rummen var av bra storlek, ett större master room för mig och frugan sen ett lite mindre till ungen och ett extra rum som kan bli datorrum eller något.
Köra 2 extra turer ombord för handpenningen och sen 18k bath i månaden är rimligt. minskar min månadskostnad med 7000 bath om man bortser från depositionen.
Kök ingick inte i det priset men det gör inget jag vill ha mitt IKEA kök.
Köket i det inredda huset gick nog på max 100.000 bath och då överdriver jag nog priset ;)
Det låter ju bra och trivs ni därnere så skall ni naturligtvis bo där. För vår del blir Khon Kaen perfekt med lagom avstånd till byn. Det skall bli spännande till sommaren, hoppas verkligen att huset är färdigt då.

Lycka till med era funderingar!

Dom öppnade visningshuset i Lördags för condominiumet på tomten där det skall byggas.
Detta ligger centralt några 100m från Friendship och Tukcom med egen infart till Pattayathai.
Är en liten lgnhtn 1 sovrum, vardagsrum med kokvrå.
Tänkt att ha till uthyrning bygget börjar i Mars.
Skall vara medelhavs inspirerat.
Den kommer färdigmöblerad, tv och inbyggt surround ljud i väggarna.
20160128_114450.jpg
20160128_114454.jpg
20160128_114512.jpg
20160128_114517.jpg
20160128_114545.jpg
20160128_114733.jpg
20160128_114746.jpg
20160128_114903.jpg

Dom öppnade visningshuset i Lördags för condominiumet på tomten där det skall byggas.
Detta ligger centralt några 100m från Friendship och Tukcom med egen infart till Pattayathai.
Är en liten lgnhtn 1 sovrum, vardagsrum med kokvrå.
Tänkt att ha till uthyrning bygget börjar i Mars.
Skall vara medelhavs inspirerat.
Den kommer färdigmöblerad, tv och inbyggt surround ljud i väggarna.
20160128_114450.jpg
20160128_114454.jpg
20160128_114512.jpg
20160128_114517.jpg
20160128_114545.jpg
20160128_114733.jpg
20160128_114746.jpg
20160128_114903.jpg
Vad kostar en etta?

När jag köpte på pre sale 1.7 millioner bath för min, fanns för ner till 1,6 millioner, nu hämtade jag prislista efter visningshuset har öppnat och nu är det ingen under 2 millioner och upp till 4.8 millioner för en 1:a beroende på våning och byggnad, skall du ha en 2:a får du köpa 2st 1: or jämter varandra så bygger dom ihop dom.

Högst upp lånebeloppet, längst ut till vänster antal år och under lånebeloppet månadskostnad beroende på år.
Tror hon sa att det var räknat på tidigare 5% ränta men att den för tillfället var på 2-3% osäker men är ju bara att räkna.
Ser att det högst upp på lappen står 7.75%, är på Thai så vet ju inte vad som står.
20160128_181827.jpg

Här vad som krävdes av mig för att få lån, eftersom jag inte har work permit så gällde 50% i handpenning för att jag skulle få lån, dessa 50% gällde inte en med work permit I Thailand.
20160128_183933.jpg

Såg inte ut som om det fanns en bra utplats under tak på 3 milj husen Jonas. Sånt e ju rätt viktigt. Sen vet du väl att en pool av hyfsad kvalitet går på nära miljonen.

Såg inte ut som om det fanns en bra utplats under tak på 3 milj husen Jonas. Sånt e ju rätt viktigt. Sen vet du väl att en pool av hyfsad kvalitet går på nära miljonen.
Jo så husen av samma storlek utan pool gick på 5.5 millioner det med pool 6.6.
Blev det dåligt foto så man ser bara lite av den men huset jämter på 3:de bilden hade fått byggt till en riktigt snygg uteplats.
Men sant som du säger en riktig uteplats är viktig. Det huset för 3.6 hade hyfsat stor tomt, stor nog för att bygga till en sån pool och uteplats.
Aja, kollar bara än sålänge finns väl en del projekt till att kolla på.

Jag säger bara om man är säker på att stanna på platsen, då är det bättre att köpa en att slänga bort pengar på att hyra, du har större chans att få dina pengar tillbaka och värdestigring om du säljer.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp