PanPans blandade bilder från Thailand.

Jag stängde ner telefondelen höll på att bli vansinnig av allt pipande runt handleden.
Den delen jag köpte den för och ville ha Esim så jag slipper släpa med tel.
Har ju köpt den för att kunna vara uppkopplad utan telefon.
I Sverige är det ok med tel där man oftast har jacka men här ett otyg att släpa på i shortsen.

Nu har natten fallt över Pattaya, hör att det är gött liv på stan men suger på sista bärsen på balkongen nu.
Tycker kameran tar bra nattfoton på telefon.

20201212_211222.jpg

Nu har natten fallt över Pattaya, hör att det är gött liv på stan men suger på sista bärsen på balkongen nu.
Tycker kameran tar bra nattfoton på telefon.

20201212_211222.jpg
Helt klart bättre än min nalle, den är bara gråkornig på kvällen.
Men, förklaring är att det är en äldre S7 Edge.
Jag håller mig inte uppdaterad på telefoner, utan väntar tills de faller sönder av sig själv.

Helt klart bättre än min nalle, den är bara gråkornig på kvällen.
Men, förklaring är att det är en äldre S7 Edge.
Jag håller mig inte uppdaterad på telefoner, utan väntar tills de faller sönder av sig själv.
Hade en S6 edge tog grymma natt bilder, läste om S7 edge att dom satte in sämre kamera och den fick sämre betyg än s6 pga det.
Dock var skärmen på S6 edge usel och gick sönder nästan bara av ett spott i hörnerna.
Nu har jag en galaxy note 10, nöjd med den kameran.

Syskonkärlek, bröderna hemma riktigt älskar varann.

20201212_213735.jpg

Hade en S6 edge tog grymma natt bilder, läste om S7 edge att dom satte in sämre kamera och den fick sämre betyg än s6 pga det.
Dock var skärmen på S6 edge usel och gick sönder nästan bara av ett spott i hörnerna.
Nu har jag en galaxy note 10, nöjd med den kameran.

Syskonkärlek, bröderna hemma riktigt älskar varann.

20201212_213735.jpg
Frugan hämtade ut en S8+ precis före vi flyttade hit, men den skärmen rasade fort jämfört med min. Har någon flisa i ett hörn, men hennes är fullständigt spräckt.
Just nu kör hon en A8 8" LTE då hon ville ha 8" skärm på nalle. Jag tycker det är för stort, men hon ville.
Note modellerna gillade jag, jag hade några av de äldre när jag jobbade i Stockholm. Enda nackdelen var att de inte passade i någon ficka på MC jackan och inte heller i handsfacket på min FJR, Blev lite störande att lägga den i boxen hela tiden. Jag använde uteslutande MC i Stockholm därav olägenheten.
Jag får se när och vad det blir när min S7 lämnar in. Mickrofonen börjar tappa, men det kan vara skit i hålet till den. Får städa och se om det hjälper.
De ser ut att ha det mysigt.
Trots stressen du talar om måste det vara skönt att vara hemma med dem igen. Att vara borta utan att veta när komma hem, måste vara en än större stress.

Frugan hämtade ut en S8+ precis före vi flyttade hit, men den skärmen rasade fort jämfört med min. Har någon flisa i ett hörn, men hennes är fullständigt spräckt.
Just nu kör hon en A8 8" LTE då hon ville ha 8" skärm på nalle. Jag tycker det är för stort, men hon ville.
Note modellerna gillade jag, jag hade några av de äldre när jag jobbade i Stockholm. Enda nackdelen var att de inte passade i någon ficka på MC jackan och inte heller i handsfacket på min FJR, Blev lite störande att lägga den i boxen hela tiden. Jag använde uteslutande MC i Stockholm därav olägenheten.
Jag får se när och vad det blir när min S7 lämnar in. Mickrofonen börjar tappa, men det kan vara skit i hålet till den. Får städa och se om det hjälper.
De ser ut att ha det mysigt.
Trots stressen du talar om måste det vara skönt att vara hemma med dem igen. Att vara borta utan att veta när komma hem, måste vara en än större stress.
Stressen är ju vad man gör den till och jag skapar väl den lite själv, stress för mig är då jag är som mest produktiv.
Jag jobbar bäst under positiv stress och press.
Det jag har lite svårare för är negativa människor eller störningsmoment som går motvals och motarbetar av lathet.

Stressen är ju vad man gör den till och jag skapar väl den lite själv, stress för mig är då jag är som mest produktiv.
Jag jobbar bäst under positiv stress och press.
Det jag har lite svårare för är negativa människor eller störningsmoment som går motvals och motarbetar av lathet.
Det känner jag igen. På jobbet höll jag på bli hysterisk över vissa människor som prioriterade lathet. Det kokade ibland kan jag säga.
Lagom stress kan vara produktiv för då vet man att man har ett visst åtagande och fokuserar. Tid att slappa finns helt enkelt inte, det är lättare då.

Det känner jag igen. På jobbet höll jag på bli hysterisk över vissa människor som prioriterade lathet. Det kokade ibland kan jag säga.
Lagom stress kan vara produktiv för då vet man att man har ett visst åtagande och fokuserar. Tid att slappa finns helt enkelt inte, det är lättare då.
Jag blir bara hysterisk hemma ;)
Ombord är jag kolugn, fått från flera bosun att jag är den bäste överstyrman dom jobbat med och lyssnar på dom och deras ideer..
Hoppade ju in extra på ena båten förr förra julen, bosun och pumpy direct thank god you come Jonas (filippinare så överdriver orden lite) andre överstyrman som var här va värsta rövhålet.
Även när vi låg i Gibraltar så sa bosun, önskar fler överstyrmän va som dig.
Och nu i Korea såg pumpy mig yes Jonas high 5.
Jag stressar aldrig upp missförstå mig rätt, jag jobbar bra under stressade situationer pga att jag är bra på att hålla lugnet.
Men hemma kan jag stressa upp, helt annan situation och jag kan skälla och tappar lätt lugnet vilket jag aldrig behöver göra ombord.
Ombord är jag proffessionell och det är mitt yrke att hantera situationer.
Hemma känns mer som kaos ibland men skall väl tilläggas att familjeliv är relativt nytt för mig, jag var singel till 36 år, bara hållt i en bebis 1 gåmg innan min son föddes och den bebisen höll jag motvilligt.

Saker jag kan stressa upp för tex nu på hotellet tidigare idag.
Barnen lekte i badkaret, frugan släpa ut mig i vardagsrummet common now we can do, och börja suga av mig.
Och jag sluta tänk om ungarna kommer ut, hon vi hör om dom öppnar dörren.
Sen drar av sig trosorna och ställer sig på alla 4 och jag nej det går inte, tänk om dom smyger ut och vi inte hör, nä får vänta tills barnen sover.
Sån jäkla stress press utsätts man för, som sagt hjärtattack snart, inte konstigt man börjar bli surgubbe 555 ;)

Saker jag kan stressa upp för tex nu på hotellet tidigare idag.
Barnen lekte i badkaret, frugan släpa ut mig i vardagsrummet common now we can do, och börja suga av mig.
Och jag sluta tänk om ungarna kommer ut, hon vi hör om dom öppnar dörren.
Sen drar av sig trosorna och ställer sig på alla 4 och jag nej det går inte, tänk om dom smyger ut och vi inte hör, nä får vänta tills barnen sover.
Sån jäkla stress press utsätts man för, som sagt hjärtattack snart, inte konstigt man börjar bli surgubbe 555 ;)
Nu har hon vaknat, kanske bakfull, funderar på att dra av mig kalsongerna och gå in o fråga om vi skall fortsätta där vi sluta 5555.

Gick in och drog ner gylfen, nooo men, fick en kram sen börja vi asgarva.
Vi har bra humor, det är bra fast frugans är sjukare än min.
Bästa med att jag aldrig blir riktigt bakfull är pga frugan och hennes isaan bytänk, ju dummare desto roligare.
Kommer ihåg första gången med släkten, ja skulle va städad och fin tänkte jag..efter par timmar kom frugan med en vinflaska, drick upp du är roligare när du är full.
Hon tyckte jag var för tråkig nykter att visa upp för släkten ;)

Eller låta bli kolla på klockan eller ta av den ;)
Fast börjar undra, nu i veckan legat på 59-75 beroende på vad jag gjort, nu efter 3 öl 113 i puls.
Fast jag har ju börjat feströka, på vardagarna röker jag inte, så får testa att ta bort den minst nöjsamma först.
För tog en cigg i Måndags nyckter och stack från 61 till 85.

Påväg till Koh Samet, frugan och äldste sonen.
När Covid-19 lugnat ned sig är det nog dags att ge sig ut på vägen och åka runt lite igen.

P9510077.JPG

P9510095.JPG

Färjeläget2.JPG

Något så ovanligt som en Thai som sitter och läser en bok, det är inte ofta man ser, har bara sett det en gång och va tvungen att ta ett foto.

Färjeläget5.JPG

P9510125.JPG

P9510097.JPG

Liknande trådar

Tillbaka
Topp