SHL 2020/2021

Är det inte så att de två sämsta lagen gör upp i en serie om bäst av sju matcher. Förloraren åker ut, det andra laget spelar kvar i SHL. Jag har för mig att jag har läst det någonstans. Den som lever får se.
Komplicerat detta. Det snackades om ( innan covid) att det laget som kom sist i Shl skulle ner direkt, och laget som vann allsvenskan skulle upp. Det andra laget skulle få kvala mot vinnaren i en annan serie där tvåan får möta vinnaren i en kvalgrupp. Som sagt. Komplicerat, och jag är numera inte 100 på hur det eg är. Men har sänt denna frågan till en som vet.

Är det inte så att de två sämsta lagen gör upp i en serie om bäst av sju matcher. Förloraren åker ut, det andra laget spelar kvar i SHL. Jag har för mig att jag har läst det någonstans. Den som lever får se.
Då Krilles kompis verkar ta tid på sig kan jag avslöja att du rätt. Bara kolla länken nedan, finns ingen bättre källa ;)

Då Krilles kompis verkar ta tid på sig kan jag avslöja att du rätt. Bara kolla länken nedan, finns ingen bättre källa ;)

Jo så är det fortfarande. @Medelsvensson har rätt. Och jag hade haft rätt om inte virushelvetet ställt till det. I morgon möter mitt HV Indianerna, den matchen blir bra. Vilket lag håller du på?

Leksand är mitt lag. En anrik klubb med många spelare man avgudade när jag var ung.
Nu när så mycket satsas på norrland industriellt så kan nog en del spilla över på idrotten. Då skulle nog norrlandslagen få mer ekonomiska muskler till att köpa spelare. Till ex. så skall 3000 få jobb i batterifabriken. Det leder till Högre ekonomisk aktivitet i den staden med hög inflyttning.

Äntligen ett positivt ämne men snart kommer väl någon negativ jäkel och fördärvar detta också. Heja alla lag!
Jag kan va först ut Bertil, att spy lite galla. Ursäkta svordomarna men detta jävla trams att Frölunda tar bort indianerna är rent trams.

Men ok, känner sig Nordamerikas urbefolkning kränkta stackars dom.

Det får fan va slut med denna jävla liberalism som förpestar västvärlden.
Ursäkta utbrottet, men vart i helvete är vi på väg.

4 matcher på schemat idag. Leksand möter SAIK, Luleå tar emot FBK och Rögle Linköping. tv matchen är som ni vet den bästa. Själv har jag inte offrat några kronor, men hoppas på bra hockey.

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
46 K
Anonymius
A
Svar
19
Visningar
2 K